طی هماندیشی مدیرکل هنرهای نمایشی با تعدادی از هنرمندان، اساتید وخانواده صنفی نمایشگران عروسکی خانه تئاتر، هادی حجازیفر به عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره بینالمللی نمایش عروسکی تهران- مبارک منصوب شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابطعمومی اداره کل هنرهای نمایشی، طی هماندیشی با تعدادی از هنرمندان، اساتید و خانواده صنفی نمایشگران عروسکی خانه تئاتر، با حکم کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، هادی حجازیفر بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون به عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره بینالمللی نمایش عروسکی تهران- مبارک منصوب شد. در متن حکم انتصاب او آمده است:
«نمایش عروسکی، این هنر دیرینه پربها، همواره جایگاه ارجمندی در میان هنرهای ایران زمین داشته است، نمایشهای سنتی عروسکی ایران مایه فخر و سرمایه ارزشمند فرهنگی این سامان است و خلاقیتهای نوین و روزآمد نمایشگران جوان ایرانی با تازهترین روشها و شیوههای آفرینش هنری زبانزد جهانیان.
این گنجینه پربها شایسته تکریم است و توجهی بیش از پیش تا به بالندگیاش افزوده شود و از سوی دیگر جایگاه شایسته خود را در مواجهه با مخاطب در جریان استمرار اجراها بازیابد. در این راستا جشنواره بینالمللی نمایش عروسکی تهران- مبارک به عنوان یکی از معتبرترین رویدادهای هنری منطقه فرصت مغتنمی است تا توان و همت نمایشگران ارجمند عروسکی، اساتید، پژوهشگران و صاحبنظران این عرصه را در راه اعتلای این گونه شریف و اثرگذار هنری به کار بندد.
نظر به تخصص، تجربه و دغدغه جنابعالی و با مشاورهی خانواده نمایشگران عروسکی، به موجب این حکم به عنوان «دبیر نوزدهمین جشنواره بینالمللی نمایشی عروسکی تهران- مبارک» منصوب میشوید.
امید که در سایه الطاف پروردگار مهربان با بهرهمندی از سرمایههای ارزشمند علمی و تجربی و مشاورههای سازنده اهالی شریف خانواده بزرگ نمایش عروسکی ایران و جذب حمایتها و همراهی مادی و معنوی نهادهای فرهنگی مرتبط در برگزاری هرچه موفقتر این رویداد سربلند و پیروز باشید.»
هادی حجازیفر بازیگر و کارگردان تئاتر، تلویزیون و سینما، متولد سال ۱۳۵۵ است. او دارای مدرک کارشناسی در رشته عروسکی از دانشگاه تهران و همچنین کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس است. حجازیفر در عرصه تئاتر عروسکی با اجرای نمایش «دایره» عنوان اثر برگزیده را از جشنواره عروسکی دانشجویان کسب کرد. او سال ۱۳۸۵ نیز با نمایش «رومئو و ژولیت» موفق به دریافت جایزه نمایش برگزیده از جشنواره بینالمللی عروسکی مبارک- یونیما شد. نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» به کارگردانی حجازیفر سال ۱۳۹۳ عنوان اثر برگزیده از جشنواره بینالمللی عروسکی مبارک- یونیما را از آن خود کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اختتامیه اولین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی؛ بازگشت سنجد/ جناب خان خوش آمدی!
- جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک به بهار ۱۴۰۲ موکول شد
- معرفی هیات انتخاب بخش فضای باز جشنواره نمایش عروسکی
- در جشن سالانه نمایشگران عروسکی عنوان شد؛ روایت حجازیفر از چالشهای «مبارک»/ مرضیه برومند: دنبال بودجه بدوید
- فَرِّ فرهنگستان هنر به هادی حجازیفر رسید
- معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشن منتقدان/ جوایز اصلی به «آتابای» رسید
- «موقعیت مهدی» از مرز ۵ میلیارد تومان عبور کرد
- «موقعیت مهدی» پروانه نمایش گرفت
- در نشست رسانهای «موقعیت مهدی» مطرح شد؛ کل دریافتی این فیلم ۳۰ میلیارد تومان بود
- رضا بصیرت: کمک هزینههای «تئاتر فجر ۳۹» تسویه شد
- نفسگیر و میخکوب کننده/ نگاهی به فیلم «بی همه چیز»
- جشنواره تئاتر فجر رقیب پیدا میکند؟!
- اکران ویژه فیلم سینمایی منطقه پرواز ممنوع / گزارش تصویری
- هادی حجازیفر به «پیتوک» پیوست/ معرفی بازیگر نقش اول مرد
- هادی حجازیفر مقابل دوربین «دو زیست» رفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





