بهرام افشاری درباره تجربه حضور در مجموعههای طنز تلویزیونی گفت: امروز بازیگران طنز بسیار مهجور واقع شدهاند. برخی احساس میکنند که بازیگران طنز نسبت به سایر بازیگران از عمق کمتری برخوردارند؛ درحالی که بازیگران کمدی نسبت به سایر بازیگران نیاز به مولفههای بییشتری دارند.
این بازیگر که این روزها در فصل پنجم سریال «پایتخت ۵» ایفای نقش میکند، در گفتوگو با ایسنا دربارهی تجربه حضور در مجموعههای طنز تلویزیونی، اظهار کرد: در شرایط امروزی بازیگران طنز بسیار مهجور واقع شدهاند. برخی احساس میکنند که بازیگران طنز نسبت به سایر بازیگران از عمق کمتری برخوردارند؛ در حالی که بازیگران کمدی نسبت به سایر بازیگران نیاز به مولفههای بییشتری دارند. بازیگر کمدی علاوه بر مشخصات فرابیرونی باید مشخصات درونی کاراکتر را نیز بشناسند و باید ریتمشناس، رند و راحت باشند.
او ادامه داد: من آرزو دارم به عنوان یک بازیگر کمدی درست و نه بازیگری که خودش را به در و دیوار میزند تا مردم را بخنداند در این عرصه حضور داشته باشم. بازیگر کمیک بودن کار سختی است و من به این موضوع افتخار میکنم؛ البته همانطور که در گذشته نیز تجربه حضور در آثار جدی را داشتم، دوست دارم که در ادامه نیز این تجربه ادامه پیدا کند.
بازیگر سریال «علیالبدل» دربارهی نقش خود در سریال «پایتخت ۵» اظهار کرد: این بار نقش پسر بهبود فریبا را با نام بهتاچ بر عهده دارم. در «پایخت ۲» نقش شیرافکن را ایفا کرده بودم که برایم بسیار خاطره خوبی بود و هنوز هم مردم این شخصیت را به خوبی به یاد دارند و گاهی من را با این نام خطاب میکنند. این موضوع برایم دلنشین است، ولی از طرف دیگر وظیفه من را نیز در این فصل سنگینتر میکند؛ چراکه الان باید با یک کاراکتر جدید در همان مجموعه حضور پیدا کنم؛ البته با راهنماییهای آقای تنابنده و آقای مقدم و زحماتی که خودم برای درآوردن این نقش کشیدهام، احساس میکنم مخاطبان این شخصیت را نیز دوست داشته باشند. در این راستا تلاش کردم شخصیت شیرافکن را فراموش کنم و جنس متفاوتی از بازی را در فصل جدید این مجموعه ارائه دهم.
افشاری افزود: اینکه من توانستم دوبار در این مجموعه با دو نقش متفاوت حضور داشته باشم نشان از اعتماد آقای مقدم و آقای تنابنده است.
او همچنین درباره شکلگیری شخصیت «بهتاش» در مجموعه «پایتخت ۵» گفت: در شکلگیری این شخصیت عوامل بسیاری موثر هستند؛ از افرادی که اطراف ما حضور دارند تا بازیگران مقابل و در نهایت آقای تنابنده به عنوان بازیگردان، در شکلگیری شخصیت بهتاش تاثیرگذار بودند. به طور کلی فضایی که آقای تنابنده برای ما بازیگران ایجاد میکند بسیار دلنشین است. او به همه پیشنهادهای ما توجه میکند. ممکن است از هر ۱۰ پیشنهادی که پشت صحنه میدهم، نه تای آنها مناسب نباشد، اما همیشه گوش میکند و ایدههای خوب را میپذیرد و از آنها استقبال میکند.
او همچنین درباره بداههگویی در سریال «پایتخت» گفت: در دورخوانیهایی که پیش از تصویربرداری هر سکانس داریم، بداههگوییها انجام میشود و در صورت موافقت هنگام تصویربرداری آنها را بیان میکنیم و وقتی سر ضبط هستیم دیگر بداههگویی نمیکنیم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- میزبانی سینماها از آثار جدید/ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، پژمان جمشیدی و بهرام افشاری این هفته به سینماها میآیند
- نگاهی به «هفتاد سی»؛ شروع امیدوارکننده بهرام افشاری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- ۱۰ روز مانده به شروع اجرا؛ نمایشِ بهرام افشاری ۲ میلیاردی شد
- «فسیلِ» قاچاق شده آنلاین اکران میشود
- «آقای سانسور» در اکران آنلاین میلیاردی شد/ اتمام اکران در هفته آینده
- روایتِ یک موقعیت واقعی
- پایان فیلمبرداری «صحنهزنی» + عکس
- گلاره عباسی و بهرام افشاری در «بعد از اتفاق» به ایفای نقش میپردازند
- «جوجهتیغی» به کارگردانی بهرام افشاری به شبکه نمایش خانگی میآید
- اعتراض بازیگران پایتخت ۶ به سانسور این سریال
- تبریک نوید محمدزاده به بهرام افشاری بابت درخشش در «رحمان ۱۴۰۰» و «پایتخت»
- بهرام افشاری از سختیهای «پایتخت» گفت/ به من که رسید شد «ترمیناتور» و «جنگ ستارگان»
- بهرام افشاری کودک سرطانی را به آرزویش رساند + عکس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





