به مناسبت چهلمین سال ساخته شدن فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» ساخته استیون اسپیلبرگ این فیلم در سینماهای آمریکا به نمایش درآمد.
به گزارش سینماسینما، فیلم اسپیلبرگ در سال ۱۹۷۷ که با تمرکز بر یوفو و بیگانگان ساخته شده بود با عنوان «برخورد نزدیک از نوع سوم» موجی جدید در سینما ایجاد کرد.
این فیلم که برمبنای فیلمنامهای به قلم خود اسپیلبرگ ساخته شد با بازی ریچارد دریفوس، فرانسوا تروفو، ملیندا دیلن و تری گار جلوی دوربین رفت.
موسیقی این فیلم کار جان ویلیامز بود و فیلمبرداری آن راویلموش ژیگموند و جان ای. آلونزو انجام دادند.
این فیلم ۱۳۵ دقیقهای که با بودجه ۱۹ میلیون دلاری ساخته شد بیش از ۳۰۳ هزار دلار در سطح جهان فروش کرد. این فیلم سینمایی علمی-تخیلی درباره وجود یوفوها در سطح زمین است.
از کلود لاکومب کارشناس فرانسوی پدیده بشقابهای پرنده خواسته شده تا گزارش هواپیماهای جنگی درباره ناپدید شدن تی. بی. ام آونجر در ماموریتی در سال ۱۹۴۵ و یافته شدن دوبارهاش در بیابان سونورا را بررسی و باز بینی کند. رخدادهای شگفتی در همه جای کره زمین روی می دهد. دکتر لاکومب میکوشد آنها را به روش دانشمندان با وجود زندگی فرازمینی پیوند دهد که از این راه در پی تماس با آدمیان است. در همان هنگام که دست اندرکاران می کوشند از انتشار خبرها جلوگیری کنند، جیلیان و روی پی در پی دچار الهامات فزاینده و روشنی درباره مکانی اسرارآمیز که در آن برخورد و دیدار با بشقاب پرندهها روی خواهد داد، می شوند.
این فیلم که همزمان با «روزِ کار» در بخشهای مختلف آمریکا و در نسخهای با کیفیت بالای دیجیتالی(۴k) اکران شده موفق شد تا در تعطیلات آخر هفته، ۲.۳ میلیون دلار با نمایش در ۹۰۱ سالن سینما فروش کند.
«برخورد نزدیک از نوع سوم» در سایت روتن تومیتوز ۹۶ امتیاز از منتقدان کسب کردهاست.
این فیلم از هشت نامزدی اسکار یک جایزه برد و در حالی که بهترین کارگردانی را به وودی آلن برای «آنی هال» واگذار کرد، اما موفقیت عظیمی در باکس آفیس به دست آورد.
این فیلم ۱۶ نوامبر ۱۹۷۷ برای اولین بار اکران شد اما در چهلمین سالگرد اکرانش همزمان با روزِ کار راهی سینماها شده و قرار است به مدت یک هفته روی پرده باشد.
در حالی که در این فیلم ریچارد دریفوس ۲۸ ساله در نقش اصلی بازی کرده اما انتخاب اسپیلبرگ برای این نقش استیو مک کویین بود. انتخابهای بعدی وی داستین هافمن، آل پاچینو، جین هاکمن و جک نیکلسون بودند که همه آنها پیشنهاد بازی در این نقش را رد کردند.
منبع: مهر به نقل از آسوشیتدپرس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جوایز Governors ۲۰۲۵ اهدا شد/ اسپیلبرگ خطاب به پناهی: لطفاً همچنان به فیلمسازی ادامه دهید
- «آروارهها»ی اسپیلبرگ در میان صدرنشینهای گیشه
- با رای ۱۰۰ منتقد؛ «آروارهها» و «فهرست شیندلر» در صدر بهترین فیلمهای اسپیلبرگ
- درباره «اسب جنگی»/ فیلمی درباره جنگ، اما برای صلح؛ جنگ میکُشد، اما صلح میپیوندد
- به خاطر یک عمر دستاورد سینمایی؛ موسسه فیلم آمریکا به فرانسیس فورد کوپولا جایزه میدهد
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی و کن برنز مدال ملی هنر میگیرند
- مستند «آروارهها» ساخته میشود/ اکران در پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم
- امیلی بلانت در فیلم جدید استیون اسپیلبرگ بازی میکند
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- گزارش اقلیت اسپیلبرگ و پیام دوربینهای مشهد/یادداشتی از افشین امیر شاهی
- کایه دو سینما بهترین فیلمهای ۲۰۲۳ را معرفی کرد
- بردلی کوپر برای یک «خماری» دیگر آماده است
- به تهیهکنندگی اسپیلبرگ؛ کریس راک کارگردان فیلمی درباره مارتین لوتر کینگ شد
- صحبتهای یک بازیگر علیه آکادمی اسکار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





