سینماسینما، علی پاکزاد – نیما فراهی کارگردان سینما گفت: «چرا در سینمای ما فقط چند بازیگر هستند که باید در همه فیلمها حضور داشته باشند. تهیهکنندگان اجازه دهند کسان دیگری نیز به این سینما اضافه شوند.»
به گزارش سینماسینما،فیلم «زار» اولین ساخته نیما فراهی است. بازیگران این فیلم عبارتند از: محمدرضا غفارى، حدیث میرامینی، سانازصفایى، میثاق زارع، سیناسهیلى «زار» محصول سال ۱۳۹۵ است. فیلم قبل از این در جشنواره بین المملی فجر نیز به نمایش درآمد.
نیما فراهی کارگردان فیلم «زار» درباره ساخت این فیلم گفت: «من خوشحال می شوم بشنوم کسانی بگویند که با دیدن فیلم من حسابی ترسیده اند. متاسفانه سینمای ما دچار فقر ژآنز است. فیلم های ترسناک نیز عموما در کشور ما ساخته نمی شوند. ژانر وحشت در سینمای ما مهجور است. سینمای ما اکنون از بسیاری از ژانرها بی بهره است. این قضیه هم به ضرر سینما و هم بازیگران است. زیرا دچار بازیگر سوزی شده ایم. نگاه کنید که چند نسل از بازیگران در سالهای اخیر آمده اند و دیگر حضور ندارند. اکنون ببینید چرا بچه هایی که ابتدای دهه شصت آمدند و فیلم های خوبی را هم بازی کردند؛ اما امروز دیگر حضور ندارند و دیگر پیشنهادی به آنها نمی شود.»
او ادامه داد: «یک زمان به سینما می رفتم بعد از دیدن چند فیلم دیگر توان نشستن و دیدن فیلم بعدی را نداشتم زیرا تمام فیلم هایی که ما می سازیم شبیه به هم هستند. شما ببینید امروز آیا ما فیلم پلیسی یا اکشن داریم قطعا جواب نه است. فیلم های کمدی هم که میبینیم که با چه خفت خواری ساخته می شود. اواخر دهه هشتاد یا اوایل دهه نود به خوبی به یاد دارم که عکس دندان یکی از بازیگران روی همه بیلبوردها و سر در سینما ها بود. چرا سینما باید روی دست چند بازیگر محدود بچرخد. آیا دیگران اجازه ورود به این عرصه را ندارند. اکنون تهیه کنندگان حکم می کنند که باید فلانی باشد. آقا اجازه دهید سایرین هم در این بازی حضور داشته باشند.»
کارگردان فیلم «زار» گفت: «به شخصه به ژانر دفاع مقدس علاقه زیادی دارم اما چرا اجازه می دهیم هر کسی در هر شرایطی فقط برای اینکه بتواند مجوز فیلم سازی بگیرد این نوع از ژانر سینمایی را دست مالی کند. تصمیم گرفتم که فیلم دفاع مقدسی نسازم. شاید کسان دیگری باشند که بتوانند در این حوزه بهتر عمل کنند. قبل از اینکه فیلم ساز شوم مخاطب سینما بودم. همواره هم به ژانر وحشت علاقه داشتم. قصد داشتم که فیلم بسازم اما به هیچ وجه به سراغ ژانر ملودرام اجتماعی نروم. ساخت فیلم های از نوع «زار» واقعا در شرایط سینمای ما یک ریسک بود. جالب بود همه به غیر از خانواده من این عقیده را داشتند که نباید چنین فیلمی بسازم زیرا در ایران جواب نخواهد داد. زمانی که تیم بازیگری تشکیل شد خیالم راحت شد. کمکم جلو رفت و اوضاع بهتر شد.»
فراهی درباره بازخورد های فیلم «زار» گفت: «متاسفانه من با یک غرضورزی بسیار عجیبی روبرو شده بودم. به دوستانی که در صنف سینما حضور دارند کاری ندارم. اما تنها کسانی که این فیلم را حمایت کردند منتقدان و روزنامه نگاران بودند. امیدوارم پروانه نمایش فیلم را دریافت کنیم. فیلم بعدی من یک سایکو درام خواهد بود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سریال «متل جهنمی» یا نمایش اینفلوئنسرهای وحشت
- اکران بسته فیلم کوتاه ژانر وحشت در گروه سینمایی هنروتجربه از ۱۲ مهر
- سینمای ترسناک ایران جان میگیرد؟
- غول ژانر وحشت سینمای اسپانیا درگذشت
- اعلام زمان انتشار اولین سریال ژانر وحشت در شبکه نمایش خانگی
- منتظر یک فیلم هالیوودی از حمید نعمتاللّه باشیم؟
- همکاری کارگردان «شکل آب» با نتفلیکس
- انتشار پوستر فیلم ترسناک «آینه شیطان» + عکس
- «احضار» در راه نمایش خانگی
- کمپانی نیولاین سومین قسمت «آنابل» را میسازد
- میهمانان غرفه سینماسینما در روز هفتم نمایشگاه مطبوعات/ گزارش تصویری
- اقتباسی تازه از داستان ترسناک دیگر استیون کینگ
- اعلام زمان اکران دومین قسمت پرفروشترین فیلم ترسناک تاریخ سینما
- یکی از ترسناکترین فیلمهای تاریخ رکورد باکس آفیس را میشکند؟
- گفتگو با کارگردان تنها فیلم ترسناک ایرانی در جشنواره جهانی فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف





