رضا میرکریمی دبیر سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر و پرویز پرستویی با حضور در منزل عزتالله انتظامی از این بازیگر سرشناس عیادت کردند.
به گزارش سینماسینما، رضا میرکریمی دبیر سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر، پرویز پرستویی و کیوان کثیریان مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی جشنواره با حضور در منزل عزتالله انتظامی بازیگر محبوب سینما و تئاتر از او عیادت کردند. در این دیدار، تابلویی از پوستر جشنواره جهانی فیلم فجر برای یادگار به انتظامی هدیه شد.
میرکریمی در ابتدای این دیدار گفت: انتخاب تصویری از فیلم «گاو» به عنوان پوستر جشنواره جهانی فیلم فجر دلایل مختلفی داشت. این فیلم اولین جایزه بازیگری بینالمللی را برای سینمای ایران به ارمغان آورده و از آثار شاخص و ماندگار تاریخ سینمای ایران است. دوست داشتم در این جشنواره، فیلمی را به مخاطب بینالمللی معرفی کنیم که برای ما افتخار آفرین بوده است.
دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر ادامه داد: یک نمایش در این دوره جشنواره از نسخه تصحیح شده و باکیفیت این فیلم با حضور میهمانان خارجی خواهیم داشت و دوست داریم شما هم در این مراسم حضور داشته باشید.
انتظامی با تشکر از دبیر جشنواره برای انتخاب این پوستر گفت: برای بازی در این نقش روی زندگی گاوها مطالعه کردم. یکی از دوستانم در باغش گاوی داشت، چند روزی مشغول نگاه کردن به این گاو بودم. یک شب تا صبح کنار او نشستم و جزئیات رفتارش را نگاه و دنبال کردم. به ظرایف کارهایش آگاه شدم و زیر و بم نگاه و حرکتهایش برایم روشن شد.
انتظامی با یادآوری خاطره سیمرغی که برای فیلم «آژانس شیشهای» به پرویز پرستویی اهدا کرده گفت: پرویز اولین جایزه بازیگری جشنواره فیلم فجر را برای «دیار عاشقان» دریافت کرد، او بازیگر خوش ذوقی است. در «آژانس شیشهای» هم بسیار خوب بازی کرد و بازیاش به یادماندنی است. بازیگر باید به قلب تماشاگر نفوذ کند و پرویز در آثارش این کار را کرد. حضورش در «آژانس شیشهای» برجسته است. وقتی مقابل او بازی میکنی باید حواست جمع باشد.
پرویز پرستویی که در فیلم «دیوانهای از قفس پرید» با عزتالله انتظامی همبازی بود، گفت: خاطرهای از آن فیلم و همکاری در ذهنم باقی مانده که نشان دهنده نوع نگاه آقای انتظامی به حرفهشان است. یک روز صبح ساعت هفت من، خانم نیکی کریمی و آقای علی نصیریان یک سکانس مشترک داشتیم، آقای انتظامی آن روز بازی نداشتند، اما دیدم صبح زود به لوکیشن آمدهاند. گفتم: شما چرا این قدر زود آمدید؟ گفتند: آمدهام بازی علی را ببینم، برخوردی که این شخصیت در این فصل دارد خیلی مهم است. در صحنهای که من و او در یکی از بخش های فیلم بازی داریم، نتیجه این سکانس دیده میشود و من باید ببینم علی چطور این فصل را بازی میکند.
سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر اول تا ششم اردیبهشت ماه ۹۵ در پردیس سینمایی چارسو برگزار میشود. برای اطلاع از اخبار جشنواره، به سایت آن به نشانی www.fajriff.com مراجعه کنید.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- به بهانه پایان سریال «شکارگاه»/ متخصص روایتهای طولانی اما بیملال
- جایزهای فراتر از پناهی و فیلمش
- طبقه فرودست، اخلاق و مسالهی انتخاب
- یک یادداشت در هفت پرده
- آنها که «علت مرگ: نامعلوم» را توقیف کردند باید پاسخگو باشند!
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- جشنواره اسپانیایی به «دوربین فرانسوی» جایزه طلایی داد
- «شامیر» به سیبری میرود
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- سینمای مستقل و آینده سینمای ایران بررسی شد؛ سینمای مستقل آزادی، سلطه ناپذیری، عشق و ارزش زن را بازتاب میدهد
- ضرورت توجه به سینما مستقل در ایران بررسی میشود
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





