پوریا آذربایجانی از نقش شبکههای اجتماعی در شکل گرفتن فیلمنامه «جشن دلتنگی» صحبت و ارتباط نام فیلم با آهنگ یکی از خوانندههای خارج نشین را رد کرد.
به گزارش سینماسینما، نشست خبری فیلم جشن دلتنگی ساخته پوریا آذربایجانی با حضور کارگردان، ساغر قناعت و ندا عقیقی بازیگران، علیرضا زرین دست مدیر فیلمبرداری، علی قائم مقامی تهیه کننده، آرش برومند صدابردار، خشایار موحدیان تدوینگر و مونا سرتوه فیلمنامه نویس عصر پنجشنبه ۱۹ بهمن در پردیس ملت برگزار شد.
آذربایجانی درباره چگونگی شکل گیری این فیلم گفت: اصولا جشن دلتنگی به این دلیل نوشته شد که من احساس می کنم شکل استفاده از شبکه های اجتماعی یک ضرر دارد و آن این است که آدم به مرور تنها می شود. اطراف را که نگاه میکردیم می دیدیم که همه درگیر این مسایل هستند و این موضوع زمینه ساز نوشتن این فیلمنامه و سپس فیلم آن شد.
این کارگردان درباره اسم فیلم و ارتباطش با آهنگ یکی از خوانندههای خارج از کشور گفت: علت انتخاب نام فیلم به این قطعه ارتباطی نداشت و برداشتی که من از فضای مجازی در جامعهمان داشتم دلیل این نام گذاری بود.
این کارگردان درباره همکاری اش با زرین دست گفت: این فیلم برای من یک اتفاق ویژه داشت و آن هم همکاری با آقای زرین دست بود. من در پیش تولید می ترسیدم که با آقای زرین دست همکاری کنم زیرا که شنیده بودم با حضور ایشان نمیشود که فیلم خودم را بسازم اما در فرایند تولید فهمیدم باورم اشتباه بوده است و این فیلم کلاس درسی برای من در حضور آقای زرین دست بود.
آذربایجانی درباره خروج برخی تماشاگران از سالن در هنگام نمایش فیلم گفت: به نظرم فیلم ریتم خوبی دارد و مناسب است به هرحال هرکس شیوه خاص خود را برای فیلمسازی دارد. اینکه برخی از مخاطبان از فیلم راضی باشند و برخی نه مسئله طبیعی است. من مانند هومن سیدی فیلم نمیسازم و سبک او قابل احترام است و مخاطب خاص خود را دارد. سبک فیلمسازی من هم به همین شکل است.
علی قائم مقامی تهیهکننده «جشن دلتنگی» درباره جابه جایی برخی از دیالوگهای فیلم گفت: به آن شکل جابهجایی نداشتیم. ما این فیلم را با تعدادی از نمایندگان مجلس دیدیم که پیشنهادی برای این تغییر دادند و من و آقای آذربایجانی هم پس از مشورت دیدیم توصیه به جایی است. نمایندگان هر دو طیف سیاسی کشور هم اصولگرا و هم اصلاحطلب از فیلم رضایت داشتند.
آذربایجانی درباره این فیلم در سینمای مستقل ساخته شده است گفت: من تا به امروز فیلمی حزبی در سینمای مستقل نساختهام.
قائم مقامی هم با انتقاد از وعده های سازمان های فیلمسازی گفت: من هم مایل بودم که سازمان اوج، فارابی یا حوزه هنری در ساخت فیلم مشارکت کنند اما نکردند. ابتدا همه وعده دادند اما همه آن ها سر کاری بود و هیچکدام عملی نشد. من لنز میخواستم برای فیلمبرداری که فارابی به من ندادند و لنز در انبار در حال خاک خوردن بود و من لنزها را از بیرون ۷۰۰ هزار تومان اجاره کردم. من در حال حاضر قصد بیان صحبت های دیگر را ندارم تا حاشیه درست شود و حرف هایم را گذاشتم پس از اکران عمومی بزنم که چه برخوردی با ما شد.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فقدان معرفه النفس قرآنی/ یادداشت احمد میراحسان دربارهی شخصیتپردازی در سریال «برف بیصدا میبارد»
- پوریا پورسرخ به «برف بیصدا میبارد» پیوست
- چالشهای برگزاری جشنواره فیلم فجر/ شرایط سخت، ایدههای خلاقانه میطلبد
- مائده طهماسبی: هنوز هم در کار در حال یادگرفتن هستم و کشف و شهود دارم
- تهیهکننده بهترین فیلم هنر و تجربه در جشنواره فیلم فجر/ سیمرغی که به «مغزهای کوچک زنگ زده» دادند تشریفاتی بود!
- پوستر و تیزر جدید فیلم «جشن دلتنگی» رونمایی شد
- توضیحات صلواتیفرد درباره اهداف و رویکردهای جشنواره جهانی فیلم فجر
- «جشن دلتنگی» جایگزین «خرگیوش» میشود
- واکنش توییتری صالحی به اعلام هزینههای جشنواره فجر و لیست حمایتی فارابی
- رقم هزینههای جشنواره ۳۶ اعلام شد
- گفتوگو با ابراهیم حاتمیکیا به بهانه اکران نوروزی فیلمش/ پلاک یعنی خودم
- سیزده نکته در آسیب شناسی جشنواره فیلم فجر/ بخش اول: جشن یا جشنواره؟
- کوتاه درباره «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی/ زوایای عریان خشونت جنگ
- معرفی برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی/ از پیشتازی «تنگه ابوقریب» تا جایزه ساعد سهیلی
- اعلام جزییات آخرین بخش از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟