شبکه پویا سیمای جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب و روز پنجشنبه از فعالیت های هنری آیدین آغداشلو به صورت هنرمندانه و زیرکانه تقدیر کرد.
به گزارش سینماسینما، در قسمتی از سریال انیمیشنی “اقا معلم و بچه ها” که داستان معلمی جوان در مدرسه روستایی به اسم “بالا تپه” است از یک استاد نقاشی تعریف و تقدیر شد.
این استاد که به شهرها و مناطق دور افتاده میرفت و استعدادهای کودکان در زمینه نقاشی را کشف میکرد کسی جز آیدین آغداشلو نبود. البته این شخصیت کارتونی که دقیقا بر اساس چهره و کاراکتر اقای اغداشلو طراحی شده بود نامش “استاد اغداش زاده” بود.
در این انیمیشن به جز آقای معلم که با نام “اقااجازه” و “آقای مدیر” شناخته میشوند بقیه شخصیت ها فامیل شان با پسوند “زاده” است.
برچسبها: آیدین آغداشلو, شبکه پویا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بهمن فرمانآرا در مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی: اگر ما گل میدیدیم، کیارستمی ریشه را میدید
- به نام کودکان، به کام بزرگترها!
- مراسم تشییع پیکر «نصرت کریمی» / گزارش تصویری
- گفت وگوی شادمهر راستین با آیدین آغداشلو، درباره نسبت عباس کیارستمی و نقاشی
- یادداشت آیدین آغداشلو درباره بازگشت بهروز وثوقی/ اصلا مگر او چه کار کرده است؟
- ناگفتههای آیدین آغداشلو از رفاقت با کیارستمی
- گزارش تصویری سینما سینما از سومین روز جشن فیلم یزد
- نوشته آغداشلو برای بیضایی؛ ستون رفیع فرهنگ ایرانی/ عکس
- نظر آیدین آغداشلو درباره سهراب شهیدثالث: او اپوزیسیون تمام وقت بود
- غرفه سینماسینما و چهره های روز چهارم / از آیدین آغداشلو تا حسین انتظامی / گزارش تصویری
- پوستری که آیدین آغداشلو برای جشنواره فجر طراحی کرد، اما پسندیده نشد + عکس
- کیارستمی یک تفکر بود
- پست اینستاگرامی آیدین آغداشلو درباره عباس کیارستمی
- بیضایی آبروی چند نسل است / یادداشتی از آیدین آغداشلو
- گفتوگو با آیدین آغداشلو درباره انتشار کتاب آخرین مکالمه با کیارستمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





