یک پخشکننده سینما در عین حال که فروش فیلمها را در شش ماه اول سال خوب ارزیابی میکند، معتقد است: این تعداد مخاطب به نسبت جمعیت ۸۰ میلیونی رقم چشمگیری نیست.
به گزارش سینماسینما، حبیب اسماعیلی مدیر دفتر پخش «رسانه فیلمسازان» درباره برآیند اکران فیلمها در شش ماهه اول سال گفت: از اول امسال و حتی از اسفندماه که «من سالوادور نیستم» اکران شد، تنور سینماها گرم شد و بعضیها این فروش خوب را به تبلیغات ماهوارهها نسبت میدادند، در حالی که بعضی از فیلمها که تبلیغ ماهوارهای هم داشتند در گیشه موفق نبودند.
او در عین حال خاطرنشان کرد: برعکس فیلمهایی بودند که حتی در تلویزیون خودمان هم تیزر نداشتند و جزو پرفروشهای سال شدند. واقعیت این است که فیلمهای خوبی در ژانرهای مختلف ساخته میشود و مردم به سینما اعتماد پیدا کردهاند. با وجود اینکه بعضی دوستان سینمای ایران را زیر سؤال میبرند، اما فیلمهای سینمایی محصولات شریفی هستند و بهتر از این است که مردم پای ماهواره بنشینند.
حبیب اسماعیلی با اشاره به اینکه در بهار فروش بسیار عالی بود و این فروش در تابستان هم تداوم داشت، گفت: البته در اکران تابستان هم فیلمهایی بوده که از آنها استقبالی نشده است اما در مجموع امسال اتفاق خوبی برای سینما افتاده و در شش ماه اول سال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان فروش داشتیم. این استقبال فقط مختص به تهران هم نبود. در سالهای گذشته ما فروش شهرستانها را از دست میدادیم اما الان طبق آمار در شهرستانهای مختلف هم استقبال بسیار خوبی از فیلمها میشود.
این پخشکننده فیلم با تأکید بر اینکه سینمای ایران بیشتر از این گنجایش دارد، اظهار کرد: این تعداد مخاطب نسبت به جمعیت ۸۰ میلیونی رقم چشمگیری نیست. مشکل اساسی ما کمبود سالنهای خوب سینماست. سالنهایی که ساخته میشود و به سینماهای کشور اضافه میشود در آینده نزدیک بسیار به رونق سینما کمک خواهد کرد. در حال حاضر برخی فیلمها که فروش خوبی دارند، به دلیل اینکه باید از همه آثار سینمایی حمایت شود، از اکران کنار گذاشته میشوند و فیلم جدیدی جایگزین آنها میشود بنابراین کمبود سالن خوب یکی از مشکلات اساسی سینمای ایران است.
اسماعیلی به وضعیت سالنها در شهرستانها نیز اشاره کرد و گفت: در شهرستانها اقدامات بسیار خوبی در زمینه سالنسازی انجام میشود و سالنهایی ساخته یا بازسازی میشوند بنابراین با سالنسازیهایی در حال انجام است میتوان به آینده امیدوار بود. در مجموع تابستان فصل بسیار خوبی برای سینما بود و امیدواریم تا پایان سال هم استقبال مردم تداوم داشته باشد و شاهد رکوردی خوب در فروش گیشه سینماها باشیم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با حبیب اسماعیلی/ صداوسیما و شهرداری قدمی برای توسعهی سینما برنمیدارند
- مسترکلاس اصغر فرهادی در موزه ملی سینمای ایتالیا
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- گفتوگوی سینماسینما با حبیب اسماعیلی درباره اکران نوروزی
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با حبیب اسماعیلی/ به سینمای ایران امیدوارم
- گفت وگوی سینماسینما با حبیب اسماعیلی درباره وضعیت این روزهای سینماها
- حبیب اسماعیلی: کار هنری نیازمند تحقیق و پژوهش است
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش دوم
- ویدئویی از مصاحبه با حبیب اسماعیلی برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- چرا سینمای ایران به فیلم های پلیسی بی اعتناست ؟
- گفتوگوی تصویری سینماسینما با حبیب اسماعیلی/ سینما از مراکز تفریحی و تجاری امنتر است
- دستاورد ردهبندی سنی فیلمها به روایت یک تهیهکننده
- روستایی با «متری شیش و نیم» در سودای شکستن رکورد «فروشنده»
- «متری شیش و نیم» رکورد «فروشنده» را زد/ مروری بر فروش هفتگی سینمای ایران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





