فیلمنامه نویس آمریکایی با دریافت جایزه یک عمر دستاورد حرفهای در جشنواره فیلم زوریخ تجلیل میشود.
به گزارش سینماسینما، آرون سورکین با دریافت جایزه یک عمر دستاورد حرفهای در جشنواره فیلم زوریخ مورد تجلیل واقع میشود.
در این جشنواره نخستین تلاش کارگردانی او یعنی «بازی مالی» نیز اولین اکران اروپایی خود را تجربه میکند.
سورکین متولد ۱۹۶۱، فیلمنامهنویس، تهیهکننده و نمایشنامهنویس است و «چند مرد خوب» که سال ۱۹۹۲ روی صحنه تئاتر رفت و «بال غربی» مجموعه تلویزیونی که از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶ روی آنتن رفت از کارهای اوست. وی نویسنده فیلمنامه «جنگ چارلی ویلسون» در سال ۲۰۰۷، «شبکه اجتماعی» در سال ۲۰۱۰ و «استیو جابز» در سال۲۰۱۵ بود.
جدیدترین فیلم او «بازی مالی» بر مبنای زندگی واقعی مالی بلوم یک اسکیباز با استعداد که در نهایت به دلیل پوکر زیرزمینی توسط افبی آی دستگیر شد، است.
ناجا شیلدنشت از مدیران جشنواره فیلم زوریخ با اعلام این خبر در بیانیهای افزود: آرون سورکین نه تنها یک چهره برجسته هنر آمریکا، بلکه یکی از فیلمنامهنویسان بزرگ سینماست. او برای نوشتن چند نمایشنامه بسیار مطرح و نیز خلق مجموعه «بال غربی» کاملا شناخته شده است.
در این اعلامیه آمده است: ما در جشنواره فیلم زوریخ به حضور او افتخار میکنیم و اولین تجربه کارگردانیاش را روی پرده میبریم.
پیشتر اعلام شده بود امسال گلن کلوز، اندرو گارفیلد و جیک جیلنهال نیز در جشنواره فیلم زوریخ مورد تجلیل واقع میشوند.
سیزدهمین جشنواره فیلم زوریخ با نمایش فیلم زندگینامهای «بورگ/مکانرو» درباره رقابتهای دو تنیسباز افتتاح میشود.
این دوره جشنواره از ۲۸ سپتامبر تا ۸ اکتبر ۲۰۱۷ (۷ مهر تا ۱۷ مهر) برگزار میشود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکستان بی ثمر /درباره تعدد جشنواره های سینمایی که هیچ کارکردی ندارند
- تجلیل از آهنگساز «ارباب حلقهها» در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۴
- «تا فردا» در جشنواره فیلم زوریخ تقدیر شد
- سعید تشکری درگذشت
- تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره زوریخ از «قصیده گاو سفید»
- تجلیل از پائولو سورنتینو در جشنواره زوریخ/ مارادونا شادی و آزادی را به ناپل آورد
- فوتو کال فیلم مقدم و صناعیها برگزار شد/ «قصیده گاو سفید»؛ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران تا روز ششم جشنواره زوریخ
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- پیام تسلیت کانون کارگردانان در پی درگذشت اصغر عبداللهی
- اصغر عبداللهی درگذشت
- برشهای کوتاه/ گفتوگو با کامبوزیا پرتوی درباره فیلم «کامیون»
- «بندر بند» در زوریخ
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- فیلم «پسر – مادر» فردا در جشنواره زوریخ روی پرده میرود
- مسافران ایرانی جشنواره ونیز چه کسانی هستند؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





