شرکت دیزنی در ادامه روند ساخت فیلمهای زنده از روی انیمیشنهای محبوب قدیمی خود این بار تولید برداشتی جدید از فیلم «مری پاپینز» را در دستور کار قرار داده است.
منابع نزدیک به ورایتی تأیید کردند که دیزنی قصد دارد یک نسخه جدید از موزیکال «مری پاپینز» (Mary Poppins) تولید ۱۹۶۴ را مقابل دوربین ببرد که راب مارشال کارگردان فیلم موزیکال «در جنگل» قرار است آن را کارگردانی کند.
جان دیلوکا و مارک پلات که در «در جنگل» نیز با مارشال همکاری کردند، تهیهکنندگان پروژه جدید هستند.
منابع نزدیک به پروژه اعلام کردند داستان فیلم جدید ۲۰ سال بعد از ماجراهای فیلم اول روی میدهد و با الهام گرفتن از قصههای کودکانه پی.آل. تراورس، ادامه ماجراهای دایه جادویی با خانواده بنکس را مورد توجه قرار میدهد.

فیلم اول با بازی جولی اندروز و دیک وان دایک داستان یک دایه است که در انگلستان پیش از جنگ جهانی اول برای کار پیش خانواده غمگین یک بانکدار میرود. «مری پاپینز» یک فیلم بسیار موفق از کار درآمد و در دنیا ۱۰۰ میلیون دلار فروخت. «مری پاپینز» برنده پنج جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین بازیگر زن برای اندروز شد. فیلم جوایز اسکار بهترین موسیقی، ترانه («Chim Chim Cher-ee»)، تدوین و جلوههای تصویری ویژه را هم دریافت کرد.
دیزنی در چند سال اخیر با تولید نسخههای زنده از انیمیشنهای کلاسیک مانند «آلیس در سرزمین عجایب» و «سیندرلا» به موفقیتهای فراوان دست پیدا کرده است. اکنون این استودیو فیلمهای زنده کلاسیک خود را مورد توجه قرار داده است.
راب مارشال سابقه برداشت سینمایی از نمایشهای موفق در موزیکال و تبدیل آن به فیلمهای سینمایی موفق را در کارنامه دارد. «در جنگل» سال گذشته تنها در دنیا ۱۹۹ میلیون دلار فروخت، بلکه یک نامزدی اسکار دیگر برای مریل استریپ به همراه داشت.
مارشال برای موزیکال «شیکاگو» (۲۰۰۲) نامزد اسکار بهترین کارگردان شد. فیلم او نامزد ۱۳ جایزه اسکار بود و در نهایت شش اسکار از جمله جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد. «خاطرات یک گیشا»، «نه» و «دزدان دریایی کارائیب: روی امواج بیگانه» از دیگر فیلمهای کارگردان ۵۴ ساله آمریکایی است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آیا دنزل واشینگتن بازمیگردد؟/ دنباله «جزر و مد سرخ» ساخته میشود
- تجدید دیزنی در فیلمهای مارولی؛ اکران «انتقامجویان» به تعویق افتاد
- هتتریک دیزنی در ۲۰۲۴/ فروش «موآنا ۲» از مرز یک میلیارد دلار گذشت
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- با فرارسیدن سال ۲۰۲۴؛ از امروز میکی ماوس متعلق به همه میشود/ تملک عمومی پس از ۹۵ سال
- رکورد تاریخی انیمیشن دیزنی در ۲۴ ساعت
- باب کرانستون سخنرانی کرد؛ بازیگران علیه «دیزنی»/ اجازه نمیدهیم رباتها جایگزین ما شوند!
- شکست دیزنی در چین/ عدم استقبال از «پری دریایی کوچولو» در دومین بازار بزرگ سینمای جهان
- دیزنی ۱۰۰ سالگیاش را جشن میگیرد/ آغاز دومین قرن خلق جادو
- سناریوی سریال سازی دیزنی به «جنگ ستارگان» رسید
- دیزنی، مالکیت انحصاری «میکی ماوس» را از دست میدهد
- برای تکرار نقش جک اسپارو؛ شایعه توافق جانی دپ با دیزنی رد شد/ مذاکره برای برگشت در کار نیست
- نتفلیکس و ادامه بحران کاهش ارزش سهام/ دور دوم اخراجها شروع شد!
- بزم رنگ و آواز و افسون
- دیزنی ریسک کرد/ نمایش اختصاصی فیلم جدید رایان رینولدز در سینماها
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





