سینماسینما، علی پاکزاد – امین حیایی بازیگر سینما گفت
: «حضور پسرم در «شعلهور» حاصل پارتی بازی نبود. آقای حمید نعمتالله پیشنهاد دادند و من هم گفتم که نظری ندارم و دارا باید خودش انتخاب کند زیرا هیچ سابقه ای نداشت و «شعله ور» اولین فیلمی است که در آن نقش افرینی کرده است.»
به گزارش سینماسینما، امین حیایی بازیگر مطرح سینما در جشنواره سی و ششم فیلم فجر با دو فیلم «شعله ور» و «دارکوب» حضور پیدا کرد. امین حیایی دیپلم افتخار نقش اول مرد را به خاطر نقش آفرینی در فیلم «شعله ور» ساخته حمید نعمتالله دریافت کرد.
امین حیایی بازیگر فیلم «دارکوب» درباره بازی در این فیلم گفت: «اکنون بیشتر فیلمنامههایی که توسط نویسندگان سینما نوشته می شود با هدف ایجاد امید در جامعه است. بیشتر فیلمنامههایی که تا به امروز خواندهام در سالهای اخیر بر همین اساس بوده است. قطعا فیلمسازان ما به سمت تزریق امید در جامعه حرکت میکنند.»
او ادامه داد: «متاسفانه فیلم های جشنواره فجر را ندیدم. شخصیتی که بازی کردم را در دو فیلم متفاوت دیدم. نمیخواهم از خودم تعریف کنم اما اعتقاد دارم که در جشنواره سی و ششم متفاوت ظاهر شدم. البته هیات داوران هم تا حدودی من را دیدند و دیپلم افتخار را به من دادند. البته فقط من متفاوت نبودم بلکه اعتقاد دارم فیلم های «شعله ور» و «دارکوب» متفاوت بودند.»
امین حیایی درباره قصه فیلم «دارکوب» گفت: «به عنوان یک تماشاگر فیلم را دیدم. هیچ وقت در زمان نمایش یک فیلم نگاه نمی کنم که چگونه بازی کرده ام بلکه مانند مردم فیلم میبینم و به سراغ قصه می روم.»
امین حیایی درباره دریافت دیپلم افتخار نقش اول مرد گفت: «در این باره فعلا نظری ندارم و موضوعی مطرخ نمیکنم. نکته جالب درباره پسرم این بود که در این فکر بودم که منتقدان «شعلهور» را نبینند و بعد بگویند پارتی بازی کرده است . پارتی بازی نبوده است. آقای حمید نعمت الله پیشنهاد دادند و من هم گفتم که نظری ندارم بلکه دارا باید خودش انتخاب کند زیرا هیچ سابقه ای نداشت و «شعله ور» اولین فیلمی است که در آن نقش افرینی کرده. من و دارا ۴ ماه در کنار هم زندگی کردیم. همه مسائل کمک کرد که دارا به آن چیزی که باید انجام می داد برسد. بارها به او گفتم که باید به حرف کارگردان گوش دهی و قرار نیست که در قالب جدیدی و شخصیت خاصی بازی کنی بلکه باید خودت باشی.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- «غریزه»؛ شکوهِ سینمای ناب
- امین حیایی در «استخر» جلوی دوربین رفت
- «زیبا صدایم کن»؛ بذرِ امید
- در آستانه اکران؛ تیزر و پوستر «کوکتل مولوتف» رونمایی شد
- «زیبا صدایم کن»؛ ملودرامی احساسی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- پس از ۳ سال؛ «برف آخرِ» امین حیایی به سینماها میآید
- دارا حیایی: پدرم تا کی میتواند نقش یک پسر جوان را بازی کند؟
- «کوکتل مولوتف» آماده نمایش شد
- امین حیایی و امیر جعفری با یک کمدی به سینماها میآیند
- فیلمبرداری «کوکتل مولوتف» به پایان رسید
- «رقصنده» با حیایى و جعفرى غافلگیرى جدید گیشه
- گفتوگو با امین حیایی/ به سرنوشت اعتقاد دارم/ آنچه در مسیرم قرار میگیرد برایم درست است
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما





