سینماسینما، علی پاکزاد – مصطفی کیایی کارگردان سینما گفت: «تغییرات اخیر در جشنواره فجر نکات مثبت و منفی مختلفی داشته است. به هر حال فضای برج میلاد و ارتباطی که بین اهالی رسانه و صاحبان آثار وجود داشت در نوع خود مطلوب و سازنده بود.»
به گزارش سینماسینما، مصطفی کیایی کارگردان سینما با فیلم «چهار راه استانبول» در جشنواره سی و ششم فیلم فجر حضور پیدا کرده است. این فیلم روایتی از اتفاقات ساختمان پلاسکو است. به گفته کیایی این فیلم خارج از سوژه و قصه جذابی که دارد، سعی کرده است که اتفاقات آن روز را به خوبی به تصویر بکشد.
مصطفی کیایی کارگردان فیلم «چهارراه استانبول» درباره ساخت و تولید این فیلم گفت: «مهمترین موضوع در ساخت «چهارراه استانبول» مانند تمام کارهایی که تا به امروز انجام داده ام . این است که به روایت قصه و ایجاد یک درام جذاب توجه کردیم. مهمترین ویژگی فیلم ما این است که یک قصه سرراست را تعریف می کنیم. این سوژه در دل درام با قصه گره می خورد و درباره اتفاقات پلاسکو صحبت می کند. فکر می کنم این فیلم ویژگی های خاصی دارد که می تواند مخاطب را به خود جذب کند.»
او ادامه داد: «قصه فیلم از شب قبل از پلاسکو شروع می شود. نقطه مهم و دراماتیک فیلم اتفاقات پلاسکو است که بعد از این اتفاق مسیر و داستان فیلم به سمت دیگری می رود. هیچگاه قبل از شروع فیلم و قبل از نوشتن فیلنامه به انتخاب بازیگر فکر نمی کنم. یعنی کسی از قبل انتخاب نمی شود. سعی می کنم فیلمنامه را تمام کنم و بعد به بازیگر خاصی فکر کنم. به این دلیل که اگر بازیگری را مد نظرم باشد روی نوشته من تاثیر می گذارد و سعی بر این است که بعد از اتمام آن به این موضوع فکر کنم. قبل از پیش تولید انتخابهای مورد نظر را انجام دادم. بازیگران حاضر در فیلم اکثرا انتخاب اول من بودن و فکر کنم به غیر از یک یا دو نفر بقیه عوامل انتخاب اول و قطعی بودند.»
کیایی درباره هیات انتخاب جشنواره فجر گفت: «بحث انتخاب به سلیقه افراد مربوط می شود. هیات انتخاب هم ملاک های خاص خود را داشته است. فکر می کنم نسبت به کارهای قبلی که انجام داده ام چیز جدیدی را اضافه نکردهام. آثار قبلی من هم عموما مانند همین فیلم مورد توجه قرار گرفته. به هر حال هیات انتخاب هم جزوی از مخاطبان فیلم من محسوب می شوند. آنها هم با قصه و روایت فیلم در ارتباط بودند. «ویژوال افکت» خاصی در این فیلم وجود دارد و ما درباره حادثه و اتفاقی خاص صحبت می کنیم که مردم حافظه بصری خیلی قوی با آن دارند. اما اکنون این فضا موجود نیست یعنی ساختمان پلاسکو اکنون وجود ندارد. بازسازی این فضاها فکر می کنم جذابیت خاص خود را داشت. کار ما بسیار سخت بود. سعی کردیم شرایط و اتفاقات آن روز را ترسیم کنیم و درباره این موضوع گروه ما نمره قابل قبولی را کسب کرده است.»
کارگردان فیلم «چهار راه استانبول» درباره عملکرد عوامل این فیلم گفت: «تمام بچه ها با انرژی و احساس خاصی با ما همکاری کردند. احساس تعهد و مطلوبی نسبت به فیلم داشتند. شاید تنها چیزی که به گروه من اضافه شد و عملکرد بسیار خوبی هم که داشت بحث «ویژوال افکت» بود که در فیلم های قبلی من کمتر دیده می شد. گروه «ویژوال افکت» و طراحی صحنه ما زحمات زیادی را متحمل شدند.»
مصطفی کیایی درباره کسب سیمرغ بلورین گفت: «واقعیت این است که من درگیر این موضوعات نیستم. مهمترین نکته برای من این است که ارتباط ویژهای با مخاطب داشته باشم. اینکه این فیلم بهترین اثر من است سلیقه محسن کیایی است.»
کارگردان فیلم «عصر یخبندان» درباره برگزاری جشنواره فجر و شرایط آن گفت: «امیدوارم در جشنواره امسال فیلم های خوبی داشته باشیم و فقط چند اثر نباشد که با مردم ارتباط برقرار می کنند. تغییرات اخیر در جشنواره فجر نکات مثبت و منفی مختلفی داشته است. به هر حال فضای برج میلاد و ارتباطی که بین اهالی رسانه و صاحبان آثار وجود داشت در نوع خود مطلوب و سازنده بود. اصولا جشنواره ثابت قدم نیست و هر سال ما شاهد تغییراتی هستیم. اما باید صبر کنیم و ببینیم که اتفاقات امسال بهتر خواهد بود یا همان رویه سالهای گذشته است.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگران ترکیهای «هزار و یک شب» چه کسانی هستند؟
- با نام بینالمللی «پاهای گلی»؛ «بازی را بکش» به روسیه میرود
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- زندهباد سینما/ مروری بر کارنامه مصطفی کیایی
- «هزار و یک شب»؛ اولین سریال بینالمللی نمایش خانگی
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- تهیهکننده سریال در جلسه ساترا مطرح کرد/ نمایش سیگار در «زخم کاری» اشتباه بود
- درخواست برای حذف سینماهای بدهکار از اکران نوروزی
- آغاز داوری/ یادداشت داوران جشنواره فجر خطاب به مخاطبان سینما
- داوران بخش «سودای سیمرغ» جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- به مناسبت روز جهانی عصای سفید/ نسخه ویژه نابینایان «همگناه» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- مصطفی کیایی: مجبوریم از طریق وکیل و قانون پولهایمان را از سینماداران بگیریم
- پله، پله تا تباهی/ نگاهی به سریال «همگناه»
- یک شبکه عراقی امتیاز پخش سریال «همگناه» را خرید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





