شخصیت «مینی موس» هم در تالار مشاهیر هالیوود، ستارهای را به نام خود زد.
به گزارش سینماسینما، «دویچه وله» نوشت: پس از «میکی موس»، «باگز بانی» و «دانلد داک»، نوبت به «مینی موس» ۹۰ ساله رسید تا ستارهای به نامش در تالار مشاهیر هالیوود حک شود.
تالار مشاهیر با روزانه ۱۰ میلیون بازدیدکننده، مشهورترین بلوار هالیوود محسوب میشود. در این مکان بیش از ۲۵۰۰ ستاره روی زمین به نام برترین و درخشانترین چهرههای دنیای تصویر حک شده است.
نام «مینی موس» که همان شخصیت زن موش انیمیشنهای «والت دیزنی» است، روی دو هزار و ششصد و بیست و هفتمین ستاره تالار مشاهیر نوشته شده است. در مراسم به نام زدن این ستاره، ستارههایی هم به نام «کیتی پری» خواننده و «باب ایگر» رئیس کمپانی «دیزنی» خورد.
شخصیت «مینی موس» با لباس قرمز و سفید توپتوپیاش اولین بار در سال ۱۹۲۸ در فیلم انیمیشنی «کشتی بخار ویلی» از کمپانی «والت دیزنی» ظاهر شد و از آن پس در بیش از ۷۰ فیلم کودکان و بزرگسالان جهان را سرگرم کرده است.
«میکی موس» همپای همیشگی «مینی»، ۴۰ سال پیش در تالار مشاهیر ستارهدار شد. صدای «میکی» را خود «والت دیزنی» ـ بنیانگذار مشهورترین کمپانی انیمیشینسازی دنیا ـ ادا میکرد.
خانواده «مینی موس» برای اولین بار در مجموعه داستان مصور «آقای حقه باز و دزدان تخم مرغ» معرفی شدند.
این مجموعه در فاصله ۲۲ سپتامبر تا ۲۶ دسامبر ۱۹۲۶ در داستانهای مصورش به معرفی آنها پرداخت. پدر و مادرش کشاورز بودند و پدرش «مارکوس موس» نام داشت. در این مجموعه مصور، خانواده عمویش «میلتون موس»، به همراه پدربزرگ و مادربزرگش که «مارشال موس» و «ماتیلدا موس» نام داشتند، به تصویر کشیده شدند. در بسیاری از موارد «مینی موس» همراه «میکی موس» است. شخصیتهای «دیزی داک» و «کلاریبل گاوه» از دوستان صمیمی او هستند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تردید لئوناردو دیکاپریو درباره تصاحب هالیوود توسط هوش مصنوعی
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- کسی برای شهرت، تره هم خُرد نمیکند/ جورج کلونی از بزرگ کردن فرزندانش در هالیوود صرفنظر کرد
- فهرست تهیهکنندگان هم عقب افتاد/ تعویق در اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۲۵ به دلیل آتشسوزی لسآنجلس
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ آیا اعتیاد هالیوود به دنبالهها آینده سینما را میبلعد؟
- اصغر فرهادی در لسآنجلس فیلم میسازد
- در روز همبستگی؛ نویسندگان بریتانیا در حمایت از اعتصاب در آمریکا به خیابان میآیند
- سینمای ایران جایگزین هالیوود در روسیه میشود؟
- فیلمسازی در عربستان رشد میکند/ پاداشها و طرحهای تشویقی برای سازندگان فیلم و سریال
- اکران فیلمهای والت دیزنی در روسیه متوقف شد
- تماشاگران چینی به «مرگ بر روی نیل» هالیوودی اقبال نشان ندادند
- کارگردان «پدرخوانده» در پیادهروی مشاهیر هالیوود ستارهدار شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





