در پی خبری مبنی بر اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی و اعلام اینکه۱۰ فیلم با موضوعات نامناسب را از جشنواره فجر حذف کردیم از سوی وی، مصطفی احمدی فیلمساز جوانی که با فیلم «بی حساب» متقاضی حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بود اما نتوانست از سد هیات انتخاب بگذرد، یادداشتی در پاسخ به وزیر نوشت و در اختیار سینماسینما قرار داد.
به گزارش سینماسینما، احمدی در یادداشتش نوشت:
جناب آقای وزیر
فرموده اید «موضوع»، نه فیلمنامه یا ساختار. یعنی حداقلی ترین عنصری که بواسطه آن پروانه ساخت فیلم در زیر مجموعه وزارتخانه شما صادر می شود. آقای وزیر اگر فیلمسازان با درک شرایط نزدیکی زمان انتخابات و جلوگیری از غبارآلود شدن فضای سیاسی کشور با تمکین به رای هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر سکوت اختیار می کنند و همچنان از دولت حمایت می کنند ، معنیش این نیست که شما بتوانید برای خرید عزت از مراجع، با آبروی آنها بازی کنید. کسانی که فیلمشان در جشنواره پذیرفته نشده (۱۰ تا یا حتی ۱۰۰ فیلم) فرزندان همین کشورند. ضایع کردن آنها جلوی مراجع کم لطفی نیست، بی معرفتی هم نیست، چیزی پایین تر از همه اینها است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گرما و برنامه هفتم توسعه و رأی اعتماد مجلس به وزیر فرهنگ
- سینماسینما/ ستایش ناتوانی/ گفتوگو با میترا فراهانی درباره آخرین فیلم(های) گدار
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- سینماسینما/ هنر در حال انحلال در فرهنگ بزمی و تزئینی با مصرف داخلی است/ گفتوگو با ویکتور اریسه، کارگردان «چشمهایت را ببند»
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ یادداشت پدرو آلمودوار/ اینجا خیابان من است و این پرچم من
- اختصاصی سینماسینما/ داستان «شما نمیتوانید دوباره به خانه برگردید و این دلیلش است» نوشتهی وودی الن از مجموعه «بیوزنی»
- تهیهکننده سریال در جلسه ساترا مطرح کرد/ نمایش سیگار در «زخم کاری» اشتباه بود
- اختصاصی سینماسینما/ مدیران تبلیغاتی که میشناختم/ نوشته گروچو مارکس
- چرا مهران مدیری به تلویزیون بازگشت؟
- اختصاصی سینماسینما/ یادداشت ریچارد برادی، منتقد نیویورکر درباره «خوک»/ یک کمدی ایرانی درباره فیلمسازانی که هدف قتل قرار میگیرند
- مصطفی احمدی بازرس خانه سینما شد
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- زمان مراسم تودیع و معارفه وزیر ارشاد مشخص شد
- صالحیامیری: بیانیه کمیته فیلمهای توقیفی منتشر میشود
- واکنش وزیرارشاد به انتشار نسخه قاچاق «گشت۲»/نمایش این فیلم ادامه مییابد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





