تصویربرداری مجموعه مستند «اهل سفر» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیهکنندگی میترا روحی منش از تولیدات جدید شبکه مستند با موضوع سفر از نیمه گذشت.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، میترا روحی منش دراینباره گفت: «اهل سفر» از اول اردیبهشت ماه در استان اردبیل کلید زده شده و تا امروز حدود ۵۰ درصد تصویربرداری تمام شده است.
وی افزود: با توجه به پاندمی کرونا و البته همزمانی شروع تولید این مجموعه مستند با جابه جای مدیران استانی، با مشکلاتی مواجه بودیم و فرآیند تولید به آهستگی پیش رفت، اما همچنان مشغول کار هستیم و امیدواریم به زودی راهی آذربایجان شرقی شویم.
مجری طرح و تهیه کننده «اهل سفر» گفت: این مجموعه مستند گردشگری است و تلاش ما این است که بینندگان را با جاذبه های گردشگری، میراث فرهنگی و حتی صنایع دستی استان میزبان آشنا کنیم و مناطقی که مردم کمتر فرصت دیدن آنها را داشته اند را به تصویر بکشیم. در کنار همه این ها از موضوع مردم شناسی هم غافل نشدیم و در «اهل سفر» به آداب و رسوم اقوام ایرانی هم پرداخته شده است. بازسازی بازی های فراموش شده، معرفی پوشش زنان و مردان ، غذاهای محلی و همچنین گویش مردم منطقه از دیگر مواردی است که به آنها می پردازیم.
وی افزود: «اهل سفر» به سفارش شبکه مستند در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه ای در حال تولید است، نویسنده و کارگردان این مجموعه یاسر طالبی است و از دیگر عوامل آن می توان به مهدی خلیلی : مدیر تولید و راوی، حسن جعفری : دستیار کارگردان و برنامه ریز، فرحبخش فرهیدنیا: تصویربردار و تدوینگر و مجید حسینی : صدابردار اشاره کرد.
میترا روحی منش دانش آموخته سینما از سوئد و عضو انجمن تهیه کنندگان سینمای ایران است و ساخت مجموعه های «تاج زاگرس»، «در قلب کومش» و«رویای کارمانیا» را در کارنامه دارد.


لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «جنگل خاموش» در شبکه مستند روایت میشود
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- یک جایزه دیگر برای «تنها نخواهم ماند»
- «سرنوشت» بهترین فیلم جشنواره دانمارکی شد
- جشنواره جئونجو به «سرنوشت» ایرانی جایزه داد
- پخش مستند پرتره ایرج اسکندری از تلویزیون
- تاریخچه فوتبال ایران، سریال مستند شد/ «یک ملت، یک ضربان» روایت دههها فوتبال در ایران
- به یاد خسرو سینایی؛ پخش «مرثیه گمشده» از شبکه مستند
- «عبور از بحران» در شبکه مستند/ چالش تامین گاز زمستانی کشور موضوع یک مستند شد
- صدای ماندگار کشتی ایران در شبکه مستند/ مرور زندگی هادی عامل در «خدا قوت پهلوان»
- تولید مجموعه مستند «خانه های نورانی» با محوریت روضهداریهای سنتی
- «انسان گرسنه» به شبکه مستند آمد
- «سفیدخوانی» به شبکه مستند رسید / روایت قصه مشروطه از زبان نوادگان رجال قاجار
- پرتره مشهورترین باستانشناسان ایرانی در شبکه مستند
- «فریاد بلوط» در شبکه مستند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





