تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۰/۱۰ - ۱۰:۲۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 76327

سینماسینما، علی پاکزاد – غلامرضا موسوی تهیه کننده مطرح سینما گفت: «جشنواره براساس اینکه فیلم متعلق به چه فیلمسازی است یا چندمین فیلمش است انتخاب نمی‌کند. فیلم باید براساس ارزشی که دارد انتخاب شود؛ در جشنواره‌های گذشته به خوبی دیده‌ایم فیلم اولی‌هایی حضور داشته‌اند که بیشترین جوایز را نیز کسب کرده‌اند.»

به گزارش سینماسینما، سال‌ها فیلم‌ اولی‌ها به صورت مستقل یا در شراکت با فیلم دومی‌ها بخشی مخصوص به خود در جشنواره فجر داشتند، اما امسال بنا بر آنچه در فراخوان جشنواره اعلام شده فقط ۲۲ فیلم در بخش اصلی جشنواره شرکت داده می‌شود که براساس برداشتی از فراخوان می‌توان گفت دو فیلم در این میان مستند خواهد بود  و باقی ۲۰ فیلم همه آثار کارگردانان سرشناس و باسابقه و کارگردانان جوان و تازه‌کار. غلامرضا موسوی نیز تهیه‌کننده فیلم «موریانه» اولین ساخته مسعود حاتمی است. باید دید که در جشنواره سی وششم نگاه ها به فیلم اولی ها چگونه خواهد بود؟

موسوی درباره نگاه جشنواره به کارگردانان فیلم اولی گفت: «به هیچ وجه به کارگردان اول یا دوم معتقد نیستم. عقیده دارم یک فیلم یا خوب است یا فاقد ارزش و اعتبار. پس فرقی نمی‌کند یک فیلم خوب را یک کارگردان اول بسازد یا با سابقه. به هر حال جشنواره سعی می کند بهترین فیلم ها را انتخاب کند. اینکه یک کارگردان چندمین فیلمش را می سازد موضوع مهمی نیست. اهمیت قضیه این است که جشنواره بهترین ها را انتخاب کند.»

او ادامه داد: «نزدیک به سی فیلم اول را تهیه کرده‌ام. با کارگردانان فیلم اولی کار کرده ام که بسیار فهیم بوده‌اند و بعد از زمان کوتاهی توانستهاند، از مفاخر سینمای ایران شوند. اطلاع ندارم که فیلم «موریانه» در جشنواره نمایش داده خواهد شد یا خیر و با هیات انتخاب جشنواره فجر آشنایی زیادی ندارم.»

موسوی درباره مسعود حاتمی کارگردان «موریانه» گفت: «حاتمی فیلم های کوتاه بسیار خوبی ساخته است. به عقیده من یکی از بهترین کارگردان های فیلم کوتاه در ایران است. «موریانه» فیلمی تعاملی و تجربی است. فکر می کنم این فیلم یکی از فیلم های بسیار خوب سینمای ایران خواهد بود. حاتمی جزو سینماگرانی است که آینده درخشانی دارد.»

موسوی در پایان گفت: «جشنواره بر اساس اینکه فیلم متعلق به چه فیلمسازی است یا چندمین فیلمش است انتخاب نمی کند. فیلم باید بر اساس ارزشی که دارد انتخاب شود؛ در جشنواره‌های گذشته به خوبی دیده‌ایم که فیلم اولی هایی حضور داشته اند که بیشترین جوایز را نیز کسب کرده‌اند.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها