«سعید نبی» نامزد دریافت نشان «پاندای طلایی» از جشنواره سیچوان چین شد.
به گزارش سینماسینما، «سعید نبی» کارگردان و تهیهکننده مجموعه مستند اجتماعی محیط زیستی «تنهایی» که در شبکه یک سیما تولید و به پخش رسید، با مستند «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت نشان پاندای طلایی برای بهترین مستند از جشنواره سیچوان چین ۲۰۲۳ شد.
مستند «ایستاده با گرگ» داستان حقیقی و واقعی زندگی «هادی جلالی» محیطبانی است که بیش از ۹۹ ساچمه از سمت شکارچیان به او شلیک شده و بسیاری از این ساچمههای سربی که بدنش اصابت کرده همچنان در بدنش ماندگار است. او که از دست رئیس جمهوری وقت نشان لیاقت فداکاری دریافت کرده اما در روستا و شهرش بسیار غریب است. او که وفادار به محیط زیست کشور است با خود به این نتیجه رسیده که باید در مدارس اقدام به آموزش کند و سلاح کاربردی برای حفظ محیط زیست آموزش است، اما گرهای بر سر راه رسیدن به آرزویش قرار گرفته … .
این فیلم را که سعید نبی و مریم خدیوی بروجنی کارگردانی کردهاند، آرش زاهدی اصل تدوین، مهران فرد پور فیلمبرداری، حبیب الله محمدی صدابرداری و بهروز شهامت طراحی صدا و صداگذاری کردهاند.
اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما عرضه بین المللی این مستند را برعهده دارد.
سعید نبی با ۲۲ سال سابقه فعالیت در حوزه ساخت فیلمهای سینمایی مستند و تلویزیونی با مضامین محیط زیستی و اجتماعی نامزد دریافت این نشان شده است.
جشنواره سیچوان چین که به اختصار با نام «SCTVF» شناخته میشود، از هفته تلویزیون بینالمللی سیچوان که در فوریه ۱۹۹۰ در چنگدو چین برگزار شد، آغاز به کار کرد. در این جشنواره دوسالانه نشان «پاندای طلایی» به عنوان نماد و نشانی از چین به فیلم برگزیده شده اهدا میشود و جوایز و تندیس ویژه جشنواره در دستههای مستند، سریال، فیلم داستانی، انیمیشن و فیلم های کوتاه طی مراسمی که مقامات ارشد هنری، سینمایی و دولتی حضور دارند اهدا میشود.
در این جشنواره فیلمهایی پذیرفته میشوند که جزو آثار برتر بوده و در یک کشور یا منطقه خاص پخش تلویزیونی داشته یا به گونههای دیگر منتشر یا نمایش داده شدهاند.
رویکرد محوری این فستیوال سینمایی تلویزیونی آسیایی تمرکز بر ترویج ساختن جامعهای بهتر با توجه به توسعه پایدار و احترام به آیندهای مشترک و هوشمند برای بشر است که از طریق فیلمهای سینمایی و تلویزیونی برجسته درخواست میکند با زیباییشناسی به بشریت و آینده احترام گذاشته شود. همچنین تلاش میشود در این جشنواره به یکپارچگی، نوآوری و ایدههای نو اهمیت داده شده تا تعاملی عمیق در حوزههای توسعه پایدار، صنعتیسازی و بینالمللی بودن در دنیا شکل بگیرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد
- چهار مستند ایرانی در جشنواره هات داکس
- بازگشایی سامانه ثبت طرح مرکز گسترش از اردیبهشت ۱۴۰۳
- معرفی فیلمهای ۳ بخش از جشنواره «سینماحقیقت»
- «ایستاده با گرگ» نامزد خورشید طلایی اسپانیا شد
- با معرفی هیات انتخاب و داوری؛ آثار مستند راهیافته به چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- ۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- در یک نشست رسانهای مطرح شد؛ دغدغه کارگردان باید فقط ساخت یک فیلم خوب باشد/ ما در قبال این فرهنگ مسئولیم
- رونمایی از مستند «سبز بن دار»
- کتاب «حاشیه همان متن است» منتشر شد
- با معرفی هیات انتخاب و داوری؛ آثار راهیافته به بخش مستند بلند جشنواره چهل و یکم فیلم فجر اعلام شد
- مستندهای خارجی بلند و نیمه بلند مسابقه بینالملل «سینماحقیقت» معرفی شدند
- مستندهای کوتاه و نیمه بلند «سینماحقیقت» معرفی شدند
- افزایش مبلغ جوایز شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»/ ۵۰ میلیون تومان جایزه بهترین فیلم
- پوستر شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت رونمایی شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





