یک بازیگر تلویزیون درباره مشکلات بازیگران قدیمی برای کار در تلویزیون توضیح داد و گفت این سال ها بیشتر بازیگر- اسپانسرها وارد سریال ها شده اند.
ساناز سماواتی بازیگر تلویزیون درباره کم کاری خود در تلویزیون و اینکه چرا چندان در این رسانه حضور ندارد، بیان کرد: کم کاری بسیاری از بازیگران حرفه ای و خود من شاید به دلیل کم شدن تولیدات در رسانه ملی باشد و اینکه تلویزیون مثل سابق مشغول به کار نیست.
وی ادامه داد: ممکن است اکنون چندین سریال در حال تولید باشد اما از دهه ۸۰ روند تولید به سمتی رفت که سازندگان مجبور شدند چون خودشان اسپانسر بودند فامیل و خانواده خود را هم وارد کارشان کنند.
این بازیگر درباره ورود اسپانسرها به همه بخش های تولید آثار هنری عنوان کرد: اکنون با پدیده دیگری هم مواجه هستیم که بازیگر-اسپانسرها وارد این حرفه شده اند که از حدود هفت تا هشت سال پیش باب شده است. اینجا این سوال مطرح می شود که چه کسی مسئول بیکاری هنرمندان در زمانی است که مشغول به فعالیت نیستند.
وی با اشاره به نحوه انتخاب ستاره های فیلم و سریال ها اظهار کرد: حتی عده ای از شبکه های اجتماعی بازیگر انتخاب می کنند و با خود فکر می کنند وقتی بازیگری فالوورهای زیادی دارد بیننده هایش هم بیشتر می شوند.
سماواتی با اشاره به جلسه ای با مدیران صداوسیما عنوان کرد: تلویزیون در بسیاری از پروژه ها ما را به صورت روزمزد استخدام می گیرد و اینها هیچ تضمین شغلی برای ما ندارد. من کارم را در سال ۷۰ شروع کردم و آن زمان با نقش های درجه ۳ وارد تلویزیون شدم اما اکنون بازیگرانی را می بینید که چون اسپانسر هستند همان ابتدا نقش های اول می گیرند و نشان می دهد بازیگری در تلویزیون به یک باندبازی تبدیل شده است.
وی در پایان بیان کرد: در بعضی از آمارها اعلام می شود که شبکه آی فیلم مخاطبانی بیشتر از بعضی از شبکه های اصلی دارد و از آنجایی که این شبکه بیشتر سریال های قدیمی دهه های پیش را نشان می دهد مشخص می شود که آن تولیدات خواهان بسیاری دارند. بسیاری از مردم هم وقتی ما را می بینند از این سریال ها یاد کرده و بیان می کنند که سریال های قدیمی هم مفهوم و بازیگران بهتر و هم جذابیت بیشتری داشتند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- بیانیه روابط عمومی سازمان صداوسیما؛ دیدگاه جبلی درباره محتوای شبکه نمایش خانگی دوباره تشریح شد
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
- رئیس سازمان صدا و سیما: تکرار آثار بدون محتوا مثل دادن آب شور دریا به فردی تشنه است
- اعتراض سازندگان «مرد بازنده» به صدا و سیما
- تخریب حمامی تاریخی توسط سازندگان یک سریال تلویزیونی
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- اشتباهی که موجب انتقاد از «زوجینو» شد
- پخش منتخب آثار زندهیاد پرویز پورحسینی از شبکه نمایش
- مدیریت جدید صداوسیما چه چالشهایی پیشرو دارد/ در جستوجوی شبکه آرامش
- چرا سریال های تلویزیون، رایگان هم مخاطب ندارد؟
- رویا میرعلمی جدیدترین بازیگر «مستوران» شد + عکس
- درهای بسته!
- «ماه ماه»؛ ابتکار ماه رمضانی شبکه سلامت
- رابطه سینما و تلویزیون چگونه باشد راضی کننده است؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت





