نمایش «مخاطب»، تازهترین کار جابر رمضان از اواخر اردیبهشت ماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه میرود.
به گزارش سینماسینما، در جدیدترین نمایش گروه «سوراخ تو دیوار» که اقتباسی از نمایشنامه «مولف» نوشته تیم کراوچ است، نگار جواهریان، لیلی رشیدی و علی باقری ایفای نقش میکنند. این دومین همکاری نگار جواهریان و علی باقری با جابر رمضان است. این دو بازیگر پیش از این در نمایش «نمیتونیم راجع بهش حرف بزنیم» که سال ۹۶ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا شد، با جابر رمضان همکاری داشتهاند.
این کارگردان جوان تئاتر ایران که آثار خود را در سالنهای مختلف تئاتری از جمله تالار مولوی، تماشاخانه ایرانشهر، تالار حافظ و تئاتر مستقل تهران به صحنه برده بود، «مخاطب» را به سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر میبرد. «صدای آهسته برف»، «سوراخ»، «نمیتونیم راجع بهش حرف بزنیم»، «اسکیس»، «تیم شنا»، «موی سیاه خرس زخمی» از جمله تجربیات رمضان هستند که در داخل ایران و فستیوالهای متعدد بینالمللی اجرا شدهاند.
نگار جواهریان که این روزها با سریال «خاتون» حضوری چشمگیر در شبکه نمایش خانگی دارد، پس از چهار سال دوری از صحنه به تئاتر باز میگردد. لیلی رشیدی سال گذشته با بازی در نمایش «در انتظار گودو» به کارگردانی امیررضا کوهستانی در تئاتر حضور داشت. علی باقری هم که این روزها فیلم «دشت خاموش» در شبکه خانگی با بازی او اکران است، در این نمایش نیز ایفای نقش خواهد کرد، اما جابر رمضان که نویسندگی و کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد، برای اولین بار در نمایشی به کارگردانی خودش بازی میکند. محمد قدس مجری طرح این نمایش است و پیش فروش بلیتهای «مخاطب» به زودی در سامانه بلیتفروشی تیوال آغاز خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفتوگو با لیلی رشیدی به بهانه کارگردانی نمایش «باغ بیآلبالو»؛ داستان باغی که آلبالوهایش را از دست داده است/ چرا نسل جدید حتی از عشق هم راحت میگذرد؟
- از ۲۵ فروردین؛ سریال هومن سیدی به شبکه نمایش خانگی میآید
- نگاهی به «شیهه»/ به کودکی که هرگز زاده نشد
- معرفی داوران جایزه بینالمللی داستان کوتاه گارنت/فراخوان تمدید شد
- ساخت نسخه ویتنامی فیلمی با بازی پیمان معادی و نگار جواهریا
- جایزه بهترین بازیگر زن یک جشنواره آمریکایی به لیلی رشیدی رسید
- تصویر رئالیستی از فقر و طبقه فرودست/ نگاهی به فیلم «دشت خاموش»
- تیرهتر از شب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- رضا کیانیان: نغمه ثمینی دشمن نیست!/ انتقاد از ممنوع از کار شدن برخی از هنرمندان در نشست خبری تئاتر «پدر»
- لیلی رشیدی با رضا کیانیان در «پدر» همبازی شد
- در تئاتر چه خبر است؟ شش توقیف در کمتر از چهار ماه!
- نمایش «مخاطب» رفع توقیف شد
- بیانیه خانه تئاتر در پی توقیف «مخاطب» و چند نمایش دیگر
- در دیار خود غریب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- ققنوسی که از خاکستر برنخاست/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





