ایرج میلانی مستندساز درباره همکاری با تلویزیون بیان کرد که در این رسانه بیشتر بر مبنای سلیقه و تصمیمات فردی عمل می شود.
به گزارش سینماسینما، ایرج میلانی درباره اینکه چرا برنامه های طبیعت گردی وی همچون «یک سفر خوب» در تلویزیون ادامه پیدا نکرد، گفت: یک برنامه تلویزیونی باید هدف مشخص داشته باشد و زمانیکه چند سلیقه بدون انسجام در آن دخالت داشته باشد مخاطب گیج می شود و در چنین شرایطی ترجیح می دهم کار را ادامه ندهم.
وی ادامه داد: من ترجیح می دهم کنار بکشم تا روزی که برنامه ای بسازم که براساس سلیقه خود من پیش رود و حداقل اگر مردم پسندیدند، بتوانم بفهمم که کارم را درست انجام داده ام و اگر هم نپسندیدند متوجه شوم که تفکر من غلط بوده است.
این مستندساز درباره این سلیقه ها یادآور شد: ما باید به طور شفاف مشخص کنیم برای چه مخاطبی مستند می سازیم و یا در نظر بگیریم که اتفاقات سلیقه ای مثل موسیقی و تدوین و… چقدر می تواند در کیفیت و جذابیت یک کار تاثیرگذار باشد.
وی درباره نگاه تلویزیون در حمایت از این آثار اظهار کرد: صداوسیما سازمان عظیمی است و در بخش هایی که ما مشغول کار بوده ایم مدیریت های ثابت و ماندگاری ندارد و احساس می کنم نوعی بی قیدی در حمایت از برنامه ها وجود دارد به طور مثال نه برنامه من؛ که اگر هر برنامه خوبی در رسانه ملی تعطیل شود مدیران با خود می گویند «خب تعطیل شد» و برایشان اهمیت چندانی ندارد.
میلانی تصریح کرد: اگر رسانه خصوصی بود و یا مدیران سلیقه های فردی خود را کنار می گذاشتند شاید نتایج بهتری می گرفتیم. البته همیشه هم شبکه های خصوصی خوب عمل نمی کنند و شاید اگر شبکه خصوصی داشتیم با خود می گفتیم ای کاش شبکه های دولتی داشتیم. با این حال خوب است که تلاش شود شبکه های دولتی از مدیریت های سلیقه ای و فردی برخوردار نباشند و یک شورای چند نفره سیاستگذاری در شبکه ها تصمیمگیر باشد، نه البته شبیه شورای سیاستگذاری کل سازمان که بیشتر جهت گیری های سیاسی را در ملاحظات خود در نظر می گیرد.
وی در پایان درباره بازخورد پخش مستندهایی که درباره ایرانگردی و طبیعت نقاط مختلف کشور در تلویزیون پخش می شود، بیان کرد: معمولا این آثار در لابلای برنامه ها گم می شوند و ساعت پخش خوبی ندارند. البته مساله این است که مخاطب تلویزیون ریزش کرده و این رسانه بیننده های خود را از دست داده است و حتی کارهای خوب دیده نمی شوند مگر اینکه مردم شهرستان ها که بیشتر تلویزیون می بینند این آثار را ببینند که باز هم چندان به چشم نمی آید.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مهدی شامحمدی: اکران آنلاین تاثیری بر تعداد مخاطبان مستند نداشت/ مستند اجتماعی همیشه پر مخاطب است
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- بازخوانی یک قتل از پیش طراحی شده/ نگاهی به مستند «ترور سرچشمه»
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
- گفت آن گلیم خویش بدر میبرد ز موج/ وین جهد میکند که بگیرد غریق را/ نگاهی به مستند «صبیه»
- آبشخورِ آهوانِ تشنه!/ نگاهی به مستند «مُغیسُف»
- نمایش ۶ فیلم مستند ایرانی در برنامه انجمن آسیایی نیویورک
- اعتراض سازندگان «مرد بازنده» به صدا و سیما
- تخریب حمامی تاریخی توسط سازندگان یک سریال تلویزیونی
- نگاهی به مستند «زیر این چتر باران میبارد»/ چیزی خزنده و مرموز راه پیدا کرده به دفتر مدیری مسئول
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- «کاغذپارهها» از اول بهمن اکران عمومی میشود
- خبرهای تازه از «اکران حقیقت»/ نمایش چهار مستند در بهمن ماه
- اشتباهی که موجب انتقاد از «زوجینو» شد
- پخش منتخب آثار زندهیاد پرویز پورحسینی از شبکه نمایش
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با حضور ۵۰۰ هزار تماشاگر در پنج هفته اتفاق افتاد/ استقبال غیرمنتظره فرانسویها از «دانه انجیر معابد»
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
- نگاهی به فیلم «کیک محبوب من»/ عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
آخرین ها
- «دانه انجیر معابد» در میان نامزدهای جایزه بهترین فیلم اروپا
- نشست خبری اپرای عروسکی مولوی / گزارش تصویری
- جشنواره فرانسوی به «کشیم عاشق» جایزه داد
- رایان رینولدز و هیو جکمن در یک فیلم غیرمارولی همراه میشوند
- درباره نمایش و اجرای متفاوت «قلاده ای برای یک سگ مرده»
- موسیقی نمایش آوای پارسی / گزارش تصویری
- اکران مردمی فیلم شبگرد / گزارش تصویری
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
- بدون حضور جانی دپ؛ دو فیلم جدید از «دزدان دریایی کاراییب» سال آینده تولید میشود
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- معرفی داوران و آثار راهیافته بخش «هنرهای نمایشی» جشنواره چندرسانهای میراثفرهنگی/ اعلام برنامه بخش بینالملل
- نمایش «آخرین کوسه نهنگ» در جشنواره اسپانیایی
- جایزه طلای جشنواره ژاپنی به «زمین بازی» رسید
- برگزاری نخستین بوتکمپ مدیریت محصول آکادمی همراه اول
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- نقدی به مدل فیلمسازی در ایران/ سینما بدون ساختار مشخص و قوانین دقیق
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- «تَرَک عمیق» دو جایزه جشنواره بارسلون را گرفت
- گزارشی از گیشه سینماها؛ «زودپز» صدرنشین فروش فیلمهای هفته گذشته
- ۲ فیلم جدید در راه اکران سینماها
- پیوستن رضا بابک و شیرین اسماعیلی به «با خشم به گذشته نگاه کن»
- با یک کمپین کوچک برای فیلم ایستوود؛ کمپانی برادران وارنر «هیئت منصفه شماره۲» را وارد اسکار میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- «نادره رضایی» معاون هنری وزیر ارشاد شد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
- از ۱۶ آبان؛ «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری آنلاین اکران میشود
- حضور همراه اول در نمایشگاه کیشاینوکس با هدف گسترش فرصتهای جدید سرمایهگذاری
- ادعای سازندگان پربازدیدترین سریال تاریخ نتفلیکس؛ چالشهای فصل دوم «بازی مرکب» جذابتر است
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- «فصل فرار اسبها» آماده نمایش شد