سینماسینما، علی پاکزاد – سعید سهیلی کارگردان و تهیهکننده سینما گفت: «اگر فیلمی که قصد دارم بسازم تا زمان جشنواره نیز آماده شود هرگر آن را به فجر نخواهم داد و ترجیح میدهم در اکران عمومی آن را به نمایش بگذارم.»
به گزارش سینماسینما، «گشت ۲» در جریان اکران توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند و به فروش بالایی دست بیابد. اما در عین حال که فیلم با استقبال مخاطبان مواجه میشد، حواشی زیادی نیز بر سر راه آن وجود داشت و در پی انتشار نسخه غیرقانونی این فیلم، سعید سهیلی، این انتشار را یک تسویه حساب شخصی و سیاسی دانست. وی همچنین شدیداً از خانه سینما، صدا و سیما و کانون کارگردانان انتقاد کرد. همچنین سعید سهیلی در اعتراض به رفتار منفعل خانه سینما در برابر قاچاق «گشت۲»، کارت عضویت خانه سینما و کانون کارگردانان را جلوی دوربین آتش زد.
کارگردان فیلم «گشت۲» درباره فعالیتهای این روزهایش گفت: «فیلم «گشت۲» هم مانند بسیاری از فیلمهایی که در طول سال ساخته میشود. حاوی مسائل مختلفی بود. البته این فیلم تکلیفش با مخاطب و نوع محتوایی که قصد داشت ارائه دهد مشخص بود. بسیاری از فیلمهایی ما ساخته می شوند و اصلا معلوم نیست که برای چه ساخته شده اند و مخاطب آنها هم معلوم نیست که چه کسانی هستند. معمولا فیلم هایی که دچار چالش می شوند و فروش خوبی هم ندارند از این بابت است که هدفشان برای اکران و ارائه موضوع به مخاطبان مشخص نیست. اگر مشخص شود که کارگردانان چه اهدافی دارند فیلم های آنها کمتر دچار آسیب می شود. «گشت ارشاد۲» میدانست که چه می خواهد و قصد دارد که به مخاطب چه مسائلی را نشان دهد.»
او ادامه داد: «معمولا فیلمها در در ایران دو دستهاند، دستهای که در کنار مردم قرار میگیرند و دسته دیگر نیز در مقابل مردم! فیلم هایی که عموما از شادی ،غم و مسائل جاری مردم صحبت می کنند. قطعا می خواهند که در کنار مردم باشند. اما فیلم هایی هم هستند که به لحاظ محتوا و ساختار خوب هستند، اما نسبت به مسائلی که برای مردم مهم است بی تفاوت هستند. بسیاری از فیلم ها تصاویری از جامعه نشان می دهند که انگار هیچ مشکلی وجود ندارد؛ و آخرین الویت آنها مردم است. گاهی دوستان مشکلات مردم را تمسخر می کنند. اما «گشت۲» سعی کرد که در کنار مردم باشد. فیلم ما سعی کرد که به مردم نزدیک شود. وقتی مردم به بدون هماهنگی با هم در یک سکانس عکس العمل مثبت به فیلم نشان میدهند این معنی را می دهد که آن فیلم حرفی زده است که به مردم نزدیک بوده است.»
سهیلی درباره ساخت فیلم جدید و دوران پس از «گشت ۲» گفت: «به ساخت فیلم های جدی نیز علاقه زیادی دارم. البته در کارنامه من نیز این گونه فیلمها به خوبی به چشم می خورد می توان به «سنگ، کاغذ، قیچی» و بسیاری از فیلم های دیگر اشاره کرد. بستگی دارد که حال من در آن سالی که قصد دارم فیلم بسازم چگونه باشد. وقتی حالم خوب باشد در فیلمی که می سازم این احوالات به خوبی به چشم می خورد. اما وقتی فیلمی در آن پرخاش وجود دارد عصبانیت در آن موج می زند. نشان دهنده حال و وضعیت سازنده آن است.»
سهیلی درباره ارتباط خودش با ساعد سهیلی گفت: «شاید باورتان نشود اما نگاه من به ساعد مانند تمام بازیگران دیگر است. اگر فیلمنامه به ساعد نزدیک باشد ترجیح میدهم که با او کار کنم. زیرا بدون در نظر گرفتن رابطه پدر و پسری به بازی ساعد ایمان دارم. اما اگر فیلمنامه ای باشد که به ساعد نزدیک نباشد قطعا نه او را خراب می کنم و نه فیلمی را که می خواهم بسازم. ساعد اگر پیشنهادی بهتر از من داشته باشد قطعا ترجیح می دهد که با من کار نکند. رابطه من و ساعد در چند سال اخیر کاملا حرفهای شده است.»
سهیلی درباره حضور در جشنواره سی و ششم گفت: «قطعا در جشنواره سی و ششم حضور ندارم شاید هم فیلم من تا آن زمان آماده شود، اما به هیچ وجه دیگر فیلم به جشنواره فجر نخواهم داد. بعد از اتفاقاتی که برای «گشت ارشاد» افتاد به گونه ای که راهی بیمارستان شدم ، ترجیح میدهم فیلم به جشنواره ندهم. اکنون در حال نوشتن فیلمنامه هستیم. اما باید ببینیم چه اتفاقاتی رخ می دهد. اگر سوژه به اندازه ای خوب باشد که یقه من را بگیرد قطعا آن را می سازم و در اکران عمومی به نمایش خواهم گذاشت.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶ فیلمنامه صادر شد
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- فیلمهای سعید سهیلی و مهران مدیری در راه سینماها/ تعویق یک هفتهای اکران «یادگار جنوب»
- «شهرک» به «کازابلانکا» رفت
- «شهرک» برنده دو جایزه از مراکش شد
- جایزه بهترین فیلم فستیوال «ویتره» به «شهرک» رسید
- اولین تیزر فیلم سینمایی «شهرک» رونمایی شد/ فضایی عاشقانه و رازآلود
- آغاز اکران فیلم سینمایی «شهرک» از چهاردهم تیر
- تقابل تجارت و واقعیت/ نگاهی به فیلم «روز صفر»
- «روز صفر»؛ مرز باریک صعود و سقوط
- ایدهای بر باد رفته/نگاهی به فیلم «شهرک»
- پرداخت ناموفق یک ایده خوب/ نگاهی به فیلم «شهرک»
- نشست رسانهای «شهرک» عنوان شد؛ جشنواره فقط سیمرغ نیست/ با گسترش vodها مردم به راحتی به سینما نمیروند
- تیزر فیلم سینمایی «شهرک» منتشر شد
- تاریخ فراموش نمیکند، شما هم فراموش نکنید/ درباره گلشیفته فراهانی و کنایههای مجددش به اصغر فرهادی
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت






به نظرم آقای سعید سهیلی یک هنرمند واقعی است که میتواند مشکلات اجتماعی جامعه را با شهامت تمام به صورت فیلم آورده و به نمایش بگذارد