سینماسینما،علی پاکزاد- مصطفی کیایی کارگردان سینما گفت:«معمولا فیلم هایی که تا به امروز ساختهام هم سود داشتهاند و هم اتفاقات خوبی برای آنها افتاده است. امیدوارم برای «چهار راه استانبول» هم اتفاقات خوب رخ دهد.»
به گزارش سینماسینما، مصطفی کیایی کارگردان فیلم «چهار راه استانبول» چند روزی است که فیلمش اکران عمومی را آغاز کرده است. کیایی معتقد است که تعداد سالن هایی که به این فیلم اختصاص دادند قابل قبول نیست و تعداد سانس هایی که فیلم نمایش داده می شود نسبت به فیلم های دیگر منصفانه نیست.
مصطفی کیایی کارگردان فیلم «چهاراه استانبول» درباره اکران عمومی این اثر گفت: «خوشبختانه در همین چند روزی که فیلم اکران شده است بازخوردهای بسیار خوبی گرفتم. به هر حال شرایط اکران مطلوبی را تجربه نمی کنیم. به این دلیل که به اندازه ای که باید سالن در اختیار فیلم قرار نمی گیرد. موضوع دیگر این است که فیلم هایی که اکران بودند و زمان نمایش آنها به پایان رسیده حاضر نیستند که پایین بیایند. به هر حال فیلم هایی که زور بیشتر هم دارند مایلند که زمان قابل توجهی را برای اکران داشته باشند. »
او ادامه داد: «با وجود این شرایط اکران قابل قبولی را داریم و خواهیم داشت. خوشبختانه همواره مردم از فیلم های من حمایت کرده اند و این موضوع بسیار مهم است. یعنی مبلغ اصلی مردم بوده اند و باعث شده اند که فروش ما هفته به هفته بهتر شود. معتقدم سرنوشت «چهار راه استانبول» هم خوب خواهد بود و فروش خوبی را تجربه خواهیم کرد.»
کیایی درباره تعداد سالن هایی که به فیلم «چهار راه استانبول» اختصاص داده شده است گفت: «مشکل اصلی ما هم تعداد سالن ها است. ۲۷ سالن در تهران در اختیار فیلم ما قرار گرفته است. اگر بخواهیم سانس های نمایش فیلم را جمع ببندیم فاجعه خواهد شد. برای مثال در سینماهایی ما چند سانس محدود داریم و این موضوع ناخوشایند است. قاعده و قانون خاصی مثل اینکه وجود ندارد. به هر حال بحث ارتباط و فشارهایی که صورت می گیرد حائز اهمیت است و روی تعداد سالن هایی که برای یک فیلم در نظر گرفته می شود تاثیر دارد. البته فروش فیلم و ژانر آن هم تاثیرگذار است. آیین نامه جدیدی که در سال ۹۷ نوشته شده است هم تاثیرگذار بوده و اکران در اردیبهشت ماه به نوعی قفل شده. سازو کار قانونی وجود ندارد و کاملا سلیقه ای اعمال می شود.»
کارگردان «چهار راه استانبول» درباره شرایط فیلم و بازگشت سرمایه اولیه آن گفت:«معمولا فیلم هایی که تا به امروز ساخته ام هم سود داشته اند و هم اتفاقات خوبی برای آنها افتاده است. امیدوارم برای این فیلم هم اتفاقات خوب رخ دهد. معمولا با این نگاه همواره فیلم ساخته ام که این چرخه به درستی حرکت کند و بتوانیم اقتصاد سینما را حفظ کنیم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگران ترکیهای «هزار و یک شب» چه کسانی هستند؟
- با نام بینالمللی «پاهای گلی»؛ «بازی را بکش» به روسیه میرود
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- زندهباد سینما/ مروری بر کارنامه مصطفی کیایی
- «هزار و یک شب»؛ اولین سریال بینالمللی نمایش خانگی
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- تهیهکننده سریال در جلسه ساترا مطرح کرد/ نمایش سیگار در «زخم کاری» اشتباه بود
- درخواست برای حذف سینماهای بدهکار از اکران نوروزی
- آغاز داوری/ یادداشت داوران جشنواره فجر خطاب به مخاطبان سینما
- داوران بخش «سودای سیمرغ» جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- به مناسبت روز جهانی عصای سفید/ نسخه ویژه نابینایان «همگناه» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- مصطفی کیایی: مجبوریم از طریق وکیل و قانون پولهایمان را از سینماداران بگیریم
- پله، پله تا تباهی/ نگاهی به سریال «همگناه»
- یک شبکه عراقی امتیاز پخش سریال «همگناه» را خرید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





