پوریا آذربایجانی از نقش شبکههای اجتماعی در شکل گرفتن فیلمنامه «جشن دلتنگی» صحبت و ارتباط نام فیلم با آهنگ یکی از خوانندههای خارج نشین را رد کرد.
به گزارش سینماسینما، نشست خبری فیلم جشن دلتنگی ساخته پوریا آذربایجانی با حضور کارگردان، ساغر قناعت و ندا عقیقی بازیگران، علیرضا زرین دست مدیر فیلمبرداری، علی قائم مقامی تهیه کننده، آرش برومند صدابردار، خشایار موحدیان تدوینگر و مونا سرتوه فیلمنامه نویس عصر پنجشنبه ۱۹ بهمن در پردیس ملت برگزار شد.

آذربایجانی درباره چگونگی شکل گیری این فیلم گفت: اصولا جشن دلتنگی به این دلیل نوشته شد که من احساس می کنم شکل استفاده از شبکه های اجتماعی یک ضرر دارد و آن این است که آدم به مرور تنها می شود. اطراف را که نگاه میکردیم می دیدیم که همه درگیر این مسایل هستند و این موضوع زمینه ساز نوشتن این فیلمنامه و سپس فیلم آن شد.
این کارگردان درباره اسم فیلم و ارتباطش با آهنگ یکی از خوانندههای خارج از کشور گفت: علت انتخاب نام فیلم به این قطعه ارتباطی نداشت و برداشتی که من از فضای مجازی در جامعهمان داشتم دلیل این نام گذاری بود.
این کارگردان درباره همکاری اش با زرین دست گفت: این فیلم برای من یک اتفاق ویژه داشت و آن هم همکاری با آقای زرین دست بود. من در پیش تولید می ترسیدم که با آقای زرین دست همکاری کنم زیرا که شنیده بودم با حضور ایشان نمیشود که فیلم خودم را بسازم اما در فرایند تولید فهمیدم باورم اشتباه بوده است و این فیلم کلاس درسی برای من در حضور آقای زرین دست بود.
آذربایجانی درباره خروج برخی تماشاگران از سالن در هنگام نمایش فیلم گفت: به نظرم فیلم ریتم خوبی دارد و مناسب است به هرحال هرکس شیوه خاص خود را برای فیلمسازی دارد. اینکه برخی از مخاطبان از فیلم راضی باشند و برخی نه مسئله طبیعی است. من مانند هومن سیدی فیلم نمیسازم و سبک او قابل احترام است و مخاطب خاص خود را دارد. سبک فیلمسازی من هم به همین شکل است.
علی قائم مقامی تهیهکننده «جشن دلتنگی» درباره جابه جایی برخی از دیالوگهای فیلم گفت: به آن شکل جابهجایی نداشتیم. ما این فیلم را با تعدادی از نمایندگان مجلس دیدیم که پیشنهادی برای این تغییر دادند و من و آقای آذربایجانی هم پس از مشورت دیدیم توصیه به جایی است. نمایندگان هر دو طیف سیاسی کشور هم اصولگرا و هم اصلاحطلب از فیلم رضایت داشتند.
آذربایجانی درباره این فیلم در سینمای مستقل ساخته شده است گفت: من تا به امروز فیلمی حزبی در سینمای مستقل نساختهام.
قائم مقامی هم با انتقاد از وعده های سازمان های فیلمسازی گفت: من هم مایل بودم که سازمان اوج، فارابی یا حوزه هنری در ساخت فیلم مشارکت کنند اما نکردند. ابتدا همه وعده دادند اما همه آن ها سر کاری بود و هیچکدام عملی نشد. من لنز میخواستم برای فیلمبرداری که فارابی به من ندادند و لنز در انبار در حال خاک خوردن بود و من لنزها را از بیرون ۷۰۰ هزار تومان اجاره کردم. من در حال حاضر قصد بیان صحبت های دیگر را ندارم تا حاشیه درست شود و حرف هایم را گذاشتم پس از اکران عمومی بزنم که چه برخوردی با ما شد.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فقدان معرفه النفس قرآنی/ یادداشت احمد میراحسان دربارهی شخصیتپردازی در سریال «برف بیصدا میبارد»
- پوریا پورسرخ به «برف بیصدا میبارد» پیوست
- چالشهای برگزاری جشنواره فیلم فجر/ شرایط سخت، ایدههای خلاقانه میطلبد
- مائده طهماسبی: هنوز هم در کار در حال یادگرفتن هستم و کشف و شهود دارم
- تهیهکننده بهترین فیلم هنر و تجربه در جشنواره فیلم فجر/ سیمرغی که به «مغزهای کوچک زنگ زده» دادند تشریفاتی بود!
- پوستر و تیزر جدید فیلم «جشن دلتنگی» رونمایی شد
- توضیحات صلواتیفرد درباره اهداف و رویکردهای جشنواره جهانی فیلم فجر
- «جشن دلتنگی» جایگزین «خرگیوش» میشود
- واکنش توییتری صالحی به اعلام هزینههای جشنواره فجر و لیست حمایتی فارابی
- رقم هزینههای جشنواره ۳۶ اعلام شد
- گفتوگو با ابراهیم حاتمیکیا به بهانه اکران نوروزی فیلمش/ پلاک یعنی خودم
- سیزده نکته در آسیب شناسی جشنواره فیلم فجر/ بخش اول: جشن یا جشنواره؟
- کوتاه درباره «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی/ زوایای عریان خشونت جنگ
- معرفی برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی/ از پیشتازی «تنگه ابوقریب» تا جایزه ساعد سهیلی
- اعلام جزییات آخرین بخش از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما





