فرخ نعمتی بازیگر میگوید امیدوار است حسن فتحیها و داود میرباقریها به خانه خود تلویزیون بازگردند و در آنجا فعالیت خود را ادامه دهند.
به گزارش سینماسینما، فرخ نعمتی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره فعالیتهای اخیر خود، گفت: در حال حاضر قراردادی دارم با حجت قاسمزاده اصل برای سریال ” روشنیهای روز، تاریکیهای شب” که ضبط آن به زودی شروع میشود. از سوی دیگر بازی در فیلم سینمایی ” کمدی انسانی” را نیز به تازگی به پایان رساندم که کاری است از محمدهادی کریمی.
وی افزود: سریال “در قصهها زندگی میکنند” نیز یک سریال اپیزودیک است به کارگردانی داود بیدل که در این مجموعه نیز نقشی داشتم و از شب گذشته پخش آن آغاز شد. اپیزودی که من بازی کردم با حضور شهرام عبدلی قصهای انتقامجویانه است و امیدوارم مورد قبول واقع شود.
بازیگر سریال”ولایت عشق” در ادامه درباره حضور در سریال “آسپرین” و ایفای نقش دکتر صبوری عنوان کرد: سریال “آسپرین” یک کار سخت و سنگین است که با سرمایه خصوصی ساخته شد. با این شرایط دوستان همت زیادی کردند و امیدوارم که با شرایط موجود بتوانند فصلهای بعدی این سریال را نیز بسازند. قصه این سریال معماگونه است و با توجه به همین فضا پایانی برای نقش دکتر صبوری وجود ندارد. من نمیدانم که نقشم در این سریال به پایان رسیده است یا نه و به همین دلیل هم نمیدانم که سرانجام دکتر صبوری چه میشود.
نعمتی ادامه داد: از آنجایی که نباید نیات شوم دکتر صبوری از ابتدا لو میرفت، بنابراین باید به گونهای بازی میشد که دستمان از ابتدا رو نشود، اما به طور کلی این نوع کارها نیازمند یک طراحی صحنه بسیار قوی هستند و خیلی محکمتر از آنچه در این سریال دیده شد، باید طراحی صورت میگرفت، چرا که نقش، قصه را پیش نمیبرد و نیازمند یکسری فضاسازی نیز هست. به طور مثال وقتی میخواهیم تبحر یک دکتر را در اتاق عمل نشان دهیم نیازمند یک طراحی صحنه خیلی خوب هستیم. در واقع یک پزشک با ابزار صحنه به تماشاگر معرفی میشود و نشستن در مقابل دوربین با نمای کلوزآپ و رو به دوربین صحبت کردن خیلی گویای تخصص و تبحر و فضایی که او میخواست بیان کند نبود. دکتر صبوری از آن نوع نقشهایی است که مجموعه باید دستبهدست هم دهند تا شخصیتش و نیاتش نشان داده شود. من تلاشم را در حد بضاعتم کردم تا شخصیت برای مخاطب قابل قبول واقع شود.
بازیگر “مدار صفر درجه” با اشاره به اینکه اعتماد به شبکه نمایش خانگی بازگشته است، اظهار کرد: از بازخورد مخاطبان نسبت به این سریال خیلی اطلاع ندارم و تا همین اندازه میدانم که ابراز نارضایتی نکردند، و این دور از انتظار نبود، به هر حال کاری است که برایش زحمت کشیده شده است، اما حسن فتحی با سریال “شهرزاد” اعتماد را به شبکه نمایش خانگی برگرداند و مخاطبی را که با سریالهای نصفه و نیمه این شبکه همواره غال گذاشته شده بود با توزیع به موقع در این شبکه آشتی داد. “آسپرین” هم ادامهدهنده خوبی بود و به موقع به بازار فرستاده شد و این خود موجب دیده شدن کار شد. امیدوارم فروشش برای تهیهکننده هم خوب باشد تا برای فصلهای بعدی آن نیز تصمیم بگیرد.
نعمتی همچنین درباره تأثیرگذاری شبکه نمایش خانگی بر تلویزیون گفت: من خیلی به این مرزبندیهایی که باعث جدایی گروههایی که یک کار انجام میدهند، اعتقادی ندارم، چرا که معتقدم فرقی نمیکند کدام مدیوم باشد. همه میخواهند بیننده بیشتری داشته باشند و سازنده هم میخواهد اثرش از تلویزیون پخش شود. نباید اعتبار تلویزیون را زیر سؤال برد. درست است که در چند سال اخیر به دلیل مدیریت اشتباه و شاید به دلیل تعدد شبکههای مختلفی که دارد و خود پروسه اداری طولانی دارد، نتوانست فعالیتهای سازنده خود را ادامه دهد، ولی امروز شبکههایی مثل “نسیم” در تلاش برای برنامهسازی درست هستند و برنامههای موفقی نیز روانه آنتن کردهاند. برنامهسازی تلویزیون خودش مقوله خاصی دارد و ساخت فیلم و سریال مقوله دیگری است که متأسفانه در چند سال اخیر تا به حال بیشتر در جهت تخریب پیش رفته تا ساختار درست، به طور مثال تولید تلهفیلمها کمر به قتل سینما بست و بسیار خوشحالم که این روزها ساخت تلهفیلمها از رونق افتاده است. از سوی دیگر در امر سریال سازی پای بنگاههای تبلیغاتی باز شد که این اصلاً خوب و شایسته نیست. با توجه به این اوضاع نباید این گمان را کرد که عملکرد شبکه نمایش خانگی بهتر از تلویزیون بوده است و از تلویزیون گوی سبقت را ربوده است. اینکه آثار شبکه نمایش خانگی در سوپرمارکتها و در کنار سایر اقلام مورد نیاز به فروش میرسد و فکر کنیم که فروش ایدهآلی دارند نیز اشتباه است و دلیل بر موفقیت این شبکه نیست. تلویزیون قبلاً نشان داده با ساخت سریال تبحر ایجاد تغییر را دارد و وسیله را به پیام نباید ارجح دانست. تلویزیون یا شبکه نمایش خانگی فرقی ندارد. امیدوارم شرایطی فراهم شود که حسن فتحیها و میرباقریها که تلویزیون خانه اولشان بود، بتوانند دوباره به این عرصه بازگردند و در تلویزیون شروع به سریال سازی کنند.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- اکران «مست عشق» در ۱۰ کشور اروپایی
- آغاز اکران جهانی «مست عشق» از پاییز
- واکنش نماوا به اظهارات حسن فتحی؛ کلیه تعهدات سریال «ازازیل» انجام شده/به دنبال ایجاد وفاق بین تهیهکننده و کارگردان هستیم
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- با انتشار یک متن گلایهآمیز؛ حسن فتحی از «ازازیل» خداحافظی کرد
- واکنش حسن فتحی به جنجال تبلیغاتی «ازازیل»
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- ساختار زدایی جنگ و صلح فتحی؛ انسان مست عشق/ نگاهی به فیلم «مست عشق»
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- تصویر رئالیستی از فقر و طبقه فرودست/ نگاهی به فیلم «دشت خاموش»
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- ماجرای خدیجه خانم تجریشی/ مروری بر نقاط قوت و ضعف مجموعه «جیران»
- سرنوشت نامعلوم آخرین فیلم حسن فتحی/ آیا «مست عشق» بالاخره اکران میشود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد





