سینماسینما، علی پاکزاد – تینا پاکروان کارگردان، بازیگر و تهیهکننده سینما گفت: «اعلام کردهام و پای تصمیمم هم ایستاده ام و فیلم «لسآنجلس، تهران» را به جشنواره فجر نخواهم داد، اصلا فرم جشنواره را پر نکردهام. تصمیم ما مبنی بر این نبوده که این فیلم را در جشنواره نمایش دهیم. تصمیم ما این بوده و خواهد بود که فیلم را در عید نوروز اکران کنیم. اگر جشنواره یک سناریوی واحد نداشت و آن تعریف واحد همیشگی همراه این جشنواره نبود که عمده آن از لحاظ اعتقادی و ارزشی است، قطعا فیلم ما در جشنواره از لحاظ بازی، گریم، ویژوآل افکت و بسیاری از مسائل دیگر مورد توجه قرار می گرفت.»
به گزارش سینماسینما، تیناپاکروان به عنوان تهیهکننده فیلم «خانه کاغذی» را این روزها روی اکران دارد. پاکروان اخیرا مشغول کارگردانی فیلمی با نام «لس آنجلس تهران» است که گفته او یک کمدی فانتزی متفاوت در سینمای ایران خواهد بود.
تینا پاکروان تهیه کننده فیلم «خانه کاغذی» درباره اکران این فیلم گفت: «طبق زمانی که شورای صنفی نمایش اعلام کرده بود فیلم«خانه کاغذی» را اکران کردیم. اما این میان موضوعاتی مطرح است که بد نیست به آنها نیز بپردازیم. همزمان با «خانه کاغذی» فیلم دیگری نیز اکنون اکران است که شباهت هایی به اثر ما دارد. اول اینکه آقای پرویز پرستویی در هر دو فیلم حضور دارند و در هر دو فیلم مسائلی بیان می شود که کمی شبیه به هم هستند. تمام این مسائل در کنار هم نشان می دهد که زمان اکران درستی را برای نمایش فیلم ما انتخاب نکرده اند. قبل از جشنواره فجر و در اواخر پاییز فیلم ما را اکران کردند که این اقدام هم به هیچ وجه عادلانه نبود. با این فیلم در مجموع عادلانه رفتار نکردند.»
او ادامه داد: «فیلم «خانه کاغذی» دچار حاشیه های زیادی شد. امیدوارم این فیلم مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. به هر حال ما دست روی موضوعی گذاشتیم که در سالهای اخیر کمتر به آن پرداخته شده است. این فیلم هم به روزنامه نگاری می پردازد و هم روی موضوع رابطه یک پدر و دختر به خوبی کار می کند. ما ماجرای دو نسل متفاوت از روزنامه نگاران را روایت می کنیم که تفاوت این دو نسل با یکدیگر هم جالب توجه است. این فیلم از برخی خط قرمزها عبور کرد که در نوع خود بی سابقه نیز بود. اکنون بیست و پنج سالن در اختیار داریم که به زودی تغییراتی نیز به وجود خواهد آمد.»
کارگردان فیلم «لس آنجلس، تهران» درباره مراحل ساخت این فیلم گفت: «فیلم «لس آنجلس، تهران» فضایی متفاوت نسبت به «خانه کاغذی» دارد. دو ژآنر متفاوت نسبت به هم هستند. این فیلم اکنون به مراحل پایانی مونتاژ رسیده است. صداگذاری این فیلم باقی مانده است. «لس انجلس، تهران» فیلمی کمدی فانتزی است. این فیلم بازتاب خبری نداشته است. به این دلیل که ما سعی داریم هرچه زودتر این فیلم را به مرحله نمایش برسانیم. عقیده دارم اثر متفاوتی شده است. مثل فیلم های دیگر من الکوی اصلی ما در این فیلم اخلاق است.»
پاکروان درباره موضوع فیلم «لس آنجلس، تهران» گفت: «به جای اینکه سعی داشته باشیم با جوک ها و شوخی های نه چندان جالب مردم را به خنده وادار کنیم سعی داریم که لحظاتی را به وجود بیاوریم که مخاطب با دیدن آن لحظات مفرحی را تجربه کند. این فیلم بیش از اینکه کمدی باشد مفرح است. ژانری که در سینمای آمریکا به خوبی دیده می شود. فیلم هایی که قرار نیست با دیدن آن قهقه بزنیم، بلکه از ابتدا تا انتها خنده روی لب مخاطب وجود دارد. اتفاق خوبی که رخ داد این بود که توانستیم آقای پرستویی را دوباره به فضای طنز برگردانیم. ما بازیگران خوبی را در این فیلم داریم که یکی از نکات مثبت فیلم هم محسوب می شود. آقای پرستویی در این فیلم بازی متفاوت و جالبی را به نمایش می گذارند. ماهایا پطروسیان هم به همین منوال عمل می کند. مهناز افشار هم واقعا فوق العاده است.»
پاکروان درباره جشنواره فجر گفت: «اعلام کردم و پای تصمیم هم ایستاده ام و فیلم «لس آنجلس ، تهران» را به جشنواره فجر نخواهم داد. به این دلیل که اصلا فرم جشنواره را نیز پر نکرده ام. تصمیم ما بر این نبوده که این فیلم را در جشنواره نمایش دهیم. تصمیم بر این بوده و خواهد بود که فیلم را در عید نوروز اکران کنیم. اگر جشنواره یک سناریوی واحد نداشت و آن تعریف واحد همیشگی همراه این جشنواره نبود که عمده آن از لحاظ اعتقادی و ارزشی است، قطعا فیلم ما در جشنواره از لحاظ بازی، گریم، ویژوآل افکت و بسیاری از مسائل دیگر مورد توجه قرار می گرفت؛ و نکات جالبی را مخاطبان مشاهده می کردند. قطعا با یک فیلم جدید روبرو خواهیم بود»
تینا پاکروان گفت: «دغدغه من سینما است. رشته تحصیلی من کارگردانی سینما بوده است. اصلا قرار نبود تهیه کننده فیلم «خانه کاغذی» باشم. اما به حدی شرایط این فیلم از لحاظ فیلمنامه و موضوع جالب بود که ترجیح دادم حضور پیدا کنم زیرا خودم هم دغدغه کار را داشتم. هر جایی که کسی حرف حسابی برای گفتن داشته باشد مایلم که در کنار او حضور پیدا کنم. البته دغدغه نویسندگی هم دارم. بازی هم سعی می کنم در نقش های خاص حضور پیدا کنم. سینما را واقعا دوست دارم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- به بهانه پایان سریال «شکارگاه»/ متخصص روایتهای طولانی اما بیملال
- نگاهی به نقدهای «تاسیان»/ نمایش یک دوران آرام، لزوما رویا فروشی نیست
- «تاسیان» و پایانی بیقهرمان
- «تاسیان» و نظریه مرگ مولف
- تاسیان میشود بیتو
- توقیف را چه کسی در دامان فرهنگ ما گذاشت؟/ بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان سینما در پی پخش نشدن قسمت جدید «تاسیان»
- واکنش تینا پاکروان به توقیف «تاسیان»
- فشار بر سریال تینا پاکروان ادامه دارد/ ساترا: «تاسیان» مجوز نمایش ندارد
- گفتوگوبا پرویز پرستویی درباره کارهای اجتماعی اخیرش و محدودشدن فعالیتهای هنریاش
- فیلمی که ایرانیها و ژاپنیها را دور هم جمع کرد
- آیین نکوداشت آتیلا پسیانی / گزارش تصویری
- عرضه یک فیلم سینمایی به کارگردانی تینا پاکروان در شبکه نمایش خانگی
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- ساخته رضا میرکریمی راهی تلویزیون میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





