
عضو کمیته مجریان شبکه قرآن و معارف سیما به شرایط و چگونگی انتخاب مجریان، به ویژه مجریان خانم در این شبکه پرداخت و در عین حال اظهار کرد که مجری نباید زیباییهایی مصنوعی داشته باشد.
به گزارش سینماسینما، مونا انصاریفر، مجری برنامههای تلویزیونی و عضو کمیته مجریان شبکه قرآن و معارف سیما دربارهی شرایط انتخاب مجری در این شبکه گفت: «فارغ از جنسیت خانم و آقا، ما ابتدا تمام استانداردهای اجرای تلویزیونی در سیمای جمهوری اسلامی از جمله داشتن تصویر مناسب، صدای خوب و ارتباط موثر با مخاطب که در حقیقت ارتباط موثر با دوربینهای مقابل محسوب میشود را مدنظر قرار می دهیم.»
او افزود: «فن بیان، تسلط بر کلام، استفاده از الفاظ مناسب، آکسانگذاریهای صحیح و ادای درست مخارج حروف، توک زبانی صحبت نکردن، زبان بدن مناسب (عدم گارد بسته، استفاده درست از دستها و میمیک صورت)، آراستگی ظاهر و نوع پوشش از دیگر مواردی است که در انتخاب مجریان موثر است.»
انصاری فر با اشاره به تخصصی بودن شبکه قرآن و معارف سیما یادآور شد: «قاعدتا مجری این شبکه میبایست حداقلِ اطلاعات درخور این شبکه را دارا باشد؛ ضمن اینکه پوشش ظاهری و آراستگی ظاهر بالطبع حساستر میشود و استفاده از پوشش چادر، عدم داشتن زیباییهای مصنوعی و دارا بودن بشاشیت و طراوت در عین وقار و متانت تاثیرات زیادی در انتخاب مجریان دارد.»
این مجری برنامه های تلویزیونی گفت: «اجرا تلفیقی از فن و هنر محسوب میشود و نه یک شغل و فردی که وارد این حیطه میشود. میبایست کاملا به روز بوده، کلیشه ای و تکرار فرد دیگری نباشد، روان بوده و در اجرا به چارچوبهای رسانه ای نزدیک باشد، اهل مطالعه باشد، خلاق، باهوش و زیرک باشد و توان مدیریتی نسبتا بالایی داشته باشد. به ویژه در برنامه های ترکیبی و کارشناس محور، بجا و درست صحبت کرده و از ظرفیت رسانه در جهت ایجاد آگاهی و امید بدون اطاله کلام استفاده کند، به عبارتی در کمترین زمان بیشترین داده ممکن را منتقل کند و از اساعه فضل خودداری نموده و بیشتر شنونده فعال باشد تا گوینده فعال.»
انصاری فر در پایان ضمن بیان اینکه مجری سکاندار برنامه است و ویترین هر شبکه محسوب میشود اظهار کرد: «مجری میبایست نقش خود را در جایگاه نماینده مخاطب در نظر گرفته و هرگز نباید جای خود را با کارشناس عوض کرده و یکی ببیند و رعایت این نکات باعث تمایز و مقبولیت برخی مجریان امروز رسانه ملی از جمله آقای محمدرضا شهیدی فر، مرتضی حیدری، علی درستکار و … شده است که هر کدام در نوع و فُرم اجرا صاحب سبک خاص خود هستند.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صحبتهای یک مجری درباره ممنوعیت کار در تلویزیون و دعوت دوباره
- چرا شهرام ناظری در مراسم دکتر محمدعلی اسلامیندوشن نخواند ؟
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- تاثیر تلویزیون روی مخاطب از زبان علی درستکار/ مدیران تفکر خودشان را تحمیل میکنند
- درستکار:گفتند به خاطر دلبری از آقای هاشمی ممنوع الکار شدی
- انتقاد به اجرای رشیدپور در «هفت»/ جای شکرش باقی است که رامبد نیامد
- پایان ممنوعالتصویری مجری سرشناس
- ژاله صامتی و قصه زنی که همسرش را ۲۴ بار ترک داد/ویدئو
- رئیس صداوسیما در دهه شصت: امام (ره) با پخش موسیقی مخالفت نداشت
- برنامه جدید مجری سرشناس در آپارات/فیلم
- چاپ کتابی با صدای مجری برنامه “این شبها”
- پست اینستاگرام مجری مشهور و سابق برنامه «تهران ۲۰»
- چرا مرتضی حیدری دیر ازدواج کرد؟/ماجرای گفتگوی مجری مناظرهها با اوباما!
- گزارش تصویری روز دهم جشنواره/ حواشی کاخ مردمی
- عکس قدیمی از دو گوینده خبر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





