امیرکربلایی زاده از آغاز برنامه “خندوانه” در اسفندماه و تولید برنامههای جدید خبر داد.
به گزارش سینماسینما، امیر کربلاییزاده بازیگر درباره فعالیتهای جدید خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: بهزودی در امارات اجرای استندآپ کمدی خواهم داشت. در بهمن و اسفندماه نیز در سالن اصلی تئاتر شهر نمایش “هملت و دن کیشوت” را به کارگردانی تاجبخش فنائیان روی صحنه خواهیم برد.
وی ادامه داد: علاوه بر این چند سریال هم برای تلویزیون پیشنهاد شده است که در حال بررسی آنها هستم.
این بازیگر درباره حضور در سری جدید برنامه “خندوانه” نیز اظهار کرد: تولید سری جدید این برنامه از اسفندماه شروع میشود و من هم همانند فصلهای قبل در کنار دوستان خواهم بود. هنوز صحبتی درباره موضوعات برنامه نشده است و منتظر هستم تا رامبد جوان بیاید و درباره آنها صحبت و برنامهریزیهای لازم را انجام دهیم.
کربلایی زاده که پیشازاین درباره راهاندازی رشته استندآپ کمدی در دانشگاه خبر داده بود، عنوان کرد: سرفصلهایی برای این رشته آماده کردیم که به دانشگاه علمی کاربردی ارائه دهیم و در صورت توافق، شروع به ثبتنام دانشجویان خواهیم کرد. فعلاً منتظر تصمیم و حمایت دوستان هستیم.
وی در ادامه افزود: به دنبال دریافت قول مساعد شهرداری هستم تا سالنی به ما بدهد و آن را صرفاً به اجرای استندآپ کمدی اختصاص دهیم، ولی فعلاً این موضوع در حد حرف باقیمانده است.
این هنرمند در پاسخ به این سؤال که اختصاص یک سالن چه مزایایی میتواند داشته باشد، گفت: اولازهمه استندآپ کمدینها را متمرکز میکند و میدانند که دارای یک صنف و استقلال اجرایی هستند که صرفاً یک برنامه و یا در خلال برنامههای دیگر به اجرای برنامه نمیپردازند. از سوی دیگر تماشاگر هم تکلیف خودش را میداند و میداند که برای دیدن یک استندآپ کمدی به کجا میتواند مراجعه کند. درواقع با این اتفاق سیستم هدایتشدهتر خواهد شد و کمک میکند علاقهمندان به استندآپ جذب شوند و فعالیت کنند. این کار میتواند برای استندآپ کمدی بلیتفروشی خود را داشته باشد و مخاطب هم میداند که تنها استندآپ کمدی خواهد دید. ضمن اینکه علاوه بر این در کنار سالن میتوان برنامههای جنبی مختص به این رشته داشت، مانند برگزاری ورک شاپ، اجرای تمرین، ایجاد کارگروههای تخصصی و کارهای بسیاری که مختص به یک هنر است.
کربلایی زاده در ادامه تصریح کرد: سالهاست برای این هنر تلاش میکنم و امیدوارم این تلاشها نتیجه دهد. امیدوارم تا قبل از اینکه بخش خصوصی بخواهد وارد این هنر شود، دولت کاری کند همانطور که در تمام دنیا دولتها در راستای فرهنگ قدم برمیدارند، اما با حضور بخش خصوصی چون توجیهی برایش ندارد، درنتیجه قطعاً کاری انجام نخواهد داد و دولت هم به امیدبخش خصوصی خواهد نشست. اساساً استندآپ را وقتی در ایران پایهگذاری کردم با این هدف بود که جایگاه خودش را داشته باشد تا در کنار هنرهای دیگر به شکل مستقل فعالیت داشته باشد، چرا که اگر صرفاً نگاه به استندآپ کمدی سرگرم کردن باشد یک آفت است. در تمام دنیا استندآپ کمدی را یک هنر جهت ساز و مستقل میدانند تا یک هنر صرفاً سرگرمکننده. درست است که هدف آن خندان است، اما این هدف همراه با اندیشه است چراکه در استندآپ کمدی شما نقد مسائل اجتماعی با استفاده از ابزار بازیگری را بر عهدهدارید.
منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- رامبد جوان با یک رئالیتیشو در شبکه نمایش خانگی/ انتشار دوبله «ترنسفورمرز»
- اکران «زودپز» رامبد جوان به تعویق افتاد
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- همکاری مشترک رامبد جوان و عاطفه تهرانی
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- سرنوشت «کلاه قرمزی» در انتظار «جناب خان»؟
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- رامبد جوان تهیهکننده فیلم کوتاه «فقط مه واقعی است!» شد
- بازگشت «خندوانه» به تلویزیون از عید فطر
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- فینالیستهای خندانندهشو۳ مشخص شدند
- بازگشت جنابخان از پنجشنبه به «خندوانه»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری