سینماسینما، علی پاکزاد – نیما فراهی کارگردان سینما گفت: «چرا در سینمای ما فقط چند بازیگر هستند که باید در همه فیلمها حضور داشته باشند. تهیهکنندگان اجازه دهند کسان دیگری نیز به این سینما اضافه شوند.»
به گزارش سینماسینما،فیلم «زار» اولین ساخته نیما فراهی است. بازیگران این فیلم عبارتند از: محمدرضا غفارى، حدیث میرامینی، سانازصفایى، میثاق زارع، سیناسهیلى «زار» محصول سال ۱۳۹۵ است. فیلم قبل از این در جشنواره بین المملی فجر نیز به نمایش درآمد.
نیما فراهی کارگردان فیلم «زار» درباره ساخت این فیلم گفت: «من خوشحال می شوم بشنوم کسانی بگویند که با دیدن فیلم من حسابی ترسیده اند. متاسفانه سینمای ما دچار فقر ژآنز است. فیلم های ترسناک نیز عموما در کشور ما ساخته نمی شوند. ژانر وحشت در سینمای ما مهجور است. سینمای ما اکنون از بسیاری از ژانرها بی بهره است. این قضیه هم به ضرر سینما و هم بازیگران است. زیرا دچار بازیگر سوزی شده ایم. نگاه کنید که چند نسل از بازیگران در سالهای اخیر آمده اند و دیگر حضور ندارند. اکنون ببینید چرا بچه هایی که ابتدای دهه شصت آمدند و فیلم های خوبی را هم بازی کردند؛ اما امروز دیگر حضور ندارند و دیگر پیشنهادی به آنها نمی شود.»
او ادامه داد: «یک زمان به سینما می رفتم بعد از دیدن چند فیلم دیگر توان نشستن و دیدن فیلم بعدی را نداشتم زیرا تمام فیلم هایی که ما می سازیم شبیه به هم هستند. شما ببینید امروز آیا ما فیلم پلیسی یا اکشن داریم قطعا جواب نه است. فیلم های کمدی هم که میبینیم که با چه خفت خواری ساخته می شود. اواخر دهه هشتاد یا اوایل دهه نود به خوبی به یاد دارم که عکس دندان یکی از بازیگران روی همه بیلبوردها و سر در سینما ها بود. چرا سینما باید روی دست چند بازیگر محدود بچرخد. آیا دیگران اجازه ورود به این عرصه را ندارند. اکنون تهیه کنندگان حکم می کنند که باید فلانی باشد. آقا اجازه دهید سایرین هم در این بازی حضور داشته باشند.»
کارگردان فیلم «زار» گفت: «به شخصه به ژانر دفاع مقدس علاقه زیادی دارم اما چرا اجازه می دهیم هر کسی در هر شرایطی فقط برای اینکه بتواند مجوز فیلم سازی بگیرد این نوع از ژانر سینمایی را دست مالی کند. تصمیم گرفتم که فیلم دفاع مقدسی نسازم. شاید کسان دیگری باشند که بتوانند در این حوزه بهتر عمل کنند. قبل از اینکه فیلم ساز شوم مخاطب سینما بودم. همواره هم به ژانر وحشت علاقه داشتم. قصد داشتم که فیلم بسازم اما به هیچ وجه به سراغ ژانر ملودرام اجتماعی نروم. ساخت فیلم های از نوع «زار» واقعا در شرایط سینمای ما یک ریسک بود. جالب بود همه به غیر از خانواده من این عقیده را داشتند که نباید چنین فیلمی بسازم زیرا در ایران جواب نخواهد داد. زمانی که تیم بازیگری تشکیل شد خیالم راحت شد. کمکم جلو رفت و اوضاع بهتر شد.»
فراهی درباره بازخورد های فیلم «زار» گفت: «متاسفانه من با یک غرضورزی بسیار عجیبی روبرو شده بودم. به دوستانی که در صنف سینما حضور دارند کاری ندارم. اما تنها کسانی که این فیلم را حمایت کردند منتقدان و روزنامه نگاران بودند. امیدوارم پروانه نمایش فیلم را دریافت کنیم. فیلم بعدی من یک سایکو درام خواهد بود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران بسته فیلم کوتاه ژانر وحشت در گروه سینمایی هنروتجربه از ۱۲ مهر
- سینمای ترسناک ایران جان میگیرد؟
- غول ژانر وحشت سینمای اسپانیا درگذشت
- اعلام زمان انتشار اولین سریال ژانر وحشت در شبکه نمایش خانگی
- منتظر یک فیلم هالیوودی از حمید نعمتاللّه باشیم؟
- همکاری کارگردان «شکل آب» با نتفلیکس
- انتشار پوستر فیلم ترسناک «آینه شیطان» + عکس
- «احضار» در راه نمایش خانگی
- کمپانی نیولاین سومین قسمت «آنابل» را میسازد
- میهمانان غرفه سینماسینما در روز هفتم نمایشگاه مطبوعات/ گزارش تصویری
- اقتباسی تازه از داستان ترسناک دیگر استیون کینگ
- اعلام زمان اکران دومین قسمت پرفروشترین فیلم ترسناک تاریخ سینما
- یکی از ترسناکترین فیلمهای تاریخ رکورد باکس آفیس را میشکند؟
- گفتگو با کارگردان تنها فیلم ترسناک ایرانی در جشنواره جهانی فیلم فجر
- رونمایی از پوستر تنها فیلم ایرانی بخش سایه های وحشت جشنواره جهانی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد