سینماسینما، علی پاکزاد – احمد معظمی کارگردان سینما گفت: «متاسفانه امروز استفاده از بازیگران سینما در فیلمها بسیار دشوار شده است. به این دلیل که هر بازیگری متعلق به گروهی خاص است و فقط با همان گروه همکاری می کند.»
به گزارش سینماسینما، «حریم شخصی» اولین ساخته احمد معظمی به زودی در سینماهای سراسر کشور اکران خواهد شد.
کارگردان فیلم «حریم شخصی» درباره مراحل تولید این فیلم گفت: «شرایط کار و مراحل تولید فیلم در ایران یک موضوع کاملا پیچیده است. به این دلیل که ورود به سینما و ساخت فیلم اول برای یک کارگردان بسیار سخت است. بسیاری از هم صنفهای من معتقدند اکران فیلم اول برای یک کارگردان بسیار دشوار است. جمع اوری بازیگران در کنار هم در سینمای ما کار بسیار بزرگی است. برای ساخت «حریم شخصی» فیلمنامه خوبی داشت. عوامل فیلم هرکدام به یک اندازه برای این فیلم زحمت کشیدند. بسیاری اعتقاد داشتند حامد بهداد میتوانست جای میلاد کیمرام بازی بهتری به نمایش بگذارد، اما شرایط مالی خاصی داشتیم و تمام کسانی که اینجا حضور داشتند به بهترین شکل بازی کردند و با فیلم همراه شدند.»
او ادامه داد: «اندیشه فولادوند، امیر آقایی، میلاد کیمرام و رعنا آزادی ور هر کدام به یک اندازه برای این فیلم زحمت کشیدند. میتوانم به جرات بگویم این دوستان هرکدام نصف آن دستمزدی که در سینما دریافت میکنند در این فیلم گرفتند. هیچ ادعایی از این دوستان وجود نداشت. شاید انتخابهای من کمی متفاوت بود، اما هر کسی گروه خاص خود را دارد و بدون حضور آنها بازی نمیکنند. من سراغ آقای فلانی رفتم و اعتقاد داشت باید گروهی که مد نظر دارد در این فیلم حضور پیدا کنند که من چنین نظری را به هیچ وجه ندارم و نخواهم داشت. همه این دوستان به نوعی انتخاب اول بودند. البته به گزینههای دیگر هم فکر میکردم، اما با همین دوستان به توافق رسیدیم و قراردادها در همان روزهای اول منعقد شد.»
کارگردان فیلم «حریم شخصی» گفت: «نزدیک به یک ماه دورخوانی داشتیم و متن فیلمنامه را با دوستان مرور کردیم. من بیش از هر چیزی به نوع بازی که این دوستان ارائه میدادند تمرکز داشتم. قبول ندارم هیچ کدام از این بازیگران شبیه به کارهایی که قبلا انجام داده بودند، انجام دادند. تمام بازیگران از سوی کارگردان کنترل شدند. بازی هیچ کدام از این دوستان نسبت به دیگری بالا نمیزند و همه در خدمت فیلم بودند. همه ما میدانیم کسب پروانه ساخت یا بستن قرارداد در شورای صنفی تا چه حد سخت و دشوار است. اما خدا را شکر وزارت ارشاد و شورای پروانه نمایش نظر مثبتی درباره فیلم داشتند. پرسش برخی این بود چرا این فیلم در جشنواره حضور نداشته است؟ پاسخ هم این بود که زورمان به جشنواره سی و پنجم نرسید و نتوانستیم این فیلم را نمایش دهیم. به ما گفتند فیلم شما شرایط حضور در جشنواره را ندارد.»
معظمی درباره زاویه دید و موضوعی که برای فیلمش انتخاب کرده، گفت: «گاهی باید اطلاعات را به مخاطب در اول فیلم داد. ما هم این کار را انجام دادیم. موضوع ما کشته شدن شخصیتی که رعنا آزادیور بازی کرد نبود، بلکه نشان دادیم یک پیام صوتی اشتباه تا چه حد میتواند شرایط زندگی افراد را تغییر دهد؛ در این فیلم به نوعی همه مقصر هستند. یعنی همه در این فاجعه مسئولیت دارند. نکته مهم این است که در فیلم لنز دوربین دیده میشود.»
احمد معظمی درباره سریال جدیدش در تلویزیون گفت: «اکنون درگیر ساخت سریال برای تلویزیون هستم و اسم آن «شبکه» است. به قلم هومن فاضل و طرح آقای دکتر مرتضی اسماعیلی.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟