برنامه شب گذشته «هفـت» حواشی زیادی داشت که یکی از آنها گفته های امیرحسین رستمی درباره سریال «معمای شاه» بود.
به گزارش سینماسینما، بخش پایانی برنامه جمعه شب گذشته «هفت» به بررسی بازیگری در سینما، تئاتر و تلویزیون با حضور امیرحسین رستمی و علی سرابی اختصاص داشت.
در ابتدای این میزگرد علی سرابی که این روزها فیلم سینمایی «خشکسالی و دروغ» را روی پرده سینماها دارد گفت: در سینما دو تجربه داشتم. یکی با فرمان آرا و یکی شهرام مکری. اما در «خشکسالی و دروغ» تمام تلاشم را کردم که علاوه بر بازیگری، یاد بگیرم. اما خوانش شخص کارگردان با این نقش مشکلات زیادی را فراهم کرد. نه تنها من بلکه نویسنده و مشاور کارگردان تا بازیگران دیگر به مشکل خوردند. اساسا نمایشنامه با فیلمنامه تفاوت زیادی کرد. کندتر اجرا شده چون خوانش کارگردان متفاوت شده و بخش هایی در نسخه سینمایی اضافه شده که تکههای طنز سطحی بوده و به عمق نرسیده است. نسخه سینمایی الان یک فیلم متوسط است.»
امیرحسین رستمی بازیگر سریالهای «شهرزاد»، «آخرین بازی» و … نیز در ادامه این بحث اظهار داشت: «نگاه و امضای کارگردان در سینما پررنگ است. به نظرم برخی مشکلات که در تبدیل برخی تئاترها به فیلم های سینمایی برمی آید، چون کارگردان کار آن چیزی که در مغز نمایش بوده نفهمیده و خود را درگیر سطح کرده. به نوعی درگیر تکنیک های فرمی شده و اصل نمایش را نفهمیده است. باید حس تئاتر را به درستی فهمید.»
او در ادامه اضافه کرد: «من به دلیل آنکه تلویزیون برای من خوش شانسی می آورد از کار در آن ابراز خرسندی می کنم، اما من بازیگری را از تئاتر و سینما شروع کردم. انتخاب های بازیگری در تلویزیونم به زعم خودم انتخاب های خوبی بودهاند. یعنی همکاری با مهدی کرم پور، فرزاد موتمن و سامان مقدم که نخستین سریالی های خود را برای صداوسیما می ساختند.»
سرابی در بخش دیگری از صحبتهایش تصریح کرد: «کسانی که از تئاتر به سینما آمدند و بازیگری را در تئاتر آموختند خوانش فیلمنامه و متن و حس و حال را بهتر آموخته اند هرچند به طور کلی این مسئله نسبی است. من در دو فیلم «ملبورن» و «دهلیز» به عنوان بازیگردان حضور داشتم تا به بازیگران تئاتری کمک کنم به خوبی جلوی دوربین ایفای نقش کنند. اما مسئله مهم درباره نوع بازی در سینما این است که کارگردان به درستی بداند که از بازیگر خود چه می خواهد و از او به خوبی بازی بگیرد. در این صورت خیلی مهم نیست بازیگر از کجا آمده است.»
رستمی هم گفت: «تمام فکرم همیشه کارگردانی بوده است و با این هدف به سینما آمدم. با همه کارگردانانی که تاکنون کار کرده ام همیشه سعی کرده ام بر جزئیات رفتار آن ریز و متمرکز شوم. حمید نعمت الله و حسن فتحی از جمله کارگردانی هستند که توجه بسیار بر جزئیات دارند و فوق العاده اند. حمید نعمت الله گاهی انقدر بر جزئیات توجه می کند که مثلا در سریال «وضعیت سفید» گاهی به او می گفتم به حرکت الاغ در تصویر بیشتر از من توجه داری! و توجه به همین جزئیات هم سبب موفقیت این فیلم در میان مخاطبان خاص و عام شد. درصورتی که این فیلم در زمانی تولید شد که بودجه های خاص هم به سریال ها داده نمی شد. در صورتی که همین الان سرال هایی با گریم های خاص و سنگین و بودجه های زیاد در حال پخش است که موفق نبوده اند. نمی دانم می توانم اسم ببرم یا نه اما «معمای شاه» نه از مخاطب عام درباره اش خوب می شونم نه از مخاطب خاص! یکی از مشکلات خیلی خیلی مهم آن، متن بد است. با متن بد نمی توان معجزه کرد.»
بازیگر سریال «لیسانسهها» که به زودی از تلویزیون پخش میشود همچنین افزود: «یکی از گلایه هایی که دارم درباره شیوه برخورد با برخی همکاران بنده است. چرا باید طوری با برخی از بازیگران برخورد شود که مجبور شوند بیان کنند دیگر در تلویزیون بازی نمی کنند. چرا باید هومن برق نورد که بازیگر محبوب مردم است بگوید دیگر در تلویزیون کار نمی کند. مشکلی که در دادن دستمزد ایشان پیش آمد دقیقا برای من هم پیش آمد و بسیار ناراحت کننده است. امیدوارم به این مسئله رسیدگی شود.»
سرابی نیز در پایان صحبتهایش خبر از ساخت اولین فیلم سینماییاش در مقام کارگردان داد و گفت: «به شدت در سینما نیز به دنبال کارگردانی هستم و تجربیات بازیگردانی ام در همین راستا بوده است و به زودی شروع خواهم کرد. فیلمنامه آن را آماده کرده ام.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «مالی سویینی» به تالار وحدت میرود
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- دفاع تلویحی جبلی از اظهارات ابوالقاسم طالبی؛ واکنشی به اظهارنظرهای این چند ماه بود
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
- بهروز افخمی مجری «هفت» شد
- توضیحات ادارهکل هنرهای نمایشی درباره توقف اجرای نمایش «آنسوی آینه»
- حیرت و دیگر هیچ/ نگاهی به نمایش «آن سوی آینه»
- نقد یا مانیفست؟!/ نگاهی به میز نقد برنامه «هفت» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- خطرِ اشتباهگرفتنِ نادانی با ناخودآگاهی
- انتشار نسخه ویژه نابینایان «محله چینیها» با صدای علی سرابی + تیزر
- آغاز فیلمبرداری «در مدت معلوم۲» با حضور بازیگر فرانسوی
- پخش «دودکش ۲» طی ماههای آینده آغاز میشود
- سری جدید سریال «دودکش» کلید خورد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- برگزاری پانزدهمین کنفرانس بینالمللی فناوری اطلاعات و دانش با حمایت همراه اول
- برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۰ در اردیبهشت سال آینده/ «فراصد» بخش جدید جشنواره با رویکرد فلسطین
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
دمش گرم حرف حق رو زد
این همه پول مردم دود شد رفت هوا آش اونقدر شور بود که خود بازیگر هاش هم گفتن اشتباه کردیم بازی کردیم تو این سریال مزخرف از جمله خدا بیامرز جعفر والی
سلام