نخستین بخش تازهترین برنامه سینمایی تلویزیون با نام «سینما دو» پنجشنبه یازدهم آذر ماه بعد از خبر ۲۲:۳۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.به گزارش سینماسینما، برنامه «سینما دو» به تهیهکنندگی عباس یداللهی و کارگردانی حمیدرضا معدنچی و با رویکرد «بررسی سینمای اجتماعی ایران با نگاهی جامعه شناسانه» هر هفته تازه های سینمای ایران را مورد بررسی قرار می دهد.
در این برنامه جواد طوسی به عنوان منتقد و کارشناس، محمد خزاغی؛ مجری- کارشناس برنامه، کارگردانان، بازیگران و هنرمندانی از اصناف مختلف سینمایی در کنار علاقهمندان و دانشجویان سینما و تئاتر کشور حضور خواهند داشت.
«سینما دو» هر هفته میزبان یک کارگردان مطرح سینمای ایران، یک کارگردان جوان به همراه یک کارشناس و صاحب نظر غالبا جامعه شناس است که درباره یکی از آثار اجتماعی کارگردان مدعو بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
گزارشهای موضوعی و مردمی، (قاب ملاقات)؛ گفت و گو با بازیگران، گفت و گو با یکی ازاعضای اصناف سینمای ایران، گزارش فیلم وسوال نظرسنجی از جمله بخش های در نظر گرفته شده برای این برنامه است.
از عوامل دست اندرکار برنامه «سینما دو» که در گروه نهادهای اجتماعی شبکه دو تهیه شده میتوان به نویسندگان؛ زهرا غزنویان و حامد جلیلوند، طراح دکور؛ سیدمجید میر فخرایی، موسیقی متن؛ بهزاد عبدی و مدیرتولید و مجری طرح؛ پیمانه طهماسبی اشاره کرد.
نرگس آبیار و گلاره عباسی مهمان «سینما دو» میشوند
در اولین برنامه «سینما دو» به آثار نرگس آبیار، کارگردان سینمای ایران با فیلم های متفاوت و مورد اقبال طیف وسیع خانواده های ایرانی پرداخته خواهد شد و در این راستا به فیلم «شیار ۱۴۳» و آخرین ساخته وی؛ «نفس» نگاهی ویژه و اجتماعی خواهد شد.
در این برنامه علاوه بر کارگردان فیلم «نفس»، محمد ابراهیم فیاض، جامعه شناس و مرجان اشرفی زاده؛ کارگردان جوان کشورمان حضور خواهند داشت تا از دریچه اجتماعی به بررسی فیلم مورد نظر بپردازند.
همچنین گلاره عباسی؛ بازیگر آثار «شیار »۱۴۳ و «نفس» مهمان بخش قاب ملاقات این برنامه است که در کنار ساعد نیک ذات فیلمبردار فیلم «نفس» به گفت و گو با محمد خزاعی و جواد طوسی خواهند پرداخت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- لطفا از نردبان «فسیل» بالا نروید
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- دفاع تلویحی جبلی از اظهارات ابوالقاسم طالبی؛ واکنشی به اظهارنظرهای این چند ماه بود
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
- بهروز افخمی مجری «هفت» شد
- نقد یا مانیفست؟!/ نگاهی به میز نقد برنامه «هفت» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- خطرِ اشتباهگرفتنِ نادانی با ناخودآگاهی
- ساداتیان در برنامه «هفت» مطرح کرد/ سینما، آنقدر که مردم را میترسانند ترسناک نیست
- فراستی را رها کنید؛ سیستم باید اصلاح شود/ به بهانه جنجال حضور مسعود فراستی و صحبتهایش در «دورهمی»
- درباره حضور حاشیه ساز مسعود فراستی در برنامه «دورهمی»
- یورش سنگین برنامه هفت علیه جشنواره فیلم فجر + ویدئو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





