سینماسینما، علی پاکزاد– بهرام افشاری بازیگر سینما و تلویزیون گفت: «با خودم فکر می کردم که آیا مردم نقش جدید من را خواهند پذیرفت و آیا برای آنها جالب خواهد بود. راهنمایی های محسن تنابنده این میان بسیار تاثیر گذار بود و توانستم که بهتاش فریبا را به آن چیزی که می خواستم برسانم.»
به گزارش سینماسینما ، بهرام افشاری در سالهای اخیر و با بازی در نقشهای مختلف توان خود را در بازیگری به نمایش گذاشته است. او در «پایتخت۵» حضور پیدا کرد و نقش متفاوتی را از خود ارائه داد و مورد پسند مخاطبان هم قرار گرفت. افشاری راهنماییهای محسن تنابنده را در سریال «پایتخت۵» برای رسیدن به نقش بسیار ارزشمند میداند.
بهرام افشاری بازیگر سریال «پایتخت ۵» درباره نقش آفرینی در این سریال گفت: «از طریق تئاتر با احمد مهران فر آشنا شدم . مهران فر از من خواست که به دفتر سیروس مقدم بروم و در آنجا با این دوستان درباره حضور در این سریال گفت و گو کنم. با آقای تنابنده و دوستان دیگر آشنا شدم یعنی همکاری من با این گروه از سال ۹۰ یا ۹۱ بود که شکل گرفت. در «پایتخت۲» حضور کوتاهی داشتم که از لحاظ داستانی تجربه بسیار خوبی برای من بود. با آقای تنابنده همکاریهای دیگری در ادامه داشتم تا اینکه به «پایتخت ۵» رسیدیم. ناخوداگاه فشار عجیبی را حس می کردم. به این دلیل که من در «پایتخت ۲» حضور داشتم با یک قصه و شخصیت متفاوت و قرار بود این بار بسیار متفاوت تر ظاهر شوم.»
او ادامه داد: «با خودم فکر می کردم که آیا مردم نقش جدید من را خواهند پذیرفت و آیا برای آنها جالب خواهد بود. راهنماییهای محسن تنابنده این میان بسیار تاثیرگذار بود و توانستم که بهتاش فریبا را به آن چیزی که می خواستم برسانم. از قسمتهای ۴ یا ۵ به بعد مردم به بهتاش فریبا علاقهمند شدند. با تیم بسیار قوی کار کردم. غیبت داشتم و بعد از مدتی به این تیم اضافه شدم. به هر حال کار ساده ای نبود اما معتقدم که توانستیم با کمک هم به خوبی آن را انجام دهیم. می دانستم که نقش بهتاش فریبا دیده می شود. اما دیده شدن به معنای قابل قبول بودن آن نقش نیست. به هر حال نقش هایی هستند که دیده می شوند، اما تاثیرگذار نیستند.»
افشاری گفت: «تا روز ۲۹ اسفند دعا می کردم که خدا عزت نفس من را حفظ کند و نقشی که بازی کرده بودم به ثمر بنشیند. اما اکنون خدا رو شکر می کنم به این دلیل که مردم نقش من را دوست داشتند.»
این بازیگر با اشاره به لهجههای مختلفی که در این سالها در نقشهایش داشته، گفت: «خوشبختانه در این چند سال لهجه های مختلفی را بازی کرده ام به گونه ای که بسیاری هنوز نمی دانند که اصلیت من به کجا می رسد. بازیگر مشاهده می کند و ثبت می کند تا در قالبی متفاوت ارائه می دهد. بازیگر باید به گونه ای بازی کند که مخاطب حس کند با یک بازیگر در ارتباط است.»
او گفت: «تجربه های مختلفی را در تئاتر و سینما کسب کرده ام سعی را بر این گذاشته ام که گونه های مختلف در بازیگری را بشناسم و خودم را در آنها قرار دهم. من نمی گویم حتما باید در نقشهای متفاوت باشم و در آنها بهترین باشم. بلکه اعتقاد دارم که می توانم ریسک کنم و در کنار آن تلاش کنم. من همان بازیگری هستم که «لانتوری» را بازی کردم همان هستم که «کارگر ساده نیازمندیم» و بازی کردم.»
این بازیگر در مورد واکنشها به سریال گفت: «به عنوان بازیگر این سریال حدس می زدم که هجمههایی به آن وارد شود. به این دلیل که مخاطبان زیادی داشت و مورد توجه بود. نزدیک به چهل میلیون مخاطب داشتیم. همه احساس می کردند که در این سریال سهیم هستند و این نظرات و واکنش ها طبیعی بود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- میزبانی سینماها از آثار جدید/ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، پژمان جمشیدی و بهرام افشاری این هفته به سینماها میآیند
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- نگاهی به «هفتاد سی»؛ شروع امیدوارکننده بهرام افشاری
- عکسی قدیمی که شبنم مقدمی منتشر کرد/ تنابنده، اصلانی و مقدمی؛ ۲۱ سال پیش
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- اکران فیلمی با بازی محسن تنابنده از هفته آینده
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- ۱۰ روز مانده به شروع اجرا؛ نمایشِ بهرام افشاری ۲ میلیاردی شد
- «فسیلِ» قاچاق شده آنلاین اکران میشود
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- «پایتخت» جدید، فرصت نو برای سیما
- مرد هزار چهره / درباره محسن تنابنده
- فروش دو میلیاردی «سه کام حبس» در چهار روز
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





