کارگردان نمایش «تناقضات» میگوید که این نمایش درباره هنرمندانی است که در طول تاریخ به قتل رسیدهاند و صرفا به ماجرای قتل داریوش مهرجویی و همسرش نمیپردازد.
به گزارش سینماسینما، سجاد حسینپور که پیش از این نمایش «قضات» را در بوتیک تئاتر ایران اجرا کرده بود، بعد از قتل هولناک داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدیفر تصمیم گرفت در نمایش تازه خود به هنرمندانی بپردازد که در کشورهای گوناگون به قتل رسیدهاند.
او با ارائه توضیحاتی درباره اجرای این اثر نمایشی از استقبال تماشاگران ابراز خرسندی کرد و احتمال داد که اجرای این نمایش ادامه داشته باشد.
این کارگردان درباره انتخاب این سوژه برای اجرای نمایشش توضیح داد: آنچه در ماجرای داریوش مهرجویی توجه مرا جلب کرد، تناقض بود. ما انسانی را میبینیم که تمام عمرش را صرف هنر و فلسفه و چراییهای زندگی کرده و در پایان، به سادهترین شکل ممکن، به قتل میرسد. این تناقض مرا به اجرای این نمایش واداشت.
حسینپور گفت: در این نمایش هنرمندان رشتههای گوناگون را که در کشورهای مختلف به قتل رسیدهاند، دستمایه قرار دادهایم. نمایش ما شامل ۱۲ اپیزود نمایشی است که در ۴ فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان روایت میشود.
او ادامه داد: هر یک از تماشاگران ما در هر اجرا شاهد یک اپیزود نمایشی خواهد بود و اگر تماشاگری بخواهد کل نمایش را ببیند، باید ۴ بار به دیدن این کار بیاید.
حسینپور با بیان اینکه این نمایش کاملا مستند است، افزود: تمام پروندهها کاملا مستند است و طراحی و دراماتورژی شده. در این نمایش ماجرای قتل هنرمندانی همچون شارون تیت (بازیگر و همسر مقتول رومن پولانسکی که با ضربات چاقو به قتل رسیده است) ، تئودور ونگوگ (برادرزاده ونسان ونگوگ)، داریوش مهرجویی، وحیده محمدیفر و … روایت میشود.
حسینپور که در اجرای این اثر از هنرهای گوناگونی همچون سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی و … در کنار تئاتر استفاده میکند، اضافه کرد: ما در این نمایش به اتاق کارگردان میرسیم و صحنهای از فیلم «سنتوری» را شبیهسازی میکنیم. در واقع آخرین برداشت یک کارگردان را به مخاطب ارایه میدهیم. درواقع مخاطب ما وارد فضای لوکیشن سکانس پلانی میشود و توسط دستیار کارگردان، هدایت میشود. در اینجا دوربین، زاویه دید تماشاگر است.

حسینپور با ابراز خوشنودی از استقبال تماشاگران از اجرای این اثر نمایشی اضافه کرد: در این مدت بازخوردهای خیلی خوبی گرفتهایم. قرار بود اجرای ما تا ۱۴ بهمن ادامه داشته باشد ولی به احتمال قوی، اجرای آن تمدید میشود و نمایش هر شب دو نوبت اجرا خواهد داشت. ضمن اینکه علاقهمندم با اضافه شدن یکسری پروندههای جدید، اجرای نمایش را تا سال آینده هم ادامه بدهم.
نمایش «تناقضات» به کارگردانی سجاد حسینپور هر شب ساعت ۱۹ و به مدت ۷۰ دقیقه در بوتیک تئاتر ایران اجرا میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- «لیلا» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- یادداشتی بر کتاب «سینماگر متفکر: گفتوگو با داریوش مهرجویی»/ فراتر از تصویر؛ از جهان فلسفه تا زبان سینما
- محسن امیریوسفی: روزی در این مملکت دادگاه رسیدگی به جنایات فرهنگی تشکیل میشود
- به یاد دو استاد موج نو سینمای ایران؛ آرامش در درود بیکران
- از خانه تا شهر؛ تداوم فلسفهی زیستن در سینمای مهرجویی
- اولیای دم مرحوم مهرجویی و محمدیفر از حکم قصاص گذشت کردند
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- همصدایی چهرههای مهم فرهنگی و اجتماعی با فرزندان مهرجویی
- واکنش مونا مهرجویی به حکم پرونده قتل والدینش؛ ما درخواست اعدام نداریم
- رییس کل دادگستری استان البرز اعلام کرد: تایید حکم قصاص برای قاتل مهرجویی و محمدیفر
- درنگی بر خارج از متنِ «هامون»/ مهم است این چیزها را بدانیم؟
- وکیل مادر وحیده محمدیفر: پرونده قتل مهرجویی و محمدیفر بسته نشده/ حکم صادره قطعی نیست
- دیوان عالی کشور تایید کرد؛ حکم قصاص و زندان عاملان قتلِ داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





