امیرکربلایی زاده از آغاز برنامه “خندوانه” در اسفندماه و تولید برنامههای جدید خبر داد.
به گزارش سینماسینما، امیر کربلاییزاده بازیگر درباره فعالیتهای جدید خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: بهزودی در امارات اجرای استندآپ کمدی خواهم داشت. در بهمن و اسفندماه نیز در سالن اصلی تئاتر شهر نمایش “هملت و دن کیشوت” را به کارگردانی تاجبخش فنائیان روی صحنه خواهیم برد.
وی ادامه داد: علاوه بر این چند سریال هم برای تلویزیون پیشنهاد شده است که در حال بررسی آنها هستم.
این بازیگر درباره حضور در سری جدید برنامه “خندوانه” نیز اظهار کرد: تولید سری جدید این برنامه از اسفندماه شروع میشود و من هم همانند فصلهای قبل در کنار دوستان خواهم بود. هنوز صحبتی درباره موضوعات برنامه نشده است و منتظر هستم تا رامبد جوان بیاید و درباره آنها صحبت و برنامهریزیهای لازم را انجام دهیم.
کربلایی زاده که پیشازاین درباره راهاندازی رشته استندآپ کمدی در دانشگاه خبر داده بود، عنوان کرد: سرفصلهایی برای این رشته آماده کردیم که به دانشگاه علمی کاربردی ارائه دهیم و در صورت توافق، شروع به ثبتنام دانشجویان خواهیم کرد. فعلاً منتظر تصمیم و حمایت دوستان هستیم.
وی در ادامه افزود: به دنبال دریافت قول مساعد شهرداری هستم تا سالنی به ما بدهد و آن را صرفاً به اجرای استندآپ کمدی اختصاص دهیم، ولی فعلاً این موضوع در حد حرف باقیمانده است.
این هنرمند در پاسخ به این سؤال که اختصاص یک سالن چه مزایایی میتواند داشته باشد، گفت: اولازهمه استندآپ کمدینها را متمرکز میکند و میدانند که دارای یک صنف و استقلال اجرایی هستند که صرفاً یک برنامه و یا در خلال برنامههای دیگر به اجرای برنامه نمیپردازند. از سوی دیگر تماشاگر هم تکلیف خودش را میداند و میداند که برای دیدن یک استندآپ کمدی به کجا میتواند مراجعه کند. درواقع با این اتفاق سیستم هدایتشدهتر خواهد شد و کمک میکند علاقهمندان به استندآپ جذب شوند و فعالیت کنند. این کار میتواند برای استندآپ کمدی بلیتفروشی خود را داشته باشد و مخاطب هم میداند که تنها استندآپ کمدی خواهد دید. ضمن اینکه علاوه بر این در کنار سالن میتوان برنامههای جنبی مختص به این رشته داشت، مانند برگزاری ورک شاپ، اجرای تمرین، ایجاد کارگروههای تخصصی و کارهای بسیاری که مختص به یک هنر است.
کربلایی زاده در ادامه تصریح کرد: سالهاست برای این هنر تلاش میکنم و امیدوارم این تلاشها نتیجه دهد. امیدوارم تا قبل از اینکه بخش خصوصی بخواهد وارد این هنر شود، دولت کاری کند همانطور که در تمام دنیا دولتها در راستای فرهنگ قدم برمیدارند، اما با حضور بخش خصوصی چون توجیهی برایش ندارد، درنتیجه قطعاً کاری انجام نخواهد داد و دولت هم به امیدبخش خصوصی خواهد نشست. اساساً استندآپ را وقتی در ایران پایهگذاری کردم با این هدف بود که جایگاه خودش را داشته باشد تا در کنار هنرهای دیگر به شکل مستقل فعالیت داشته باشد، چرا که اگر صرفاً نگاه به استندآپ کمدی سرگرم کردن باشد یک آفت است. در تمام دنیا استندآپ کمدی را یک هنر جهت ساز و مستقل میدانند تا یک هنر صرفاً سرگرمکننده. درست است که هدف آن خندان است، اما این هدف همراه با اندیشه است چراکه در استندآپ کمدی شما نقد مسائل اجتماعی با استفاده از ابزار بازیگری را بر عهدهدارید.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «کارناوال» در یک چهارم نهایی
- «کارناوال» رامبد جوان به زودی در شبکه نمایش خانگی
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- رامبد جوان با یک رئالیتیشو در شبکه نمایش خانگی/ انتشار دوبله «ترنسفورمرز»
- اکران «زودپز» رامبد جوان به تعویق افتاد
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- همکاری مشترک رامبد جوان و عاطفه تهرانی
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- سرنوشت «کلاه قرمزی» در انتظار «جناب خان»؟
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- رامبد جوان تهیهکننده فیلم کوتاه «فقط مه واقعی است!» شد
- بازگشت «خندوانه» به تلویزیون از عید فطر
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





