بهرام افشاری درباره تجربه حضور در مجموعههای طنز تلویزیونی گفت: امروز بازیگران طنز بسیار مهجور واقع شدهاند. برخی احساس میکنند که بازیگران طنز نسبت به سایر بازیگران از عمق کمتری برخوردارند؛ درحالی که بازیگران کمدی نسبت به سایر بازیگران نیاز به مولفههای بییشتری دارند.
این بازیگر که این روزها در فصل پنجم سریال «پایتخت ۵» ایفای نقش میکند، در گفتوگو با ایسنا دربارهی تجربه حضور در مجموعههای طنز تلویزیونی، اظهار کرد: در شرایط امروزی بازیگران طنز بسیار مهجور واقع شدهاند. برخی احساس میکنند که بازیگران طنز نسبت به سایر بازیگران از عمق کمتری برخوردارند؛ در حالی که بازیگران کمدی نسبت به سایر بازیگران نیاز به مولفههای بییشتری دارند. بازیگر کمدی علاوه بر مشخصات فرابیرونی باید مشخصات درونی کاراکتر را نیز بشناسند و باید ریتمشناس، رند و راحت باشند.
او ادامه داد: من آرزو دارم به عنوان یک بازیگر کمدی درست و نه بازیگری که خودش را به در و دیوار میزند تا مردم را بخنداند در این عرصه حضور داشته باشم. بازیگر کمیک بودن کار سختی است و من به این موضوع افتخار میکنم؛ البته همانطور که در گذشته نیز تجربه حضور در آثار جدی را داشتم، دوست دارم که در ادامه نیز این تجربه ادامه پیدا کند.
بازیگر سریال «علیالبدل» دربارهی نقش خود در سریال «پایتخت ۵» اظهار کرد: این بار نقش پسر بهبود فریبا را با نام بهتاچ بر عهده دارم. در «پایخت ۲» نقش شیرافکن را ایفا کرده بودم که برایم بسیار خاطره خوبی بود و هنوز هم مردم این شخصیت را به خوبی به یاد دارند و گاهی من را با این نام خطاب میکنند. این موضوع برایم دلنشین است، ولی از طرف دیگر وظیفه من را نیز در این فصل سنگینتر میکند؛ چراکه الان باید با یک کاراکتر جدید در همان مجموعه حضور پیدا کنم؛ البته با راهنماییهای آقای تنابنده و آقای مقدم و زحماتی که خودم برای درآوردن این نقش کشیدهام، احساس میکنم مخاطبان این شخصیت را نیز دوست داشته باشند. در این راستا تلاش کردم شخصیت شیرافکن را فراموش کنم و جنس متفاوتی از بازی را در فصل جدید این مجموعه ارائه دهم.
افشاری افزود: اینکه من توانستم دوبار در این مجموعه با دو نقش متفاوت حضور داشته باشم نشان از اعتماد آقای مقدم و آقای تنابنده است.
او همچنین درباره شکلگیری شخصیت «بهتاش» در مجموعه «پایتخت ۵» گفت: در شکلگیری این شخصیت عوامل بسیاری موثر هستند؛ از افرادی که اطراف ما حضور دارند تا بازیگران مقابل و در نهایت آقای تنابنده به عنوان بازیگردان، در شکلگیری شخصیت بهتاش تاثیرگذار بودند. به طور کلی فضایی که آقای تنابنده برای ما بازیگران ایجاد میکند بسیار دلنشین است. او به همه پیشنهادهای ما توجه میکند. ممکن است از هر ۱۰ پیشنهادی که پشت صحنه میدهم، نه تای آنها مناسب نباشد، اما همیشه گوش میکند و ایدههای خوب را میپذیرد و از آنها استقبال میکند.
او همچنین درباره بداههگویی در سریال «پایتخت» گفت: در دورخوانیهایی که پیش از تصویربرداری هر سکانس داریم، بداههگوییها انجام میشود و در صورت موافقت هنگام تصویربرداری آنها را بیان میکنیم و وقتی سر ضبط هستیم دیگر بداههگویی نمیکنیم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- میزبانی سینماها از آثار جدید/ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، پژمان جمشیدی و بهرام افشاری این هفته به سینماها میآیند
- نگاهی به «هفتاد سی»؛ شروع امیدوارکننده بهرام افشاری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- ۱۰ روز مانده به شروع اجرا؛ نمایشِ بهرام افشاری ۲ میلیاردی شد
- «فسیلِ» قاچاق شده آنلاین اکران میشود
- «آقای سانسور» در اکران آنلاین میلیاردی شد/ اتمام اکران در هفته آینده
- روایتِ یک موقعیت واقعی
- پایان فیلمبرداری «صحنهزنی» + عکس
- گلاره عباسی و بهرام افشاری در «بعد از اتفاق» به ایفای نقش میپردازند
- «جوجهتیغی» به کارگردانی بهرام افشاری به شبکه نمایش خانگی میآید
- اعتراض بازیگران پایتخت ۶ به سانسور این سریال
- تبریک نوید محمدزاده به بهرام افشاری بابت درخشش در «رحمان ۱۴۰۰» و «پایتخت»
- بهرام افشاری از سختیهای «پایتخت» گفت/ به من که رسید شد «ترمیناتور» و «جنگ ستارگان»
- بهرام افشاری کودک سرطانی را به آرزویش رساند + عکس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





