بهزاد فراهانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه پرداختن به شخصیتهای متفاوت اجتماعی و تحلیل زندگی مردم، گمشده تولیدات کنونی است، گفت: اگر تولیدات این سالها را ببینید و با مجموعههایی مثل «هزاردستان»، «گرگها» و «رعنا» مقایسه کنید نتیجه مشخص است؛ همهچیز تغییر کرده است، واقعاً همهچیز. بزرگترین اصل درام، شخصیتشناسی است که در تولیدات سال های اخیر لوث شده است.
به گزارش سینماسینما، بهزاد فراهانی، بازیگر سریال «خانه پدری» در گفتوگو با آیفیلم، درباره این سریال و دغدغهاش برای تئاتر صحبت کردهاست.
او درباره نحوه انتخابش برای ایفای نقش در مجموعه «خانه پدری» که این شب ها روی آنتن کانال فارسی این شبکه است،گفت: فیلمنامه را خواندم و حس خوبی پیدا کردم. بااینوجود زیر بار نقشی که فریدون حسنپور برایم درنظر گرفته بود، نرفتم و نقشی که مهدی فتحی عزیز بازی کرد،ابتدا به من پیشنهاد شده بود.
بازیگر نقش پدر سارا در «خانه پدری» افزود: وقتی کارگردان پرسید کدام نقش را دوست داری، نقش پدرسارا را انتخاب کردم. می دانستم نقش کوتاه است و در۷قسمت تمام میشود؛ اما واقعگرایی که در نقش وجود داشت، برایم جذاب بود. شخصیت پدر روشن بود و این لایه اجتماعی را خوب میشناختم.
فراهانی با بیان اینکه بازی مهدی فتحی و دخترم شقایق برای مردم باورپذیر بود، تصریح کرد: اوایل نمیدانستم این مجموعه دلنشین میشود یا نه؛ اما سریال با واکنشهای خوبی از جانب مردم همراه شد.
این بازیگر شناخته که ایفای نقش او در نمایش های رادیویی مختلف نیز خاطره انگیز است، عالم سینما را با تلویزیون متفاوت دانست و گفت: من و دخترم قبلاً در سینما تجربه مشترکی داشتیم؛ اما نگاه مخاطب هفتاد میلیونی تلویزیون با مخاطب محدود سینما خیلی تفاوت دارد. هنگام پخش سریال «خانه پدری» خیلیها فکر می کردند در این کار شقایق برای بار اول است که بازی در کنار پدرش را تجربه می کند و این برایشان جالب بود.
فراهانی تبدیل شدن هنر به کسبوکار را خلاف باور خودش و همنسلانش دانسته و ابراز تأسف کرد: نسل من وقتی نقشی میپذیرد باید تمام جوانب اجتماعی، سیاسی، تاریخی، روانشناسی و فرهنگی نقش را پیدا کند و چیزی به آن اضافه کند. نمیشود نقشی را یک بعدی دید و بازی کرد. باید به گونهای به نقش پرداخت که همذاتپنداری مخاطب را ایجاد کند. نسل من اهل مطالعه بود؛ اما هنر وقتی از میدان استقلال خود خارج و تبدیل به کاسبی شد دیگر نامش هنر نیست. این روزها هنر محلی برای کسب و کار شده و طبیعی است هنر امروز برای مخاطب بیهویت است.
وی با اشاره به اینکه تئاتر درحقیقت زندگی عاشقانه اوست، خاطرنشان کرد: نگاه مدیریت فعلی به گیشه است، برای اینکه از پرداخت سوبسید تئاتر شانه خالی کند. مطمئن باشید اتفاقات عجیبوغریبی برای تئاتر درراه است. خطری که اطرف هنر را گرفته، از زلزله هم بدتر است و ما هشدار دادهایم؛ اما کو گوش شنوا.
فراهانی ادامه داد:جوانی که به دنبال دیدن سلبریتیها و چهرههاست، پشتوپناه تئاتر بهشمار نمیآید. جنس تماشگر تئاتر تغییر کرده و تماشاگر اصلی دیگر به سمت تئاتر نمیآید و از تئاتر دور شده است. جوانها آمدهاند؛ اما ذائقه آنها با نسل تماشاگران همیشگی و راستین تئاتر فرق میکند
این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در پاسخ به این سوال چه بازخوردی از تماشاگران سریال «خانه پدری» دریافت کرده است؟، گفت: من بچه جنوب شهر هستم، سلیقه و علایق مردم زحمتکش و فرودست جامعه را خوب می شناسم. زمانی که به محیط کار و قهوهخانههای جنوب شهر میرفتم از نوع برخورد مردم می فهمیدم کار را دوست داشته و با آن ارتباط برقرار کردهاند و من هم نقشی هرچند کوچک در دل مردم برای خود باز کردهام. همین برایم کفایت می کرد….
هم اکنون سریال «سایه بان» نیز با بازی بهزاد فراهانی، در حال پخش از شبکه یک سیما است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با رفع توقیف پس از ۳ سال؛ «مهمانی از کارائیب» برای اکران عمومی آماده میشود
- جایزه یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا میشود
- افتتاحیه «آن دیگری» در فرانسه برگزار شد
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با کیانوش عیاری/ اگر این سینما فروش داشته باشد غیرطبیعی است
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
- اعتراض سازندگان «مرد بازنده» به صدا و سیما
- تخریب حمامی تاریخی توسط سازندگان یک سریال تلویزیونی
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- اشتباهی که موجب انتقاد از «زوجینو» شد
- پخش منتخب آثار زندهیاد پرویز پورحسینی از شبکه نمایش
- مدیریت جدید صداوسیما چه چالشهایی پیشرو دارد/ در جستوجوی شبکه آرامش
- چرا سریال های تلویزیون، رایگان هم مخاطب ندارد؟
- تکمیل گروه بازیگران «مهمانی از کارائیب»/ فیلمبرداری از نیمه گذشت
- بیوک میرزایی در نقش کاسترو به «مهمانی از کارائیب» آمد/ ویدئو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش