معاون سیاسی سازمان صداوسیما درباره حذف برخی برندهای خبری از شبکههای سیما و همچنین تعطیلی چند برنامه مطرح در شبکه خبر به ارائه توضیحاتی پرداخت.
به گزارش سینماسینما، علیرضا خدابخشی معاون سیاسی سازمان صداوسیما درباره چرایی حذف برخی برندهای خبری در شبکههای سیما و همچنین شبکه خبر بیان کرد: این بخشهای خبری بخشهای خبری موازی با خود داشتند مثل ساعت ۱۳ که مشروح بود و یا ساعت ۱۴ که آن هم مشروح بود یا در بازههای زمانی دیگر هم اینگونه بود.
گفتگوی ویژه خبری از شبکه کممخاطب به شبکه پرمخاطب آمد
وی درباره حذف «گفتگوی ویژه خبری» از آنتن شبکه دو سیما هم عنوان کرد: بخش خبری ۲۲:۳۰ اصلاً مخاطب جدیای نداشت و اتفاقاً اینگونه وضع بهتر شد گفتگوی ویژه از شبکه دو کم مخاطب به شبکه یک پرمخاطب آمد و به این ترتیب تقویت شد.
«شهر فرنگ» خبری نبود
معاون سیاسی سازمان صداوسیما درباره برنامه «شهر فرنگ» با اجرای حمیدرضا مدقق و پیشینه چندین ساله این برنامه نیز ابتدا با طرح سوالی بیان کرد: آخرین باری که خود شما «شهر فرنگ» را نگاه کردید چه زمانی بوده است؟ مساله این است که شبکه خبر شبکهای خبری است و «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت. این برنامه به مسائل صنف سینما میپرداخت و اگر ما یک برنامه خبری درباره سینما راه بیندازیم اتفاق خوبی است. بحثی هم بر سر آن نیست.
وی اضافه کرد: خبر هم اجزایی دارد از گزارش خبری گرفته تا تحلیل خبری که همه این اجزا باید مبتنی بر خبر باشد. آن برنامه به صورت میزگرد و برای صنف سینما برگزار میشد که میتوانست برای یک شبکه دیگر هم خوب باشد. کما اینکه برنامههای دیگری هم در شبکه خبر هست که به طور مثال آموزشی است و من میگویم نباید در این شبکه باشد و باید به جای دیگری برود. مثل این میماند که شما در خبرگزاری مهر آموزش آشپزی داشته باشید؛ آیا آموزش آشپزی بد است خیر خیلی هم خوب است اما با رویکرد شما متفاوت است. «شهر فرنگ» هم خبری نبود.
برنامه «چاپ اول» برنامه چالشی نبود
معاون سیاسی صداوسیما همچنین درباره برنامه «چاپ اول» و اینکه حذف این برنامه چالشی این شائبه را ایجاد کرد که شبکه خبر قرار است به سمت برنامههای غیرچالشی برود تصریح کرد: برنامه «چاپ اول» برنامه چالشی نبود، روایت غلط قضاوت غلط میآورد. تیم عوامل برنامه «چاپ اول»، فضا و مکان آن و حتی مدیریتش منفک از معاونت سیاسی بود. از این حیث هیچ امکانی برای سیاست گذاری در این برنامه وجود نداشت چون این برنامه در معاونت سیاسی تولید نمیشد و نیروی آن هم از این معاونت نبود. حتی بودجه این برنامه از معاونت سیاسی پرداخت نمیشد.
خدابخشی اضافه کرد: تولید این برنامه در شبکه خبر اشتباه بود نه اینکه آن برنامه اشتباه و بد باشد، مساله این است که منفک از ما بود.
وی درباره امکان تولید این برنامه زیر نظر معاونت سیاسی گفت: ما به آنها پیشنهاد دادیم که این برنامه را به ساختمان شیشهای بیاورند که بتوانند از نرم افزار نیوزروم ما استفاده کنند و تعامل کنیم اما امکانش فراهم نشد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اطلاعیه انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران؛ ناتوانی تشکیلات تلویزیون با بودجه بیانتها در همراهی با مردم
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
- برنامه «شهر فرنگ» تعطیل شد
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد





