کارگردان «گزارش مریم» از ۱۰ سالی که در روند تولید این اثر وقفه افتاده و مشکلاتی که برای تیم تولید ایجاد کرده بودند، سخن گفت.
اسماعیل براری کارگردان سینما در گفتگویی درباره فعالیت های جدید خود گفت: به تازگی کارهای پس از تولید فیلم سینمایی «گزارش مریم» را به پایان رسانده ام و این فیلم آماده نمایش شده است.
وی افزود: «گزارش مریم» یک فیلم عاطفی و روایتگر داستان پدر و دختری است که دچار اختلافی با یکدیگر می شوند و سفر آنها به مناطق جنوبی باعث بروز ماجراهایی و برملا شدن موضوعات پنهان پدر که مربوط به اولین روز جنگ است، می شود.
براری عنوان کرد: ما ۱۰ سال پیش شروع به ساخت این فیلم کردیم اما به دلایلی بنیاد سینمایی فارابی «گزارش مریم» را توقیف کرد به همین دلیل می توانم بگویم که ما اصلا دوباره این فیلم را ساختیم زیرا چند سالی این فیلم به طور کامل متوقف بود و بعد از آن ما بخش هایی از «گزارش مریم» را دوباره فیلمبرداری کردیم و بخش هایی را تغییر دادیم.
این کارگردان بیان کرد: به یاد دارم که ابتدا قرار بود یک آهنگساز اسپانیایی موسیقی این فیلم را بسازد و حتی شروع به ساخت آن هم کرد اما به دلیل اینکه به یکباره توقیف شد، ساخت آن را رها کرد به همین دلیل ما از ۲ آهنگساز ایرانی استفاده کردیم و به تازگی کار ساخت موسیقی آن به پایان رسیده است.
وی اظهار کرد: هرچند حدود ۱۰ سال از اولین باری که این فیلم ساخته شد، می گذرد اما با توجه به اینکه موضوع این فیلم عاطفی است و وقایع روز را به تصویر نمی کشد، به نظرم می تواند با مردم ارتباط برقرار کند و موضوع آن کهنه نشده است.
براری ادامه داد: در حال حاضر ما به دنبال یک پخش کننده مناسب برای اکران این اثر هستیم و با توجه به اینکه قسمتی از این فیلم مربوط به اولین روز جنگ می شود، به نظرم هفته آخر شهریور زمان مناسبی برای اکران است.
وی در پایان گفت: در این فیلم فرامرز قریبیان، نیلوفر محبی، لیلا بوشهری، علی اوسیوند و یک نابازیگر نوجوان به ایفای نقش پرداخته اند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به کارنامه تلویزیونی فرامرز قریبیان؛ حضور در دهه هفتم
- بزرگداشت فرامرز قریبیان برگزار شد؛ دوستت دارم رفیق!/قریبیان یک چهره ماندگار فرهنگی است
- بزرگداشت فرامرز قریبیان برگزار میشود
- یادداشت علی رویین تن به مناسبت تولد فرامرز قریبیان
- الان در رسانههای سینمایی ثبات وجود ندارد
- درباره فرامرز قریبیان به مناسبت زادروزش/ ردپای یک قهرمان عاصی
- اخراجیها/ نگاهی به فیلم «خروج»
- بیحاصل!/ نگاهی به فیلم «خروج»
- فرامرز قریبیان: همچنان بر سر حرف خود هستم و با سینمای ایران خداحافظی کردهام
- اختصاصی/ فرامرز قریبیان: زیباترین کاری که کردهام خداحافظی از سینما بوده است
- فرامرز قریبیان، برگ برنده خروج
- خروج زبان حال زمانه خود است/ اعتراضهای اندک را جدی بگیریم
- اسامی بازیگران «خروج» منتشر شد
- گرانقیمتترین و پولسازترین بازیگران سینمای ایران در این چهاردهه چه کسانی بودهاند؟
- سخنان سام قریبیان درباره پدرش/ الان معتقد است عشقش به او خیانت کرده است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





