یک بازیگر تلویزیون درباره مشکلات بازیگران قدیمی برای کار در تلویزیون توضیح داد و گفت این سال ها بیشتر بازیگر- اسپانسرها وارد سریال ها شده اند.
ساناز سماواتی بازیگر تلویزیون درباره کم کاری خود در تلویزیون و اینکه چرا چندان در این رسانه حضور ندارد، بیان کرد: کم کاری بسیاری از بازیگران حرفه ای و خود من شاید به دلیل کم شدن تولیدات در رسانه ملی باشد و اینکه تلویزیون مثل سابق مشغول به کار نیست.
وی ادامه داد: ممکن است اکنون چندین سریال در حال تولید باشد اما از دهه ۸۰ روند تولید به سمتی رفت که سازندگان مجبور شدند چون خودشان اسپانسر بودند فامیل و خانواده خود را هم وارد کارشان کنند.
این بازیگر درباره ورود اسپانسرها به همه بخش های تولید آثار هنری عنوان کرد: اکنون با پدیده دیگری هم مواجه هستیم که بازیگر-اسپانسرها وارد این حرفه شده اند که از حدود هفت تا هشت سال پیش باب شده است. اینجا این سوال مطرح می شود که چه کسی مسئول بیکاری هنرمندان در زمانی است که مشغول به فعالیت نیستند.
وی با اشاره به نحوه انتخاب ستاره های فیلم و سریال ها اظهار کرد: حتی عده ای از شبکه های اجتماعی بازیگر انتخاب می کنند و با خود فکر می کنند وقتی بازیگری فالوورهای زیادی دارد بیننده هایش هم بیشتر می شوند.
سماواتی با اشاره به جلسه ای با مدیران صداوسیما عنوان کرد: تلویزیون در بسیاری از پروژه ها ما را به صورت روزمزد استخدام می گیرد و اینها هیچ تضمین شغلی برای ما ندارد. من کارم را در سال ۷۰ شروع کردم و آن زمان با نقش های درجه ۳ وارد تلویزیون شدم اما اکنون بازیگرانی را می بینید که چون اسپانسر هستند همان ابتدا نقش های اول می گیرند و نشان می دهد بازیگری در تلویزیون به یک باندبازی تبدیل شده است.
وی در پایان بیان کرد: در بعضی از آمارها اعلام می شود که شبکه آی فیلم مخاطبانی بیشتر از بعضی از شبکه های اصلی دارد و از آنجایی که این شبکه بیشتر سریال های قدیمی دهه های پیش را نشان می دهد مشخص می شود که آن تولیدات خواهان بسیاری دارند. بسیاری از مردم هم وقتی ما را می بینند از این سریال ها یاد کرده و بیان می کنند که سریال های قدیمی هم مفهوم و بازیگران بهتر و هم جذابیت بیشتری داشتند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- بیانیه روابط عمومی سازمان صداوسیما؛ دیدگاه جبلی درباره محتوای شبکه نمایش خانگی دوباره تشریح شد
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
- رئیس سازمان صدا و سیما: تکرار آثار بدون محتوا مثل دادن آب شور دریا به فردی تشنه است
- اعتراض سازندگان «مرد بازنده» به صدا و سیما
- تخریب حمامی تاریخی توسط سازندگان یک سریال تلویزیونی
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- اشتباهی که موجب انتقاد از «زوجینو» شد
- پخش منتخب آثار زندهیاد پرویز پورحسینی از شبکه نمایش
- مدیریت جدید صداوسیما چه چالشهایی پیشرو دارد/ در جستوجوی شبکه آرامش
- چرا سریال های تلویزیون، رایگان هم مخاطب ندارد؟
- رویا میرعلمی جدیدترین بازیگر «مستوران» شد + عکس
- درهای بسته!
- «ماه ماه»؛ ابتکار ماه رمضانی شبکه سلامت
- رابطه سینما و تلویزیون چگونه باشد راضی کننده است؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





