سازندگان سریال «رعد و برق» در اطلاعیهای از شرایط سخت و سنگین ساخت سریال و نیاز به زمان بیشتر برای پخش سریال خبر دادند.
به گزارش سینماسینما، سازندگان سریال «رعد و برق» متنی را درباره این سریال و همچنین دلایلی که باعث بازماندن این مجموعه از کنداکتور رمضان شد منتشر کردند.
این اطلاعیه را در زیر میخوانید:
«توقف موقتی پخش سریال مناسبتی «رعد و برق» به کارگردانی بهروز افخمی و تهیهکنندگی داود هاشمی، هر چند اتفاقی نادر در تلویزیون است، اما تنویر افکار عمومی درباره بخشی از دلایل آن بیتردید به رفع ابهامات کمک شایانی میکند.
سریال «رعد و برق» با هدف بازسازی عواقب سیل ویرانگر و خانمانبرانداز استانهای شمالی ایران، از جمله گلستان و مازندران و خراسان شمالی و جنوب و جنوب غرب کشور، بعد از ماهها تحقیق و بررسی و دقت نظر و وسواسهای مسبوق به سابقه بهروز افخمی از اواسط زمستان سال ۹۸ کلید خورد.
جالب آنکه ابتدا قرار بود بین ۱۲ تا ۱۴ قسمت سریال در خوزستان اتفاق بیفتد، چهار قسمت در خرم آباد و بقیه قسمتها در گلستان. حتی ۱۲ قسمت از فیلمنامه بخشهای مربوط به خوزستان نیز که پس از ماهها تحقیق نوشته و تحویل شبکه شد، به خاطر شدت شیوع کرونا و عدم امکان تصویربرداری در این استان، به محاق رفت! اتفاقی ناگزیر که برنامهریزی تولید را به کل به هم ریخت و اهل فن، نیک از تبعات و لطمات آن آگاهند.
طی یک سال و اندی تصویربرداری، سازندگان با مشکلات پیش بینی شده و گاه نامترقبه بسیاری در هنگام تولید دست و پنجه نرم کردند. مشکلاتی که قطعاً بخش عمدهای از آنها به تبع حضور در لوکیشنهای واقعی در شرایط جوی نامساعد رقم خورد.
فقط بازسازی نفسگیر حادثه گرفتاری حدود سیصد خودرو در مناطق سیل زده که در همان زمان سه روز وقت نیروهای امدادی را گرفته بود، یکی از دهها موارد طاقت فرسایی بود که با مشقت فراوانی در سریال به تصویر کشیده شده است.
بی شک کسانی که بُعد مسافت، برفگیری، برودت هوا و بارندگی در مناطقی چون توسکستان، ارتفاعات دراز نو، دشت سر علیآباد، خوش ییلاق شاهرود و … را تجربه کردهاند، درک روشنتر و بهتری از شرایط دشوار تولید سریال «رعد و برق» و ناملایمات گریزناپذیر مبتلا به سازندگان خواهند داشت. مشکلاتی که شاید تنها گوشهای از آنها در تصاویر منتشر شده از پشت صحنه سریال ملموس باشد.
ضمن اینکه نظارت گسترده و دقیق روی پروسه پیچیده پس تولید از جمله آمادهسازی نسخه نهایی باکیفیت ۴k و تغییر نهایی ناگزیر به HD به دلیل محدودیتهای سیستم پخش تلویزیون، موجب شد تا سازندگان به فرصت بیشتری نیاز پیدا کنند.
فرصتی که بدیهی است برای افزایش کیفیت خروجی سریال و ارج گذاری به سلیقه و شأن مخاطبان سیما طلب شده و چه بسا مبادا اگر این دغدغه نبود، میشد با وسواس کمتر و سر هم بندی و تساهل، به تداوم پخش سریال رضایت داد! نکتهای که اتفاقاً نشان از تکاپوی بی شائبه و نگاه ایدالیستی سازندگان سریال دارد؛ نه به قول غیر منصفانه برخی، «عدم موفقیت» در رساندن به پخش!
در هر حال امید است بزودی و بعد از ماه مبارک رمضان، شاهد تداوم پخش سریال «رعد و برق» با کیفیتی درخور و متناسب با سلیقه سخت پسند مردم گرامی باشیم.
سریالی که کوشیده مرهمی باشد، هرچند ناچیز برای داغدیدگان سیل و دیگر مخاطرات ویرانگر طبیعی و در جهت ادای احترام به قربانیان آنها و البته موافقت و همراهی برای رساندن آن به آنتن، ارزشگذاری به تلاشهای صادقانه گروه تولید، آن هم در شرایط محنت بار کرونایی این روزهاست.»
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- بازخوانی سرنوشت «علت مرگ: نامعلوم» / فیلمی که چون پروانه نمایش نداشت، از جشنواره فجر حذف شد
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- صدور پروانه ساخت سینمایی جدید برای افخمی، روستایی و ۴ کارگردان دیگر
- زن ۸۰ ساله یهودی سوژه فیلم جدید بهروز افخمی شد
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- شوکرانِ خنده در عزا/ درباره بهروز افخمی
- لبخندزنان در میان اتاقهای خونآلود/ درباره بهروز افخمی و حضورش در خانه مهرجویی
- با حضور بهروز افخمی؛ سرهنگ ثریای واقعی مهمان اولین برنامه «از سرگذشت» میشود
- افخمی ماجرای اعدام طیب حاج رضایی را میسازد
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





