سینماسینما، علی پاکزاد– بهرام افشاری بازیگر سینما و تلویزیون گفت: «با خودم فکر می کردم که آیا مردم نقش جدید من را خواهند پذیرفت و آیا برای آنها جالب خواهد بود. راهنمایی های محسن تنابنده این میان بسیار تاثیر گذار بود و توانستم که بهتاش فریبا را به آن چیزی که می خواستم برسانم.»
به گزارش سینماسینما ، بهرام افشاری در سالهای اخیر و با بازی در نقشهای مختلف توان خود را در بازیگری به نمایش گذاشته است. او در «پایتخت۵» حضور پیدا کرد و نقش متفاوتی را از خود ارائه داد و مورد پسند مخاطبان هم قرار گرفت. افشاری راهنماییهای محسن تنابنده را در سریال «پایتخت۵» برای رسیدن به نقش بسیار ارزشمند میداند.
بهرام افشاری بازیگر سریال «پایتخت ۵» درباره نقش آفرینی در این سریال گفت: «از طریق تئاتر با احمد مهران فر آشنا شدم . مهران فر از من خواست که به دفتر سیروس مقدم بروم و در آنجا با این دوستان درباره حضور در این سریال گفت و گو کنم. با آقای تنابنده و دوستان دیگر آشنا شدم یعنی همکاری من با این گروه از سال ۹۰ یا ۹۱ بود که شکل گرفت. در «پایتخت۲» حضور کوتاهی داشتم که از لحاظ داستانی تجربه بسیار خوبی برای من بود. با آقای تنابنده همکاریهای دیگری در ادامه داشتم تا اینکه به «پایتخت ۵» رسیدیم. ناخوداگاه فشار عجیبی را حس می کردم. به این دلیل که من در «پایتخت ۲» حضور داشتم با یک قصه و شخصیت متفاوت و قرار بود این بار بسیار متفاوت تر ظاهر شوم.»
او ادامه داد: «با خودم فکر می کردم که آیا مردم نقش جدید من را خواهند پذیرفت و آیا برای آنها جالب خواهد بود. راهنماییهای محسن تنابنده این میان بسیار تاثیرگذار بود و توانستم که بهتاش فریبا را به آن چیزی که می خواستم برسانم. از قسمتهای ۴ یا ۵ به بعد مردم به بهتاش فریبا علاقهمند شدند. با تیم بسیار قوی کار کردم. غیبت داشتم و بعد از مدتی به این تیم اضافه شدم. به هر حال کار ساده ای نبود اما معتقدم که توانستیم با کمک هم به خوبی آن را انجام دهیم. می دانستم که نقش بهتاش فریبا دیده می شود. اما دیده شدن به معنای قابل قبول بودن آن نقش نیست. به هر حال نقش هایی هستند که دیده می شوند، اما تاثیرگذار نیستند.»
افشاری گفت: «تا روز ۲۹ اسفند دعا می کردم که خدا عزت نفس من را حفظ کند و نقشی که بازی کرده بودم به ثمر بنشیند. اما اکنون خدا رو شکر می کنم به این دلیل که مردم نقش من را دوست داشتند.»
این بازیگر با اشاره به لهجههای مختلفی که در این سالها در نقشهایش داشته، گفت: «خوشبختانه در این چند سال لهجه های مختلفی را بازی کرده ام به گونه ای که بسیاری هنوز نمی دانند که اصلیت من به کجا می رسد. بازیگر مشاهده می کند و ثبت می کند تا در قالبی متفاوت ارائه می دهد. بازیگر باید به گونه ای بازی کند که مخاطب حس کند با یک بازیگر در ارتباط است.»
او گفت: «تجربه های مختلفی را در تئاتر و سینما کسب کرده ام سعی را بر این گذاشته ام که گونه های مختلف در بازیگری را بشناسم و خودم را در آنها قرار دهم. من نمی گویم حتما باید در نقشهای متفاوت باشم و در آنها بهترین باشم. بلکه اعتقاد دارم که می توانم ریسک کنم و در کنار آن تلاش کنم. من همان بازیگری هستم که «لانتوری» را بازی کردم همان هستم که «کارگر ساده نیازمندیم» و بازی کردم.»
این بازیگر در مورد واکنشها به سریال گفت: «به عنوان بازیگر این سریال حدس می زدم که هجمههایی به آن وارد شود. به این دلیل که مخاطبان زیادی داشت و مورد توجه بود. نزدیک به چهل میلیون مخاطب داشتیم. همه احساس می کردند که در این سریال سهیم هستند و این نظرات و واکنش ها طبیعی بود.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به «هفتاد سی»؛ شروع امیدوارکننده بهرام افشاری
- عکسی قدیمی که شبنم مقدمی منتشر کرد/ تنابنده، اصلانی و مقدمی؛ ۲۱ سال پیش
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- اکران فیلمی با بازی محسن تنابنده از هفته آینده
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- ۱۰ روز مانده به شروع اجرا؛ نمایشِ بهرام افشاری ۲ میلیاردی شد
- «فسیلِ» قاچاق شده آنلاین اکران میشود
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- «پایتخت» جدید، فرصت نو برای سیما
- مرد هزار چهره / درباره محسن تنابنده
- فروش دو میلیاردی «سه کام حبس» در چهار روز
- پریناز ایزدیار و محسن تنابنده به شبکه نمایش خانگی میآیند
- وقتی دیر میشود/ نگاهی به سریال «رهایم کن»
- چهارمین جایزه بین المللی محسن تنابنده برای فیلم جنگ جهانی سوم از جشنواره فانتاسپوآ برزیل
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند