حسین نمازی کارگردان سریال «بازگشت» با اشاره به ویژگی های این سریال بیان کرد که کاری شلوغ، پراتفاق و پرشخصیت است.
به گزارش سینماسینما، حسین نمازی درباره سریال «بازگشت» که این روزها درگیر کارگردانی آن است، گفت: طرح سه خطی و اولیه این سریال از حمید نعمتالله است و او ابتدا حدود چهار قسمت از داستان این سریال را به نگارش درآورد.
وی ادامه داد: البته آن زمان قرار بود این سریال ۱۳ قسمت باشد و بعد که من قرار شد این سریال را کارگردانی کنم نعمت الله از من خواست که دوباره فیلمنامه را براساس سلیقه خودم بنویسم. من هم با حفظ سه خطی قصه فضا را تغییر دادم و اگرچه کار به خوبی نوشته شده بود اما آن را به سلیقه خودم نزدیک کردم.
این کارگردان درباره اولین سریال خود توضیح داد: تم اصلی این سریال عشق است و حداقل ویژگی آن، این است که من در فرم و ساختار بسیار سینمایی کار کرده ام. سریال فضای پر شخصیت، پر لوکیشن و پر رفت و آمدی دارد و در مجموع کار شلوغی است به گونه ای که در هر سکانس یک اتفاق رخ می دهد.
نمازی اضافه کرد: در این سریال هر یک از شخصیت ها قصه ای دارند که ما به آنها می پردازیم و قصه از همان قسمت اول مخاطب را تا پایان با خود همراه می کند.
کارگردان فیلم در حال اکران «آپاندیس» یادآور شد: در شخصیتپردازی آدم های سریال رابطه ای شیرین وجود دارد که باعث خنده می شود درست مثل «آپاندیس» که حتی در اتفاقات ملتهب و پراسترس من از موقعیت هایی استفاده کردم که برای مخاطب شیرین باشد.
وی همچنین با اشاره به خردهداستان های سریال اظهار کرد: فضای مجازی و سوءاستفاده هایی که از هویت افراد می شود و بحث کار و اشتغالزایی خانواده ها از جمله خرده پیرنگ هایی است که در این سریال به آنها می پردازیم.
نمازی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به فیلمنامه کامل سریال عنوان کرد: فیلمنامه ۲۰ قسمت دارد که آماده است و اگر آماده نبود کار را کلید نمی زدیم. یکی از اتفاقاتی که در تلویزیون باعث کاهش کیفیت سریال ها شده این است که سریال را با سه قسمت از یک فیلمنامه کلید می زنند.
وی اضافه کرد: این مشکل هم معمولا بیشتر برای سریال های مناسبتی رخ می دهد و به طور مثال من اصلا متوجه نمی شوم چرا هنوز بعضی از سریال هایی که باید برای نوروز ساخته شود به تولید نرسیده است و یا برای ماه رمضان سال آینده فکر نشده است.
کارگردان سریال «بازگشت» در پایان گفت: به نظرم فیلمنامه باید باحوصله تمام و بعد وارد تولید شود. خود من دوست دارم تدوین و صداگذاری سریالم تمام شود و بعد وارد پروسه پخش شویم.
سریال «بازگشت» به تهیه کنندگی سعید پروینی ساخته می شود و بازیگرانی چون رویا تیموریان، لیلا اوتادی، حسین مهری، نیما شعبان نژاد، رضا اکبرپور، مونا کرمی، جوانه دلشاد، پردیس منوچهری، مهرنوش مقیمی، علی لبیبیان، حمیدرضا متقی، کیوان ساکت اف و… در این سریال به ایفای نقش می پردازند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «شهسوار»؛ شیرین اما تلخ…
- اکران «شهسوار» از چهارشنبه
- الگوی ضعیف/ نگاهی به فیلم «شهسوار»
- «قلب رقه» و «شهسوار»؛ تریلر و کمدی، دو روی جشنواره فیلم فجر
- حسین مهری با «شیرجه» به جشنوارههای داخلی و خارجی میرود
- «سیاهچاله» از اول اردیبهشت در فیلمنت
- ادای دین «هوک» به سیستان و بلوچستان/ اولین تصویر از فیلم حسین ریگی منتشر شد
- راد و تیموریان در صدر آرا/ منتخبین انتخابات هیات مدیره مرکزی خانه تئاتر مشخص شدند
- چوب دستِ هریپاتر یا عصای موسی/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- نگاهی به فیلم «شادروان»
- هشدار جدی هنرمند درباره چالشهای بزرگ پیش روی جامعه/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- «شادروان»؛ شوخی با سینما
- «شادروان»؛ طنزِ تلخِ موقعیت
- یک واقعیت تلخ و یک تلخیِ واقعی/ نگاهی به فیلمهای «علفزار» و «شادروان»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





