کیوان کثیریان" />کیوان کثیریان
چرا پنهانکاری می کنیم؟ چرا بیخود و بی جهت درباره یکی از مفاخر فرهنگی کشورمان واقعیت را نمی گوییم؟ سفیدنمایی بی دلیل می کنیم که چه بشود؟
واقعیت این است که حال عباس کیارستمی خوب نیست. چهره جهانی سینمای ایران، همین حالا در یکی از بیمارستان های تهران بستری است، حال و روز خوشی ندارد و لحظات بحرانی را سپری می کند.
من نه پزشکم و نه اطلاعاتش را دارم که بتوانم درباره عمل های جراحی که اخیرا روی کیارستمی انجام شده و کیفیت خدمات پزشکی که به او داده اند اظهار نظر کنم، اما می دانم اگر عباس کیارستمی در هرگوشه دیگر جهان بود، مجهزترین بیمارستان آن کشور و زبده ترین تیم پزشکی ممکن در خدمت درمان او قرار می گرفت.
عباس کیارستمی سرمایه ملی کشور است و بی شک جزو چهره های ماندگار سرزمین ما. سیستم پزشکی کشور و شخص وزیر بهداشت و درمان باید تمام اهتمام خود را برای ارائه خدمات پزشکی به او به کار می بستند و حالا که ظاهرا این اتفاق بطور کامل نیفتاده باید پاسخگو باشند و مسوولیت بپذیرند.
طبعا دستگاه بهداشت و درمان درمقابل جان تک تک ایرانیان مسوول است و کوتاهی در نجات جان یک انسان و یا درمان او بخشودنی نیست ولی مسلما درباره نخبگان و سرمایه های تکرار نشدنی چون کیارستمی، حساسیت بیشتری وجود دارد.
عباس کیارستمی اعتباری ویژه در دنیای سینما دارد و بخش بزرگی از جایگاه سینمای ایران در دنیا مرهون وجود اوست. بهبود و سلامت او می تواند بهترین خبر این روزها باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- فوت بازیگر فیلم عباس کیارستمی/ احمد احمدپور درگذشت
- نگاهی به «پیرپسر» و تطابق آن با جهان سینمای کیارستمی/ اول به پیرامون، بعد به دوردستها
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- جایزهای فراتر از پناهی و فیلمش
- پرونده جنجالی عباس کیارستمی در «طعم عباس»
- طبقه فرودست، اخلاق و مسالهی انتخاب
- «خانه دوست کجاست» در تازهترین قسمت سینماماجرا
- یک یادداشت در هفت پرده
- آنها که «علت مرگ: نامعلوم» را توقیف کردند باید پاسخگو باشند!
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- نمایش «طعم گیلاس» در قزاقستان
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





