پرسش نمایندگان رسانه ملی این بود که چرا عکسهای مصاحبه با ظریف سه روز زودتر پخش شده و چرا این همه بازتاب داشته است.
به گزارش سینما سینما،در شلوغی مراسم تشییع جنازه محمدعلی اینانلو که خیلی از مسوولان صداوسیما به حیاط مسجد بلال آمده بودند، عادل فردوسیپور با مردی از مسوولان سازمان روبهرو شد که بعد از عدم پخش مصاحبه محمدجواد ظریف از ۹۰، با بیانیهای تند، گناه اتفاقات رخ داده را به گردن مجری این برنامه انداخت؛ دکتر داوود نعمتی انارکی، مدیر روابط عمومی صداوسیما.
انارکی همان فردی بود که در بیانیهای چهار بندی، عادل فردوسیپور را مسبب اصلی حاشیههای برنامه ۹۰ شب یلدا دانسته بود. او حالا در حیاط مسجد در حالی که مهدی نجفپور و یکی دیگر از مجریان واحد مرکزی خبر در اطرافش ایستاده بودند، با فردوسیپور روبهرو شده. ظاهرا این دیدار، اولین دیدار این دو با هم بوده و فردوسیپور قبل از این حتی یکبار هم چهره این همکار قدیمیاش را ندیده! البته در تشکیلاتی که ۴۰ هزار نیرو دارد و به صورت بخشی مدیریت میشود این نشناختنها خیلی غیر عادی نیست. که اصلا ۴۰ هزار نفر خود به میزان جمعیت یک شهر است.
فردوسیپور مثل سایر مراسمهای اینچنینی، مدام باید سلفی میگرفت و البته به یک سوال تکراری جواب میداد. اینکه سرنوشت مصاحبه با ظریف چه شد. ابتدا این پرسشها را با «نمیدانم والله» رد میکرد تا اینکه خیلی اتفاقی با مدیر روابط عمومی رسانه ملی روبهرو شد. برای اولینبار و دلخور از بیانیهای که تنها نقطه تلاقیشان بود، شروع به گفتن کرد: «سلام استاد، عادل فردوسیپور هستم، یک دشمن. بابا من به قرآن عادل فردوسیپور هستم، مجری تلویزیون خودمان. دشمن نیستم. این بیانیه تند حقم بود؟»
گلایهای که البته مدیر روابط عمومی رسانه ملی خیلی اعتقادی به تند بودنش نداشت و میگفت: «البته اینقدر هم تند نبود که میگویی. به هر حال ما هم باید از جایگاه مدیریتی در صداوسیما به این ماجرا واکنش نشان میدادیم. شرایط خیلی دشواری بود. نمیتوانستیم ساده از کنارش بگذریم.»
عادل همچنان اصرار میکرد که اشتباهی نکرده و طرف مقابل هم نمیپذیرفت که بیانیهاش تخریبی بوده: «تازه من که در مصاحبهام با خبرگزاری ایسنا، گفتم عادل فردوسیپور سرمایه صداوسیماست و باید حفظ شود. ما مشکلی نداشتیم اما جوی که علیه تلویزیون به راه افتاد، همه انتظار داشتند واکنش نشان دهیم.»
مهدی نجفپور دیگر مجری سیما، با خنده وارد بحث فردوسیپور و مدیر ورابط عمومی صدا و سیما شد. او گفت که معنا در ارتباط منتقل نمیشود و پیام منتقل میشود. داشت بحث تئوریک از دیوید برلو، کارشناس برجسته رسانهای را مطرح میکرد چون نعمتی یکی از اساتید معروف نظریههای ارتباطات است، اما عادل همچنان دلخور بود. همچنان اغلب آنهایی که نزدیک میشدند تا با او عکس یادگاری بگیرند، سوالشان بحث داغ پخش نشدن مصاحبه ظریف بود. عادل حالا میتوانست به مردم جوابی بدهد که خودش را راحت کند: «آقای انارکی مسوول روابط عمومی صداوسیما هستند، از ایشان بپرسید، ایشان در جریان هستند!»
بحث به جاهای داغ رسید. دلایل حساسیت تلویزیون روی مصاحبه. پرسش نمایندگان رسانه ملی این بود که چرا عکسهای مصاحبه سه روز زودتر پخش شده و چرا این همه بازتاب داشته است و فردوسیپور که این روزها خوب قسم میخورد، میگفت: «به قرآن حتی نگذاشتم هیچکدام از بچههای ما با خودشان گوشی دوربیندار بیاورند و عکس بگیرند. اگر عکسی از مصاحبه بیرون آمده، کار بچههای ما نبوده. تازه مصاحبه از روز شنبه در اختیار مسوولان شبکه بوده.» آنها بحث میکردند و بقیه هم ناخودآگاه، میشنیدند. مدیر روابط عمومی تلویزیون گفت: «جملهای که شما روی آنتن گفتی حساسیتبرانگیز بود. میتوانستید بگویید این مصاحبه را در اختیار مدیران رسانه ملی گذاشتهاید و آنها تصمیم میگیرند که چه وقتی و از چه برنامهای پخش شود.» و عادل هم اصرار داشت که جملهای که گفته همین بوده یا فرقی با این نداشته، وقتی گفته مسوولان صداوسیما فعلا صلاح ندیدهاند این مصاحبه پخش شود، یعنی همانی که دکتر انارکی فکر میکرده باید پخش شود.
جمعیت تماشاچیِ بحث که بیشتر شد، این دو تصمیم گرفتند دقایقی را از جمع جدا شوند و بعد از تقریبا ۲۰ دقیقهای، گوشهای از ورودی مسجد بلال با هم حرف زدند و اینها دیگر صحبتهایی خصوصی بود که کسی از جزئیاتش خبر ندارد اما هرچه بود، به نظر میرسید گفتهای از سر تعامل بود و این دو با خنده و خوشی از هم جدا شدند.
منبع : تماشاگران امروز
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- توضیح روابط عمومی ساترا درباره برنامه عادل فردوسیپور در آپارات
- گزارشگری فردوسیپور ممنوع شد؟/ مدیرعامل فیلیمو فایل صوتی منتشر کرد
- وداع رسمی عادل فردوسیپور با صداوسیما با تیتراژی ۹۰ ثانیهای
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- آقای جبلی! صراحت بیشتری داشته باشید /یک بار برای همیشه تکلیف ۹۰ را مشخص کنید
- چرا فردوسی پور کنار گذاشته شد؟ محمد سرافراز: مدیر شبکه ۳ خواست خودی نشان بدهد ۹۰ را تعطیل کرد
- مدیر مخالف عادل فردوسیپور از شبکه ۳ رفتنی شد؟/ شبکه ۲ یا سیما فیلم در انتظار فروغی
- وقتی فردوسیپورها نباشند…
- عادل که نباشد علیفر الگو می شود!
- چرا عادل فردوسیپور، محبوبِ سینماگران است
- معرفی برگزیدگان جشنواره بینالمللی فیلمهای ورزشی ایران/ فوتبال ۱۲۰، بهترین برنامه ورزشی از نگاه مردم
- ساترا اجازه پخش برنامه علی کریمی درباره انتخابات فوتبال را نداد
- فردوسیپور عذرخواهی کرد
- آغاز ماراتن جشنواره سی و نهم فجر / گزارش تصویری
- بغض عادل ما را بس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





