مسابقات جامجهانی همیشه از پربینندهترین برنامهها در تلویزیون های دنیا بوده است و از این لحاظ جامجهانی قطر تفاوتی با دیگر دورهها ندارد. آمارِ تعداد بینندههای جامجهانی در سال ۲۰۲۲ بسیاری از رکوردها را جا به جا کرده است و شبکههای تلویزیونی و پلتفرمهای امریکایی هم از این قاعده مستثنی نیست.
به گزارش سینماسینما، بر اساس آماری که به تازگی از تعداد بینندههای مسابقات گروهی و یک هشتم نهایی جامجهانی ۲۰۲۲ در شبکهها و پلتفرمهای آمریکایی منتشر شده است، میتوان گفت دیدار ایران ـ آمریکا در رتبه سوم پربینندهترین بازی قرار گرفته است. این آمار را یک سایت امریکایی به نام «World Soccer Talk» همراه با انتشار جداولی در این زمینه اعلام کرده است.
جدولها نشان میدهد که دیدار هشتم آذر ماه ایران و آمریکا که در نهایت به حذف تیم ملی کشورمان و صعود رقیب منجر شد، در بین شبکهها و پلتفرمهای انگلیسیزبان آمریکایی به لحاظ تعداد بیننده در جایگاه سوم قرار گرفته است. بیش از ۱۲ میلیون بیننده این رقابت فوتبال را از شبکه «فاکس» و پلتفرم «پیکاک» به تماشا نشستهاند.

۵ مسابقه پربیننده از مرحله گروهی و یک هشتم نهایی جامجهانی در شبکههای انگلیسیزبان آمریکایی
هرچند دیدار ایران ـ آمریکا در سال ۲۰۲۲ در شبکهها و پلتفرمهای اسپانیاییزبان «تلموندو» و «FS۱» از تعداد بیننده قابل توجهی برخوردار نبوده (سه میلیون و پانصد هزار نفر) و این دیدار در بین پربینندههای تلموندو در جداول مندرج دیده نمیشود، اما در جدول کلی شبکهها و پلتفرمهای آمریکایی، دیدار ایران و آمریکا همچنان با ۱۵ میلیون و ۵۱۳ هزار بیننده در رتبه سوم قرار دارد.

۵ مسابقه پربیننده از مرحله گروهی و یک هشتم نهایی جامجهانی در شبکههای اسپانیاییزبان آمریکایی
در این رتبهبندی که بر اساس تعداد بینندههای مسابقات گروهی و یک هشتم نهایی جام جهانی در شبکههای آمریکایی شکل گرفته است، قبل از دیدار ایران ـ آمریکا، به ترتیب رقابتهای آمریکا ـ انگلیس (۲۰ میلیون و ۷۷ هزار بیننده تلویزیونی) و آمریکا ـ هلند (۱۶ میلیون و ۵۴۶ هزار بیننده) قرار دارند.

جدول کلی مسابقات پربیننده گروهی و یک هشتم نهایی در شبکههای آمریکایی
بر اساس این گزارش، در بین شبکههای اسپانیاییزبان آمریکایی که جامجهانی را پخش میکنند، در مرحله گروهی و یک هشتم نهایی دیدار آرژانتین ـ مکزیک با ۴ میلیون و ۴۷۸ هزار بیننده تلویزیونی در رتبه نخست قرار دارد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مسابقه فوتبال ایران و آمریکا در سینماها اکران میشود
- هدیه همراه اول بهمناسبت اولین برد ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
- بازی ایران ـ انگلیس رکورد BBC را شکست
- رونمایی همراه اول از «ستاره ۲۰۲۲ مربع» با طیف وسیعی از سرویسهای ویژه جامجهانی
- جهانگیر کوثری: فوتبال در سینما اصلا درنمیآید/ تفاوت تماشاگران ورزش و سینما
- ۲۹۲ میلیارد تومان؛ آخرین آمار فروش کل سینمای ایران از ابتدای امسال
- مجریانی که صداوسیما برای جامجهانی انتخاب کرد
- ارائه بستههای رومینگ ویژه جامجهانی قطر توسط همراه اول
- استقبال همراه اول از جام جهانی ۲۰۲۲ با ۱۱ توپ طلا
- مصوبات شورای صنفی نمایش؛ طرح حمایتی برای اکران همزمان با جام جهانی/ پرفروشها محدودیت ندارند
- قیمت بلیت تماشای فوتبال در سینما چقدر میشود؟
- مرور کارتونهای فوتبالی مشهور/ آیا می توان با تولید یک اثر پاسخگوی نیاز علاقهمندان به فوتبال بود؟
- اتفاقی مرموز در دریاچه/ بازیگری که در کالیفرنیای جنوبی ناپدید شد
- واکنش تهمینه میلانی : زنده باد ایران ، سپاس کارلوس کی روش!
- فوتبال به جای باکس شبانه
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





