جسیکا چستین بازیگر سرشناس سینمای آمریکا دیگر حاضر نیست با دستمزدی ناعادلانه در یک فیلم بازی کند.
به گزارش سینماسینما، ایمی پاسکال رییس کمپانی سونی پس از هک شدن سرورهای این شرکت و لو رفتن میزان دستمزد بازیگران در فیلمهای مختلف این شرکت درباره دستمزد کمتر بازیگران زن گفته بود: «بخشی از مشکل نابرابری دستمزد بازیگران زن با مردها به عدم درخواست آنها برای دستمزد بیشتر بازمیگردد.»
این سخنان تاثیر عمیقی بر جسیکا چستین داشت. او در این باره گفت: «در آغاز خیلی ناراحت شدم. سپس به این نتیجه رسیدم که او حرف درستی میزند. زنان باید گامی به جلو بردارند و به اندازه کارشان درخواست دستمزد کنند.»
او بهترین معیار برای سنجیدن میزان دستمزد بازیگران زن را مبلغ دستمزد همبازیهای مرد آنها در فیلم میداند و اعتقاد دارد که زنان بازیگر باید برای دریافت این مذاکره کنند. چستین در این باره گفت: «آنها باید بگویند حالا دیگر سال ۲۰۱۷ است. ما دیگر به روال پیشین کارمان را ادامه نمیدهیم.»
این بازیگر در تمام فیلمهایش دستمزدی عادلانه در مقایسه با بازیگران مرد فیلم درخواست میکند. او در این باره گفت: «میزان دستمزد مهم نیست؛ درآمد ما در این صنعت بسیار زیاد است. اما من نمیتوانم در صحنهای باشم که برای انجام کاری مشابه پنج برابر کمتر از فرد دیگری دستمزد بگیرم.»
یکی از رویدادهایی که چستین را به فکر انداخت تا برای دریافت دستمزد عادلانه مبارزه کند، شیوههای برخورد کمپانیهای فیلمسازی در قرارداد بستن با بازیگران زن فیلم بود. او در این باره گفت: «بارها در گذشته پیش آمده بود که برای بازی در یک فیلم پیشنهاد دریافت کنم اما برای قرارداد بستن باید صبر میکردم تا نخست بازیگر مرد فیلم را پیدا کنند و با او قرارداد ببندند و با پولی که باقی میماند با من قرارداد میبستند. من دیگر این شکل از رفتار را تحمل نمیکنم اگر پیشنهادی بگیرم و بگویند صبر کن پاسخ من این است: «خداحافظ».»
این دیدگاه سبب شد او فرصت بازی در پروژهای بزرگ را از دست بدهد. بازیگر «درخت زندگی» گفت: «به خودم گفتم: «این چه کاری بود که کردی؟ شاید تو در اشتباهی» اما اشتباه نمیکردم چون خبر کارم همه جا پخش شد و پس از آن همه دانستند که تنها در صورت دریافت دستمزد عادلانه در فیلم بازی میکنم. قدرت نه گفتن به دیگران میآموزد چگونه با شما رفتار کنند.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نسخه ویژه نابینایان «درخت زندگی» منتشر میشود
- دیوید فینچر از هالیوود خواست زودتر به کار برگردد/ سینما نمیمیرد
- کدام فیلمها به جشنواره ونیز میروند؟
- اکران مستند «درخت زندگی» در مشهد/ نقد و بررسی با حضور کارگردان
- اکران مستند «درخت زندگی» در گروه هنروتجربه
- روایت سینمایی از زن نویسندهای که نام مردانه داشت
- چهره زخمی جسیکا چستین در یک فیلم اکشن + عکس
- جسیکا چستین هم تهیه کننده شد/ بازی در یک فیلم اکشن
- زنان اسکاری در تریلر جاسوسی گردهم میآیند
- انتقاد دوباره جسیکا چستین به نابرابری جنسیتی در صنعت سینما
- «آنگ لی» در تدارک پروژه ۲۰ ساله هالیوود
- «جسیکا چستین» داور جشنواره کن شد
- «بچه رئیس» سینماهای آمریکا را تسخیر کرد
- نظر بازیگر زن هالیوود درباره مراسم اسکار
- چه کسانی جوایز گلدن گلوب را اعطاء میکنند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





