
عضو کمیته مجریان شبکه قرآن و معارف سیما به شرایط و چگونگی انتخاب مجریان، به ویژه مجریان خانم در این شبکه پرداخت و در عین حال اظهار کرد که مجری نباید زیباییهایی مصنوعی داشته باشد.
به گزارش سینماسینما، مونا انصاریفر، مجری برنامههای تلویزیونی و عضو کمیته مجریان شبکه قرآن و معارف سیما دربارهی شرایط انتخاب مجری در این شبکه گفت: «فارغ از جنسیت خانم و آقا، ما ابتدا تمام استانداردهای اجرای تلویزیونی در سیمای جمهوری اسلامی از جمله داشتن تصویر مناسب، صدای خوب و ارتباط موثر با مخاطب که در حقیقت ارتباط موثر با دوربینهای مقابل محسوب میشود را مدنظر قرار می دهیم.»
او افزود: «فن بیان، تسلط بر کلام، استفاده از الفاظ مناسب، آکسانگذاریهای صحیح و ادای درست مخارج حروف، توک زبانی صحبت نکردن، زبان بدن مناسب (عدم گارد بسته، استفاده درست از دستها و میمیک صورت)، آراستگی ظاهر و نوع پوشش از دیگر مواردی است که در انتخاب مجریان موثر است.»
انصاری فر با اشاره به تخصصی بودن شبکه قرآن و معارف سیما یادآور شد: «قاعدتا مجری این شبکه میبایست حداقلِ اطلاعات درخور این شبکه را دارا باشد؛ ضمن اینکه پوشش ظاهری و آراستگی ظاهر بالطبع حساستر میشود و استفاده از پوشش چادر، عدم داشتن زیباییهای مصنوعی و دارا بودن بشاشیت و طراوت در عین وقار و متانت تاثیرات زیادی در انتخاب مجریان دارد.»
این مجری برنامه های تلویزیونی گفت: «اجرا تلفیقی از فن و هنر محسوب میشود و نه یک شغل و فردی که وارد این حیطه میشود. میبایست کاملا به روز بوده، کلیشه ای و تکرار فرد دیگری نباشد، روان بوده و در اجرا به چارچوبهای رسانه ای نزدیک باشد، اهل مطالعه باشد، خلاق، باهوش و زیرک باشد و توان مدیریتی نسبتا بالایی داشته باشد. به ویژه در برنامه های ترکیبی و کارشناس محور، بجا و درست صحبت کرده و از ظرفیت رسانه در جهت ایجاد آگاهی و امید بدون اطاله کلام استفاده کند، به عبارتی در کمترین زمان بیشترین داده ممکن را منتقل کند و از اساعه فضل خودداری نموده و بیشتر شنونده فعال باشد تا گوینده فعال.»
انصاری فر در پایان ضمن بیان اینکه مجری سکاندار برنامه است و ویترین هر شبکه محسوب میشود اظهار کرد: «مجری میبایست نقش خود را در جایگاه نماینده مخاطب در نظر گرفته و هرگز نباید جای خود را با کارشناس عوض کرده و یکی ببیند و رعایت این نکات باعث تمایز و مقبولیت برخی مجریان امروز رسانه ملی از جمله آقای محمدرضا شهیدی فر، مرتضی حیدری، علی درستکار و … شده است که هر کدام در نوع و فُرم اجرا صاحب سبک خاص خود هستند.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صحبتهای یک مجری درباره ممنوعیت کار در تلویزیون و دعوت دوباره
- چرا شهرام ناظری در مراسم دکتر محمدعلی اسلامیندوشن نخواند ؟
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- تاثیر تلویزیون روی مخاطب از زبان علی درستکار/ مدیران تفکر خودشان را تحمیل میکنند
- درستکار:گفتند به خاطر دلبری از آقای هاشمی ممنوع الکار شدی
- انتقاد به اجرای رشیدپور در «هفت»/ جای شکرش باقی است که رامبد نیامد
- پایان ممنوعالتصویری مجری سرشناس
- ژاله صامتی و قصه زنی که همسرش را ۲۴ بار ترک داد/ویدئو
- رئیس صداوسیما در دهه شصت: امام (ره) با پخش موسیقی مخالفت نداشت
- برنامه جدید مجری سرشناس در آپارات/فیلم
- چاپ کتابی با صدای مجری برنامه “این شبها”
- پست اینستاگرام مجری مشهور و سابق برنامه «تهران ۲۰»
- چرا مرتضی حیدری دیر ازدواج کرد؟/ماجرای گفتگوی مجری مناظرهها با اوباما!
- گزارش تصویری روز دهم جشنواره/ حواشی کاخ مردمی
- عکس قدیمی از دو گوینده خبر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





