سینماسینما، علی پاکزاد– بهرام افشاری بازیگر سینما و تلویزیون گفت: «با خودم فکر می کردم که آیا مردم نقش جدید من را خواهند پذیرفت و آیا برای آنها جالب خواهد بود. راهنمایی های محسن تنابنده این میان بسیار تاثیر گذار بود و توانستم که بهتاش فریبا را به آن چیزی که می خواستم برسانم.»
به گزارش سینماسینما ، بهرام افشاری در سالهای اخیر و با بازی در نقشهای مختلف توان خود را در بازیگری به نمایش گذاشته است. او در «پایتخت۵» حضور پیدا کرد و نقش متفاوتی را از خود ارائه داد و مورد پسند مخاطبان هم قرار گرفت. افشاری راهنماییهای محسن تنابنده را در سریال «پایتخت۵» برای رسیدن به نقش بسیار ارزشمند میداند.
بهرام افشاری بازیگر سریال «پایتخت ۵» درباره نقش آفرینی در این سریال گفت: «از طریق تئاتر با احمد مهران فر آشنا شدم . مهران فر از من خواست که به دفتر سیروس مقدم بروم و در آنجا با این دوستان درباره حضور در این سریال گفت و گو کنم. با آقای تنابنده و دوستان دیگر آشنا شدم یعنی همکاری من با این گروه از سال ۹۰ یا ۹۱ بود که شکل گرفت. در «پایتخت۲» حضور کوتاهی داشتم که از لحاظ داستانی تجربه بسیار خوبی برای من بود. با آقای تنابنده همکاریهای دیگری در ادامه داشتم تا اینکه به «پایتخت ۵» رسیدیم. ناخوداگاه فشار عجیبی را حس می کردم. به این دلیل که من در «پایتخت ۲» حضور داشتم با یک قصه و شخصیت متفاوت و قرار بود این بار بسیار متفاوت تر ظاهر شوم.»
او ادامه داد: «با خودم فکر می کردم که آیا مردم نقش جدید من را خواهند پذیرفت و آیا برای آنها جالب خواهد بود. راهنماییهای محسن تنابنده این میان بسیار تاثیرگذار بود و توانستم که بهتاش فریبا را به آن چیزی که می خواستم برسانم. از قسمتهای ۴ یا ۵ به بعد مردم به بهتاش فریبا علاقهمند شدند. با تیم بسیار قوی کار کردم. غیبت داشتم و بعد از مدتی به این تیم اضافه شدم. به هر حال کار ساده ای نبود اما معتقدم که توانستیم با کمک هم به خوبی آن را انجام دهیم. می دانستم که نقش بهتاش فریبا دیده می شود. اما دیده شدن به معنای قابل قبول بودن آن نقش نیست. به هر حال نقش هایی هستند که دیده می شوند، اما تاثیرگذار نیستند.»
افشاری گفت: «تا روز ۲۹ اسفند دعا می کردم که خدا عزت نفس من را حفظ کند و نقشی که بازی کرده بودم به ثمر بنشیند. اما اکنون خدا رو شکر می کنم به این دلیل که مردم نقش من را دوست داشتند.»
این بازیگر با اشاره به لهجههای مختلفی که در این سالها در نقشهایش داشته، گفت: «خوشبختانه در این چند سال لهجه های مختلفی را بازی کرده ام به گونه ای که بسیاری هنوز نمی دانند که اصلیت من به کجا می رسد. بازیگر مشاهده می کند و ثبت می کند تا در قالبی متفاوت ارائه می دهد. بازیگر باید به گونه ای بازی کند که مخاطب حس کند با یک بازیگر در ارتباط است.»
او گفت: «تجربه های مختلفی را در تئاتر و سینما کسب کرده ام سعی را بر این گذاشته ام که گونه های مختلف در بازیگری را بشناسم و خودم را در آنها قرار دهم. من نمی گویم حتما باید در نقشهای متفاوت باشم و در آنها بهترین باشم. بلکه اعتقاد دارم که می توانم ریسک کنم و در کنار آن تلاش کنم. من همان بازیگری هستم که «لانتوری» را بازی کردم همان هستم که «کارگر ساده نیازمندیم» و بازی کردم.»
این بازیگر در مورد واکنشها به سریال گفت: «به عنوان بازیگر این سریال حدس می زدم که هجمههایی به آن وارد شود. به این دلیل که مخاطبان زیادی داشت و مورد توجه بود. نزدیک به چهل میلیون مخاطب داشتیم. همه احساس می کردند که در این سریال سهیم هستند و این نظرات و واکنش ها طبیعی بود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- اکران فیلمی با بازی محسن تنابنده از هفته آینده
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- ۱۰ روز مانده به شروع اجرا؛ نمایشِ بهرام افشاری ۲ میلیاردی شد
- «فسیلِ» قاچاق شده آنلاین اکران میشود
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- «پایتخت» جدید، فرصت نو برای سیما
- مرد هزار چهره / درباره محسن تنابنده
- فروش دو میلیاردی «سه کام حبس» در چهار روز
- پریناز ایزدیار و محسن تنابنده به شبکه نمایش خانگی میآیند
- وقتی دیر میشود/ نگاهی به سریال «رهایم کن»
- چهارمین جایزه بین المللی محسن تنابنده برای فیلم جنگ جهانی سوم از جشنواره فانتاسپوآ برزیل
- رهایش نکنیم/ نگاهی به سریال «رهایم کن»
- محسن تنابنده نامزد جوایز فیلم آسیا شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه