فیلم «کتاب جنگل» محصول جدید کمپانی دیزنی با فروش ۲۳٫۸ میلیون دلاری در ۱۲ روز، پرفروشترین فیلم هالیوودی تاریخ سینمای هند نام گرفت.
به گزارش سینماسینما، رکورد پرفروشترین فیلم هالیوودی تاریخ سینمای هند پیش از این در اختیار «سریع و خشن ۷» بود که سال گذشته توانسته بود در طول مدت مشابه فروش ۲۳٫۴ میلیون دلاری دست یابد.
«کتاب جنگل» به کارگردانی «جان فاوارو» اکران خود را در سینماهای هند از تاریخ ۸ آوریل و یک هفته قبل از اکران عمومی در سینماهای آمریکا آغاز کرد و در سه روز اول نمایش توانست ۸٫۴ میلیون دلار بفروشد و با فروش ۲٫۵ میلیون دلاری در روز سوم، رکورد فروش روزانه فیلمهای هالیوودی در تاریخ سینمای هند را نیز به نام خود ثبت کرد.
فیلم «کتاب جنگل» که آمیزهای از فیلم و جلوههای ویژه کامپیوتری است، دارای ارتباط فرهنگی عمیقی با مخاطبان هندی است چرا که «رودیارد کیپلینگ» نویسنده این رمان در هند زندگی میکرد و با الهامی که از این کشور دریافت کرد رمانهای «کتاب جنگل» و «مردی که میخواست شاه باشد» را نوشت.
علاوه براین نسخهای از فیلم «کتاب جنگل» که در سینمای هند اکران شده است، توسط ستارههای بالیوودی چون «پریانکا چوپرا»، «عرفان خان»، «نانا پاتیکر» و «شفالی شاه» دوبله شده است.
«آمیرتا پاندی»، نایب رئیس کمپانی دیزنی هند در اینباره گفت: بسیاری از مردم هند با ماجراهای «کتاب جنگل» بزرگ شدهاند؛ بنابراین عامل نوستالژی دلیل اصلی فروش موفق فیلم و استقبال مخاطبان سینمای هند بوده است. ما دوست داریم این فیلم نه تنها به زبان انگلیسی بلکه به زبانهای دیگر نیز نمایش یابد و مخاطبان آن به اندازه فیلمهای پرفروش هندی باشد. «کتاب جنگل» با ارتباطات عمیق فرهنگی که با مردم هند دارد توانسته خود را از شهرهای بزرگ به مخاطبان روستایی نیز برساند.
به گزارش اسکرین دیلی، نسخه دوبله شده هندی فیلم «کتاب جنگل» ۶۵ درصد از فروش و نسخه اصلی انگلیسی ۴۴ درصد از مجموع فروش این فیلم را به خود اختصاص داده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





