سریال گلشیفته به کارگردانی بهرزو شعیبی این روزها در تهران در حال ساخت است.
به گزارش سینماسینما، از تجریش که بالاتر برویم به خیابان دربند میرسیم. در انتهای این خیابان قرار گرفتن دو دستگاه سینه موبیل و اوات فیلمبرداری خبر از تصویربرداری یک مجموعه سینمایی یا تلویزیونی میدهد. نزدیکتر که میشویم بهروز شعیبی کنار خیابان نشسته و همراه با فیلمبردار و دستیاران خود در حال هدایت بازیگران در یکی از صحنههای سریال گلشیفته هستند.

تاکنون شش قسمت از سریال گلشیفته پخش شده و گروه هم اکنون در حال تصویربرداری سکانسهای قسمت یازدهم این سریال در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت هستند.
مهدی هاشمی بعد از پایان تصویربرداری این سکانس، درباره دلایل حضورش در این سریال میگوید: آنچه برای من برای حضور در یک مجموعه تلویزیون یا فیلم سینمایی بیش از همه اهمیت دارد شخصیت کارگردان است و من با بهروز شعیبی قبل از سریال گلشیفته در سیانور همکاری کرده بودم. تجربه خوبی بود.
وی ادامه داد: زمانی که وارد سریال گلشیفته شدم هنوز فیلمنامه تکمیل نشده بود و فقط به من گفتند شخصیتی است که دخترش در دانشگاهی در تهران قبول شده اما علاقه ندارد دخترش به تهران بیاید و از این شهر میترسد و حضور آنها در این شهر اتفاقاتی را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: اساس داستانپردازی این سریال یک داستان کلاسیک نیست بلکه عبارت از لطایفی است کنار هم از برخورد افراد در کنار هم و در موقعیتهای خاص که قصد دارد برخی مشکلات جامعه را بگوید. مشکلاتی همچون مردسالاری صرف، استقلال شخصی زنان و سوءاستفاده گروهی از قوانین.
هاشمی درباره اینکه آیا سریالها و فیلمهای روز ایرانی را دنبال میکند یا خیر گفت: به دلیل مشغله کاری فرصت نمیکنم تا همه سریالها و فیلمها را ببینم اما سعی میکنم به اندازهای تماشا کنم که اگر جایی نظری پرسیده شد، بتوانم حرفی بزنم.
وی درباره کمکاری خود در سینما و تلویزیون گفت: یکی از دلایل اصلی رفتار کارگردانها با بازیگران است. در یک مجموعه تلویزیونی و سینمایی بازیگری به دنبال کارگردانی است، برخی کارگردانها بازیگری و ایفای نقش را بسیار سطح بالا میخواهند مثلا من وقتی با کیانوش عیاری کار میکنم برای من بازیگری بسیار سطح بالا است اما متاسفانه امروز برخی کارگردانها در سینما و تلویزیون سطحیترین بازیگری و بیان بازیگری را طلب میکنند مثلا اگر عمق بازیگری من ۱۰ متر است آنها فقط از عمق یک متری استفاده میکنند.

نسیم ادبی که در این سریال نقش محوری زنی را بازی میکند که همزمان هم خانهدار است و هم یک لباسفروشی زنانه دارد، گفت: آنچه برای من در یک سریال یا فیلم مهم است فیلمنامه و نقشی است که باید بازی کنم و اینکه نقش چه پیچیدگیهایی دارد. دوست دارم نقش زنانی را بازی کنم که یک کاراکتر خاص داشته باشند.
وی ادامه داد: زنان خانهدار گروه بزرگی از زنان هستند و تقربیا نیمی از زنان از جنس مرضیه، شخصیتی هستند که من بازی میکنم یعنی زنانی که هم خانهدار هستند و هم در بیرون خانه شغلی دارند که شاید تخصصی نباشد اما نانآور خانه هستند و شاید در جامعه افراد برجستهای نباشند ولی برای خانواده خود فرد مهمی هستند.

شیلا خداداد در سریال گلشیفته نقش زن برادر مرضیه (نسیم ادبی) را بازی میکند، گفت: من در این سریال نقش یک ورزشکار وشو کار را بازی میکنم که تاکنون بازی نکرده بودم. برای بازی در این نقش قبل از شروع فعالیت تمرین کردم و حتی ورزش وشو را زیر نظر مربی و فشرده آموختم.
او با اشاره به اینکه در این سریال بخشی از مشکلات زنان مطرح میشود، افزود: مشکلاتی که زنان در جامعه دارند بسیار بیشتر از آن چیزی است که در سریال میبینیم و در این سریال فقط بخش کوچکی از مشکلات را در قالب کمدی شاهد هستیم ولی امیدوارم همین مشکلات نیز توسط مسئولان دیده شود تا برای حل آن راهحلی در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به کمکاری خود در سینما گفت: فیلمنامههای زیادی به دست من میرسد هرچند فعلا به دلیل حضور در سریال گلشیفته فرصتی برای حضور در اثر دیگری ندارم اما در بین فیلمنامههای هم که به دست من میرسد، فیلمنامههای خوب و بسیار محدود است.
خداداد ادامه داد: امروز بیشتر دوست دارم نقشهایی را بازی کنم که تاثیرگذار باشد و بلندی و طولانی بودن نقش برایم زیاد اهمیت ندارد بلکه دنبال یک نقش خاص هستم.
وی ادامه داد: این روزها خیلی دوست دارم در تئاتر بازی کنم و پیشنهاداتی نیز داشتهام اما متاسفانه کمبود زمان و مشغله کاری اجازه حضور در تئاتر را نداد.
نازنین بیاتی نیز که یکی از نقشهای اصلی سریال را بازی میکند گفتگو درباره نقش خود را به پایان پخش آن موکول کرد.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بهروز شعیبی: ما هیچ تیتری برای ممنوعیت نگذاشتیم/ «بدون چالش بودن فیلمها» اتفاق خوبی برای جشنواره نیست
- میزبانی سینماها از آثار جدید/ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، پژمان جمشیدی و بهرام افشاری این هفته به سینماها میآیند
- بهروز شعیبی دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران شد
- درباره «مرد آرام» و «ممنوع الخروجی»/ از فاصله با فیلم جان فورد تا دختری کُلت بهدست
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ بهروز شعیبی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران شد
- آیین بزرگداشت احترام برومند برگزار شد/ حواستان به هنرمندانی که نیستند، باشد
- بهروزشعیبی: فرهادی و مهرجویی سینمای اجتماعی را به یک قشر خاص محدود نکردند
- اکران «آغوش باز» همزمان با روز ملی سینما
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- «آغوش باز» نیمه شهریور اکران میشود؛ محسن کیایی و حامد کمیلی در سینما
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- بهروز شعیبی: قهرمان زن به قصه عمق میبخشد/ فیلمسازی برای توجه بهتر به روابط انسانی
- تضاد معنایی و ساختاری/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- پر زرق و برق/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





