سینماسینما، علی پاکزاد – مصطفی کیایی کارگردان سینما گفت: «تغییرات اخیر در جشنواره فجر نکات مثبت و منفی مختلفی داشته است. به هر حال فضای برج میلاد و ارتباطی که بین اهالی رسانه و صاحبان آثار وجود داشت در نوع خود مطلوب و سازنده بود.»
به گزارش سینماسینما، مصطفی کیایی کارگردان سینما با فیلم «چهار راه استانبول» در جشنواره سی و ششم فیلم فجر حضور پیدا کرده است. این فیلم روایتی از اتفاقات ساختمان پلاسکو است. به گفته کیایی این فیلم خارج از سوژه و قصه جذابی که دارد، سعی کرده است که اتفاقات آن روز را به خوبی به تصویر بکشد.
مصطفی کیایی کارگردان فیلم «چهارراه استانبول» درباره ساخت و تولید این فیلم گفت: «مهمترین موضوع در ساخت «چهارراه استانبول» مانند تمام کارهایی که تا به امروز انجام داده ام . این است که به روایت قصه و ایجاد یک درام جذاب توجه کردیم. مهمترین ویژگی فیلم ما این است که یک قصه سرراست را تعریف می کنیم. این سوژه در دل درام با قصه گره می خورد و درباره اتفاقات پلاسکو صحبت می کند. فکر می کنم این فیلم ویژگی های خاصی دارد که می تواند مخاطب را به خود جذب کند.»
او ادامه داد: «قصه فیلم از شب قبل از پلاسکو شروع می شود. نقطه مهم و دراماتیک فیلم اتفاقات پلاسکو است که بعد از این اتفاق مسیر و داستان فیلم به سمت دیگری می رود. هیچگاه قبل از شروع فیلم و قبل از نوشتن فیلنامه به انتخاب بازیگر فکر نمی کنم. یعنی کسی از قبل انتخاب نمی شود. سعی می کنم فیلمنامه را تمام کنم و بعد به بازیگر خاصی فکر کنم. به این دلیل که اگر بازیگری را مد نظرم باشد روی نوشته من تاثیر می گذارد و سعی بر این است که بعد از اتمام آن به این موضوع فکر کنم. قبل از پیش تولید انتخابهای مورد نظر را انجام دادم. بازیگران حاضر در فیلم اکثرا انتخاب اول من بودن و فکر کنم به غیر از یک یا دو نفر بقیه عوامل انتخاب اول و قطعی بودند.»
کیایی درباره هیات انتخاب جشنواره فجر گفت: «بحث انتخاب به سلیقه افراد مربوط می شود. هیات انتخاب هم ملاک های خاص خود را داشته است. فکر می کنم نسبت به کارهای قبلی که انجام داده ام چیز جدیدی را اضافه نکردهام. آثار قبلی من هم عموما مانند همین فیلم مورد توجه قرار گرفته. به هر حال هیات انتخاب هم جزوی از مخاطبان فیلم من محسوب می شوند. آنها هم با قصه و روایت فیلم در ارتباط بودند. «ویژوال افکت» خاصی در این فیلم وجود دارد و ما درباره حادثه و اتفاقی خاص صحبت می کنیم که مردم حافظه بصری خیلی قوی با آن دارند. اما اکنون این فضا موجود نیست یعنی ساختمان پلاسکو اکنون وجود ندارد. بازسازی این فضاها فکر می کنم جذابیت خاص خود را داشت. کار ما بسیار سخت بود. سعی کردیم شرایط و اتفاقات آن روز را ترسیم کنیم و درباره این موضوع گروه ما نمره قابل قبولی را کسب کرده است.»
کارگردان فیلم «چهار راه استانبول» درباره عملکرد عوامل این فیلم گفت: «تمام بچه ها با انرژی و احساس خاصی با ما همکاری کردند. احساس تعهد و مطلوبی نسبت به فیلم داشتند. شاید تنها چیزی که به گروه من اضافه شد و عملکرد بسیار خوبی هم که داشت بحث «ویژوال افکت» بود که در فیلم های قبلی من کمتر دیده می شد. گروه «ویژوال افکت» و طراحی صحنه ما زحمات زیادی را متحمل شدند.»
مصطفی کیایی درباره کسب سیمرغ بلورین گفت: «واقعیت این است که من درگیر این موضوعات نیستم. مهمترین نکته برای من این است که ارتباط ویژهای با مخاطب داشته باشم. اینکه این فیلم بهترین اثر من است سلیقه محسن کیایی است.»
کارگردان فیلم «عصر یخبندان» درباره برگزاری جشنواره فجر و شرایط آن گفت: «امیدوارم در جشنواره امسال فیلم های خوبی داشته باشیم و فقط چند اثر نباشد که با مردم ارتباط برقرار می کنند. تغییرات اخیر در جشنواره فجر نکات مثبت و منفی مختلفی داشته است. به هر حال فضای برج میلاد و ارتباطی که بین اهالی رسانه و صاحبان آثار وجود داشت در نوع خود مطلوب و سازنده بود. اصولا جشنواره ثابت قدم نیست و هر سال ما شاهد تغییراتی هستیم. اما باید صبر کنیم و ببینیم که اتفاقات امسال بهتر خواهد بود یا همان رویه سالهای گذشته است.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- زندهباد سینما/ مروری بر کارنامه مصطفی کیایی
- «هزار و یک شب»؛ اولین سریال بینالمللی نمایش خانگی
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- تهیهکننده سریال در جلسه ساترا مطرح کرد/ نمایش سیگار در «زخم کاری» اشتباه بود
- درخواست برای حذف سینماهای بدهکار از اکران نوروزی
- آغاز داوری/ یادداشت داوران جشنواره فجر خطاب به مخاطبان سینما
- داوران بخش «سودای سیمرغ» جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- به مناسبت روز جهانی عصای سفید/ نسخه ویژه نابینایان «همگناه» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- مصطفی کیایی: مجبوریم از طریق وکیل و قانون پولهایمان را از سینماداران بگیریم
- پله، پله تا تباهی/ نگاهی به سریال «همگناه»
- یک شبکه عراقی امتیاز پخش سریال «همگناه» را خرید
- افسانه چهرهآزاد از نسرین، در «همگناه» میگوید/ زنی امیدوار که عشقی یکطرفه را زندگی میکند
- نشست خبری سریال «هم گناه» / گزارش تصویری
- پرستویی در نشست همگناه: فکر میکردم نمایش خانگی فقط شانه تخممرغیها است
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- سومین دوره جایزه همراه اول برای رسالههای برتر مهندسی برق و فناوری ارتباطات برگزار میشود
- یادداشت کیوان کثیریان/ نامهای به ساترا؛ جهانِ تصویر، تحت کنترل شماست
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ درسهایی که نویسندگان از جدال ترامپ و زلنسکی میآموزند
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- جایزه بهترین مستند جشنواره زوم لهستان به مستند ایرانی رسید
- هادی حجازیفر تهیه کننده «صفر پنج» شد/ معرفی بازیگران «بازی استریندبرگ»
- «ساعت ۶ صبح» و «خرچنگ» آنلاین اکران میشوند
- فوت نویسنده سیاسی اهل آفریقای جنوبی؛ آثول فوگارد درگذشت
- نگاهی به فیلم «کندو»/ جهانی بدون ترحم
- اکران نوروزی ۱۴۰۴؛ ترکیب ژانری متنوع و رقابت برای جلب نظر مخاطبان
- گزارش از برلیناله ۲۰۲۵؛ بازتاب چهرهی زنان در سینمای معاصر/ برلیناله، آینهای برای زنان در سینما
- پس از چند سال تعطیلی؛ سینما پارس به فروش گذاشته شد
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- دریافت اسکار شوقبرانگیز بود/ تصور مردم نسبت به انیمیشن ایران تغییر کرد
- نمایش فیلمهایی به مناسبت ۸ مارس در فرانسه
- وحید آگاه، وکیل دادگستری: اخذ مجوز تولید و پخش از ساترا مبنای قانونی ندارد
- معمای پیچیده یک سریال؛ قسمت چهارم «تاسیان» بدون مجوز، منتشر شده است
- احمد سلگی «یخ بستگی» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه میبرد
- پس از ۱۵۰ سال؛ نخستین بزرگداشت جناب دماوندی برگزار میشود
- گزارشی از فروش فیلمهای روی پرده؛ یک فیلم کمدی پیشتاز گیشه سینماها/ برنده سیمرغ مردمی ۱۴۰۳ در رده هفتم
- «رها»؛ بازگشت شکوهمند سینمای مستقل اجتماعی
- پس از کسب جایزه بهترین بازیگر زن در اسکار ۲۰۲۵/ پیام مایکی مدیسون ستاره «آنورا»، به دمی مور: «عاشقشم»
- داستان کوتاه/ غلط انداز
- آیا «تاسیان» رفع توقیف شد؟
- نقد «ژن زامبی»، زندگیِ از دسترفته
- ایدههای تازه برای فیلمسازی با بودجههای کم
- سعید آقاخانی و مهدی حسینینیا مقابل دوربین بهنام بهزادی میروند
- در آستانه اکران؛ تیزر و پوستر «کوکتل مولوتف» رونمایی شد
- تاثیر جالب برنامه اکنون سروش صحت بر رونق بازار کتاب