سینماسینما، کیوان کثیریان:هجوم اخیر علیه نوید محمدزاده بخاطر یک عکس سلفی در منطقه زلزله زده به شدت غیرمنصفانه است. گرچه انتشار این عکس در فضای مجازی را کاملا بیسلیقگی میدانم ولی این دلیل نمیشود که با یک عکس و یک لبخند، نوید محمدزاده را متهم به ریاکاری و بیخیالی در مواجهه با این رویداد غمانگیز کنیم.
محمدزاده علاوه بر آنکه یک انسان و یک ایرانی است، کُرد هم هست و اتفاقا از جمله چهرههایی است که بلافاصله پا پیش گذاشت و فعالیت موثری را برای کمک رسانی به هموطنان زلزلهزده آغاز کرد. عقل سلیم نمیتواند انگیزهای برای شادی کسی مثل نوید در این شرایط و یا نیاز او به انتشار چنین عکسی پیدا کند.
نیت یک لبخند در این شرایط، به سادگی قابل قضاوت نیست.

باید از علی دایی، نوید محمدزاده، جواد خیابانی، صادق زیباکلام و دهها نفر دیگر از چهرههای مطرح سینما و ورزش و سیاست و اقتصاد که -چه با حضور در منطقه و چه از راه دور-خالصانه درحال تلاش برای جمع آوری کمک به آسیب دیدگان هستند تشکر کرد. آنها مورد اعتماد مردمند و از این اعتبار و شهرت سود میجویند تا منافع بیشتری به زلزلهزدگان برسد. ضمن آنکه معتقدم آنها که از قبال مردم به شهرت و اعتبار رسیدهاند در موقعیتهای اینچنینی وظیفه سنگینتری هم دارند و باید پاسخ محبتهای مردم را همینجا بدهند.
در این واقعه عموم هموطنان در آزمون کمک به همنوع به احسن وجه روسفید و سربلند بیرون آمدند. چه آنها که شهرتی داشتند و چه آنها که نه. دست تکتک هموطنانی را که حتی یک بطری آب برای آسیبدیدگان ارسال کردند باید فشرد. چه رسد به آنها که پیشگام کمک رسانی بودند. در این میان از قضاوت آدمها و متهم کردنشان به ریاکاری پرهیز باید کرد و هرگونه کمکی را به فال نیک گرفت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- جایزهای فراتر از پناهی و فیلمش
- طبقه فرودست، اخلاق و مسالهی انتخاب
- یک یادداشت در هفت پرده
- آنها که «علت مرگ: نامعلوم» را توقیف کردند باید پاسخگو باشند!
- نوید محمدزاده با کارگردانی خودش روی صحنه میرود
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- جشنواره اسپانیایی به «دوربین فرانسوی» جایزه طلایی داد
- «شامیر» به سیبری میرود
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- سینمای مستقل و آینده سینمای ایران بررسی شد؛ سینمای مستقل آزادی، سلطه ناپذیری، عشق و ارزش زن را بازتاب میدهد
- ضرورت توجه به سینما مستقل در ایران بررسی میشود
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- فیلمی به تهیهکنندگی نوید محمدزاده در جشنواره لوکارنو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





