با نگاهی به ویژه برنامه های تحویل سال می توان دریافت در این میدان رقابتی نه مردم و نه تلویزیون پیروز شد بلکه اسپانسرها برنده این میدان بودند.
سینماسینما، عطیه موذن: یک روز از فروردین ۹۷ می گذرد و اولین قسمت از مجموعه های نمایشی سیما در نوروز ۹۷ از شب گذشته اول فروردین روی آنتن رفت. البته با یک روز پخش یک اثر چند قسمتی نمی توان درباره آن اظهار نظر کرد ولی شاید با نگاهی به اولین قسمت از این مجموعه ها بتوان گفت فعلا «کلاه قرمزی» توانسته با پخش اولین قسمت از مجموعه، تاثیرگذار و جذاب تر به نظر برسد.
باید دید این سریال ها در روزهای آینده می توانند نظر مخاطبان را جلب کنند یا خیر. تلویزیون نوروز ۹۷ یکی از برگ برنده های خود را برای جلب مخاطب از دست داد و نتوانست او را با ویژه برنامه های سال تحویل که پیش از این وعده اش را داده بود راضی نگه دارد.
مخاطبان تلویزیون امسال چهره های بسیاری را دیدند که مثل سال های قبل از شبکه ای به شبکه دیگر و از استودیویی به استودیوی دیگر می روند. این چهره ها تا حدی تکراری بودند که گاهی از یک سریال تلویزیونی تنها بعضی از بازیگرانش را دیدند که به شبکه های مختلف رفت و آمد دارند. رویکرد استقبال تلویزیون از موسیقی و دعوت از خوانندگان در این ایام هم اگرچه نکته قابل توجه و مثبتی بود اما وجه منفی آن٬ این بود که در این بخش هم شبکه های مختلف به سمت خوانندگانی رفتند که مردم در موسیقی های عامیانه خود به اندازه کافی آنها را می شناسند و شبکه ها بیشتر با موجی که در جامعه وجود دارد همراه شدند و نتوانستند خودشان خوراک جدیدی به مخاطب عرضه کنند.
اتفاقات خوبی هم اگرچه این میان رخ داد مثل حضور خوانندگانی که این سال ها کمتر در رسانه ملی دیده شدند اما شاید انتظار این بود که تلویزیون از این فرصت استفاده کند و بیشتر فضایی را برای موسیقی های نواحی و قطعات متنوع شهرها و مناطقی از گوشه و کنار کشور فراهم کند که تناسب بیشتری هم با یک آیین ملی دارند.
برنامه های ویژه سال تحویل امسال از دکور گرفته تا نحوه اجرا و ساختار، نتوانستند جذابیت های بصری و محتوایی جدیدی را برای مخاطب فراهم کنند تا پای این برنامه ها بنشیند. گفتگوهای طولانی با هنرمندان در بعضی از شبکه ها و حتی حضور بعضی از هنرمندان که بارها در قاب تلویزیون قرار گرفته اند و از زندگی و افکار و علایق خود سخن گفته اند از جمله نقاط ضعف برنامه ها بود.
شاید بیشترین سود را در این چند شب نه مردم نه تلویزیون نه حتی هنرمندان و چهره های مدعو بردند بلکه بیشترین سود نصیب اسپانسرها و صاحبان اپلیکیشن های مختلفی شد که به بهانه ساخت برنامه های جذاب آنتن رسانه ملی در اختیارشان قرار گرفت و به صورت مکرر نامشان برده شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آیا «پایتخت ۷» حقوق حیوانات را زیرپا گذاشته بود؟
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- تلویزیون ۱۷۰ فیلم سینمایی در نوروز امسال پخش میکند/ مذاکره برای خرید فیلمهای برنده سیمرغ
- پخش «قهرمان» همزمان با ایام نوروز/ پروژه بینالمللی تلویزیون
- سریالهای نوروز و ماه رمضان تلویزیون کدامند؟
- احسان علیخانی برای ادامه عصر جدید شرط گذاشت
- مروری بر چند مجموعه عروسکی خاطرهانگیز/ عروسکهایی که سلبریتی شدند
- معرفی برنامههای شبکه دو به مناسبت عید فطر
- داوران فصل سوم «عصر جدید» معرفی شدند
- فصل تازه «عصر جدید» از نیمه شعبان پخش میشود
- در نشست خبری فیلم عنوان شد؛ انصراف احسان علیخانی از تهیهکنندگی «برف آخر» به خاطر «عصر جدید»
- رئیس سازمان سینمایی اوج خبر داد/ سریال صدام ساخته خواهد شد/ پاسخ اوج به برخی حواشی پیرامون این سازمان
- همان همیشگی/ نگاهی به برنامهها و سریالهای نوروزی تلویزیون
- معرفی سریالهای نوروزی تلویزیون/ اعلام ساعت پخش مجموعهها
- پخش «خاله شادونه در کلبه کوهستان» از آنتن نوروزی شبکه دو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





