فهرست داوران بخش مسابقه اصلی هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن کامل شد.
به گزارش سینماسینما، یورگوس لانتیموس کارگردان یونانی و پاول پاولیکوفسکی کارگردان لهستانی به هیئت داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ به ریاست آلخاندرو گونزالس ایناریتو کارگردان مکزیکی پیوستند.
پاولیکوفسکی سال گذشته با «جنگ سرد» در کن جایزه بهترین کارگردان را از آن خود کرد و بعد با این فیلم نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد. لانتیموس برای فیلمهای Kynodontas، «خرچنگ» و «کشتن گوزن مقدس» از کن سه جایزه گرفت و سال گذشته برای فیلم «سوگلی» نامزد سه جایزه اسکار شد.
ال فانینگ بازیگر ۲۱ ساله آمریکایی و کلی رایکارت کارگردان و فیلمنامهنویس آمریکایی و سازنده فیلم «زنان خاص» از دیگر داورانی هستند که برنده جایزه نخل طلایی جشنواره کن را انتخاب میکنند.
چند فیلمساز دیگر که پیش از این در کن برنده جایزه شدهاند، فهرست هیئت داوران را کامل میکنند، از جمله آلیس رورواچر کارگردان ایتالیایی که سال گذشته با «شاد مثل لاتزارو» جایزه بهترین فیلمنامه و در ۲۰۱۴ با «شگفتیها» جایزه داوران کن را برد، و رابین کامپیو کارگردان فرانسوی که در ۲۰۱۷ با «۱۲۰ ضربان در دقیقه» برنده جایزه بزرگ شد.
انکی بیلال هنرمند و نویسنده فرانسوی و مایمونا ان دیایه بازیگر آفریقایی، دیگر اعضای داوران بخش مسابقه اصلی هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن هستند.
هیئت داوران ۹ نفری جشنواره، برنده جایزه نخل طلایی را از بین تازهترین ساختههای فیلمسازانی چون ترنس مالیک، کن لوچ، پدرو آلمودوار و برادران داردن انتخاب میکنند. «مردگان نمیمیرند» به کارگردانی جیم جارموش فیلم افتتاحیه جشنواره و همچنین یکی از فیلمهای بخش مسابقه است.
نادین لبکی کارگردان و بازیگر لبنانی که سال گذشته «کفرناحوم» به کارگردانی او نامزد اسکار بهترین فیلم خارجیزبان شد، ریاست هیئت داوران بخش نوعی نگاه را به عهده دارد و کلی دنی کارگردان فرانسوی رئیس داوران بخش فیلم کوتاه و سینهفونداسیون جشنواره است. سیرو گرا کارگردان و فیلمنامهنویس کلمبیایی ریاست داوران بخش جنبی هفته منتقدان کن را به عهده خواهد داشت.
هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن ۱۴ تا ۲۵ مه (۲۴ اردیبهشت تا ۴ خرداد) برگزار میشود.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





