حسین نمازی کارگردان سریال «بازگشت» با اشاره به ویژگی های این سریال بیان کرد که کاری شلوغ، پراتفاق و پرشخصیت است.
به گزارش سینماسینما، حسین نمازی درباره سریال «بازگشت» که این روزها درگیر کارگردانی آن است، گفت: طرح سه خطی و اولیه این سریال از حمید نعمتالله است و او ابتدا حدود چهار قسمت از داستان این سریال را به نگارش درآورد.
وی ادامه داد: البته آن زمان قرار بود این سریال ۱۳ قسمت باشد و بعد که من قرار شد این سریال را کارگردانی کنم نعمت الله از من خواست که دوباره فیلمنامه را براساس سلیقه خودم بنویسم. من هم با حفظ سه خطی قصه فضا را تغییر دادم و اگرچه کار به خوبی نوشته شده بود اما آن را به سلیقه خودم نزدیک کردم.
این کارگردان درباره اولین سریال خود توضیح داد: تم اصلی این سریال عشق است و حداقل ویژگی آن، این است که من در فرم و ساختار بسیار سینمایی کار کرده ام. سریال فضای پر شخصیت، پر لوکیشن و پر رفت و آمدی دارد و در مجموع کار شلوغی است به گونه ای که در هر سکانس یک اتفاق رخ می دهد.
نمازی اضافه کرد: در این سریال هر یک از شخصیت ها قصه ای دارند که ما به آنها می پردازیم و قصه از همان قسمت اول مخاطب را تا پایان با خود همراه می کند.
کارگردان فیلم در حال اکران «آپاندیس» یادآور شد: در شخصیتپردازی آدم های سریال رابطه ای شیرین وجود دارد که باعث خنده می شود درست مثل «آپاندیس» که حتی در اتفاقات ملتهب و پراسترس من از موقعیت هایی استفاده کردم که برای مخاطب شیرین باشد.
وی همچنین با اشاره به خردهداستان های سریال اظهار کرد: فضای مجازی و سوءاستفاده هایی که از هویت افراد می شود و بحث کار و اشتغالزایی خانواده ها از جمله خرده پیرنگ هایی است که در این سریال به آنها می پردازیم.
نمازی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به فیلمنامه کامل سریال عنوان کرد: فیلمنامه ۲۰ قسمت دارد که آماده است و اگر آماده نبود کار را کلید نمی زدیم. یکی از اتفاقاتی که در تلویزیون باعث کاهش کیفیت سریال ها شده این است که سریال را با سه قسمت از یک فیلمنامه کلید می زنند.
وی اضافه کرد: این مشکل هم معمولا بیشتر برای سریال های مناسبتی رخ می دهد و به طور مثال من اصلا متوجه نمی شوم چرا هنوز بعضی از سریال هایی که باید برای نوروز ساخته شود به تولید نرسیده است و یا برای ماه رمضان سال آینده فکر نشده است.
کارگردان سریال «بازگشت» در پایان گفت: به نظرم فیلمنامه باید باحوصله تمام و بعد وارد تولید شود. خود من دوست دارم تدوین و صداگذاری سریالم تمام شود و بعد وارد پروسه پخش شویم.
سریال «بازگشت» به تهیه کنندگی سعید پروینی ساخته می شود و بازیگرانی چون رویا تیموریان، لیلا اوتادی، حسین مهری، نیما شعبان نژاد، رضا اکبرپور، مونا کرمی، جوانه دلشاد، پردیس منوچهری، مهرنوش مقیمی، علی لبیبیان، حمیدرضا متقی، کیوان ساکت اف و… در این سریال به ایفای نقش می پردازند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «شهسوار»؛ شیرین اما تلخ…
- اکران «شهسوار» از چهارشنبه
- الگوی ضعیف/ نگاهی به فیلم «شهسوار»
- «قلب رقه» و «شهسوار»؛ تریلر و کمدی، دو روی جشنواره فیلم فجر
- حسین مهری با «شیرجه» به جشنوارههای داخلی و خارجی میرود
- «سیاهچاله» از اول اردیبهشت در فیلمنت
- ادای دین «هوک» به سیستان و بلوچستان/ اولین تصویر از فیلم حسین ریگی منتشر شد
- راد و تیموریان در صدر آرا/ منتخبین انتخابات هیات مدیره مرکزی خانه تئاتر مشخص شدند
- چوب دستِ هریپاتر یا عصای موسی/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- نگاهی به فیلم «شادروان»
- هشدار جدی هنرمند درباره چالشهای بزرگ پیش روی جامعه/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- «شادروان»؛ شوخی با سینما
- «شادروان»؛ طنزِ تلخِ موقعیت
- یک واقعیت تلخ و یک تلخیِ واقعی/ نگاهی به فیلمهای «علفزار» و «شادروان»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





