سینماسینما، اردوان زینی سوق – حمیدرضا آذرنگ بازیگر سینما گفت: «تمام افراد سازنده «تنگه ابوقریب» کلیت کار را در نظر گرفتند. از خودم گرفته تا بهرام توکلی که قصد داشت یک فیلم جنگی بسازد، یا سعید ملکان که بمب آرامش بود و خیلی به همه گروه کمک کرد.»
به گزارش سینماسینما، حمیدرضا آذرنگ بازیگر مطرح سینما در جشنواره سی و ششم فیلم فجر در «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی حضور پیدا کرد. این فیلم مورد توجه اهالی سینما و منتقدان قرار گرفت و بیشترین جوایز جشنواره را از آن خود کرد.
بازیگر فیلم «تنگه ابوقریب» درباره حضور در این فیلم گفت: «تمام افراد این گروه کلیت کار را در نظر گرفتند. از خودم گرفته تا بهرام توکلی که قصد داشت یک فیلم جنگی بسازد، یا سعید ملکان که بمب آرامش گروه بود و خیلی به همه کمک کرد. البته فیلمی که بهرام توکلی آن را می سازد قطعا اثری است که هر بازیگری دوست دارد که در آن حضور پیدا کند.»
او ادامه داد: «شخصیت خلیل را در این فیلم خیلی دوست داشتم. عقیده دارم شخصیت جذابی داشت. اینکه میگویند لهجه من در این فیلم شبیه شخصیتی در سریال «شاهگوش» بود، رسما بیربط است. این دو کار دو نگاه و گویش متفاوت داشت. لهجه من در سریال«شاهگوش» کرمانشاهی بود و در «تنگه ابوقریب» کاملا جنوبی صحبت میکنم و هیچ ارتباطی به هم ندارند.»
آذرنگ درباره حضور در فیلمهای جنگی گفت: «تا جایی که میتوانم در فیلمهای جنگی حضور پیدا میکنم. حضور من در این فیلمها به این دلیل است که برای من این موضوع التیام پیدا نکرده است. تا جایی که تاثیرات تلخ جنگ من را رها کند در فیلمهایی از این دست حضور خواهم داشت. زندگی من در دوران نوجوانی و تجربیاتی که در آن سالها داشتم تاثیر بسزایی در عملکرد من در سینما و تئاتر دارد. ما باید بپذیریم که دوران بدی را در زمان جنگ تجربه کردیم و نباید نسبت به آن بیتفاوت باشیم. متاسفانه مسئولان به زخمهایی که از جنگ مانده توجه نمیکنند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود
- تقابل تجارت و واقعیت/ نگاهی به فیلم «روز صفر»
- «روز صفر»؛ مرز باریک صعود و سقوط
- پروانه ساخت یک فیلم سینمایی صادر شد
- ستاره اسکندری کارگردان «خورشید آن ماه» مطرح کرد/ آنچه را که در بلوچستان دیدم به تصویر کشیدم
- بهرام توکلی سریال «مترجم» را میسازد
- داوران بخش مسابقه ملی جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- آغاز داوری/ یادداشت داوران جشنواره فجر خطاب به مخاطبان سینما
- داوران بخش «سودای سیمرغ» جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران از نگاه نویسندگان سینماسینما (۳)/ شادی حاجی مشهدی، الناز راسخ
- تهیهکننده «نون خ» تکذیب کرد/ نویسندهای به عوامل تولید این سریال اضافه نشده است
- بهرام توکلی به نویسندگان«نون.خ۳» پیوست
- واکنش فرشته طائرپور به عدم حضور عوامل فیلم روز صفر در اختتامیه
- نشست خبری روز صفر/ از صحبت ساعد سهیلی به زبان بلوچی تا حضور سرزده فراستی
- انتشار نخستین عکس از ساعد سهیلی در «روز صفر»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





