بهزاد فراهانی معتقد است، تلویزیون در این سالها افت بیننده نداشته، بلکه حذف بیننده داشته است و اگر کسی به تماشای تلویزیون مینشیند به این خاطر است که چیز دیگری برای دیدن ندارد.
به گزارش سینماسینما این بازیگر اظهار کرد که در سالهای اخیر دیگر شبکههای داخلی را نمیبیند و دربارهی علت این موضوع اظهار کرد: علتش سیاستی است که در حال حاضر تلویزیون به کار میبرد.
بازیگر سریال «امام علی(ع)» اضافه کرد: آقای مدیر از زمانی که آمدند، ما به کرات خواهش کردیم که فرصتی بدهند تا از طرف خانه تئاتر با ایشان صحبت کنیم، ولی نپذیرفتند.
معنی این کار این است که ایشان تئاتر را اصلاً قبول ندارند و در فرهنگشان تئاتر جایی ندارد. به نظر من این نوع نگاه، نگاه رسانه ملی نیست؛ تلویزیونی که در طول سال یک تئاتر هم پخش نکند، از نظر من رسانه ملی نیست.
تئاتر یعنی زندگی، فرهنگ و روانشناسی و تلویزیونی که به آن نپردازد طبیعتاً نگاه ملی ندارد؛ خیلی ساده است به همین دلایل هم ما چنین رسانهی ملی را نمیبینیم.
فراهانی در بخشی از سخنانش با اشاره به سریال «حماسه آراد» که بخشی از آن را تصویربرداری کرده بود، ولی به دلایلی تولید آن نیمهتمام باقی ماند، اظهار کرد: سریال مرا توقیف کردهاند و کسی هم به من پاسخ نمیدهد، ایرادی که به این ۲۵۰ دقیقه وارد است، چیست.
بازیگر سریال «مدینه» دربارهی لزوم نقدپذیری رسانه ملی اظهار کرد: اصلاً نقدپذیر نیستند، چون اصلاً نقدها را گوش نمیکنند و تا کسی میخواهد حرف بزند، میگویند یا اجنبی و جاسوس هستی و یا به جایی وابستهای.
منبع: فرهنگ و هنر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شبی که بهزاد فراهانی وصیت کرد؛ نکوداشت خسرو حکیم رابط برگزار شد
- شورای سیاستگذاری چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر معرفی شد
- با رفع توقیف پس از ۳ سال؛ «مهمانی از کارائیب» برای اکران عمومی آماده میشود
- جایزه یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا میشود
- افتتاحیه «آن دیگری» در فرانسه برگزار شد
- تکمیل گروه بازیگران «مهمانی از کارائیب»/ فیلمبرداری از نیمه گذشت
- بیوک میرزایی در نقش کاسترو به «مهمانی از کارائیب» آمد/ ویدئو
- شقایق و آذرخش فراهانی بازیگر «مهمانی از کارائیب» شدند
- «مهمانی از کارائیب» مقابل دوربین پورصمدی رفت
- رضا بابک اولین بازیگر «مهمانی از کارائیب»
- بهزاد فراهانی: تماشاگران فهیم تئاتر مهمترین اسپانسر اهالی تئاتر هستند
- بهزاد فراهانی «مهمانی از کارائیب» را میسازد
- ویدئویی از مصاحبه با بهزاد فراهانی برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- دیدار خانه تئاتریها با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس
- بهزاد فراهانی از مهدی فتحی میگوید/ هیچ بازیگری به قدر او به مردم نزدیک نبود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





