سازندگان سریال «رعد و برق» در اطلاعیهای از شرایط سخت و سنگین ساخت سریال و نیاز به زمان بیشتر برای پخش سریال خبر دادند.
به گزارش سینماسینما، سازندگان سریال «رعد و برق» متنی را درباره این سریال و همچنین دلایلی که باعث بازماندن این مجموعه از کنداکتور رمضان شد منتشر کردند.
این اطلاعیه را در زیر میخوانید:
«توقف موقتی پخش سریال مناسبتی «رعد و برق» به کارگردانی بهروز افخمی و تهیهکنندگی داود هاشمی، هر چند اتفاقی نادر در تلویزیون است، اما تنویر افکار عمومی درباره بخشی از دلایل آن بیتردید به رفع ابهامات کمک شایانی میکند.
سریال «رعد و برق» با هدف بازسازی عواقب سیل ویرانگر و خانمانبرانداز استانهای شمالی ایران، از جمله گلستان و مازندران و خراسان شمالی و جنوب و جنوب غرب کشور، بعد از ماهها تحقیق و بررسی و دقت نظر و وسواسهای مسبوق به سابقه بهروز افخمی از اواسط زمستان سال ۹۸ کلید خورد.
جالب آنکه ابتدا قرار بود بین ۱۲ تا ۱۴ قسمت سریال در خوزستان اتفاق بیفتد، چهار قسمت در خرم آباد و بقیه قسمتها در گلستان. حتی ۱۲ قسمت از فیلمنامه بخشهای مربوط به خوزستان نیز که پس از ماهها تحقیق نوشته و تحویل شبکه شد، به خاطر شدت شیوع کرونا و عدم امکان تصویربرداری در این استان، به محاق رفت! اتفاقی ناگزیر که برنامهریزی تولید را به کل به هم ریخت و اهل فن، نیک از تبعات و لطمات آن آگاهند.
طی یک سال و اندی تصویربرداری، سازندگان با مشکلات پیش بینی شده و گاه نامترقبه بسیاری در هنگام تولید دست و پنجه نرم کردند. مشکلاتی که قطعاً بخش عمدهای از آنها به تبع حضور در لوکیشنهای واقعی در شرایط جوی نامساعد رقم خورد.
فقط بازسازی نفسگیر حادثه گرفتاری حدود سیصد خودرو در مناطق سیل زده که در همان زمان سه روز وقت نیروهای امدادی را گرفته بود، یکی از دهها موارد طاقت فرسایی بود که با مشقت فراوانی در سریال به تصویر کشیده شده است.
بی شک کسانی که بُعد مسافت، برفگیری، برودت هوا و بارندگی در مناطقی چون توسکستان، ارتفاعات دراز نو، دشت سر علیآباد، خوش ییلاق شاهرود و … را تجربه کردهاند، درک روشنتر و بهتری از شرایط دشوار تولید سریال «رعد و برق» و ناملایمات گریزناپذیر مبتلا به سازندگان خواهند داشت. مشکلاتی که شاید تنها گوشهای از آنها در تصاویر منتشر شده از پشت صحنه سریال ملموس باشد.
ضمن اینکه نظارت گسترده و دقیق روی پروسه پیچیده پس تولید از جمله آمادهسازی نسخه نهایی باکیفیت ۴k و تغییر نهایی ناگزیر به HD به دلیل محدودیتهای سیستم پخش تلویزیون، موجب شد تا سازندگان به فرصت بیشتری نیاز پیدا کنند.
فرصتی که بدیهی است برای افزایش کیفیت خروجی سریال و ارج گذاری به سلیقه و شأن مخاطبان سیما طلب شده و چه بسا مبادا اگر این دغدغه نبود، میشد با وسواس کمتر و سر هم بندی و تساهل، به تداوم پخش سریال رضایت داد! نکتهای که اتفاقاً نشان از تکاپوی بی شائبه و نگاه ایدالیستی سازندگان سریال دارد؛ نه به قول غیر منصفانه برخی، «عدم موفقیت» در رساندن به پخش!
در هر حال امید است بزودی و بعد از ماه مبارک رمضان، شاهد تداوم پخش سریال «رعد و برق» با کیفیتی درخور و متناسب با سلیقه سخت پسند مردم گرامی باشیم.
سریالی که کوشیده مرهمی باشد، هرچند ناچیز برای داغدیدگان سیل و دیگر مخاطرات ویرانگر طبیعی و در جهت ادای احترام به قربانیان آنها و البته موافقت و همراهی برای رساندن آن به آنتن، ارزشگذاری به تلاشهای صادقانه گروه تولید، آن هم در شرایط محنت بار کرونایی این روزهاست.»
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- بازخوانی سرنوشت «علت مرگ: نامعلوم» / فیلمی که چون پروانه نمایش نداشت، از جشنواره فجر حذف شد
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- صدور پروانه ساخت سینمایی جدید برای افخمی، روستایی و ۴ کارگردان دیگر
- زن ۸۰ ساله یهودی سوژه فیلم جدید بهروز افخمی شد
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- شوکرانِ خنده در عزا/ درباره بهروز افخمی
- لبخندزنان در میان اتاقهای خونآلود/ درباره بهروز افخمی و حضورش در خانه مهرجویی
- با حضور بهروز افخمی؛ سرهنگ ثریای واقعی مهمان اولین برنامه «از سرگذشت» میشود
- افخمی ماجرای اعدام طیب حاج رضایی را میسازد
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
- میتو به جشنواره فیلم فجر هم رسید/ رونمایی از تیزر «استاد» همزمان با نخستین نمایش فیلم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





