مهناز افشار نمیداند در ایران ممنوعالفعالیت است یا نه اما میگوید با اینکه رسما چیزی در این باره به او اعلام نشده از برخی صاحبان فیلمها شنیده که ممنوعالفعالیت است.
به گزارش سینماسینما، در حالی که فریدون جیرانی در بیمارستان بستری است، فیلم جدیدش در اروپا روی پرده میرود. در فیلم «آشفتهگی» به کارگردانی فریدون جیرانی، مهناز افشار کنار بهرام رادان جلوی دوربین مسعود سلامی رفت.
این فیلم با بازی مهناز افشار که در سیوهفتمین دوره جشنواره فجر برای نخستین بار روی پرده رفت، هنوز در ایران اکران نشده است. «آشفتهگی» پیش از اکران در ایران در سینماهای اروپا روی پرده میرود. در اکران اروپایی فیلم، مهناز افشار به نمایندگی از دیگر عوامل این اثر سینمایی حضور دارد.
افشار در گفتوگویی درباره مسائل گوناگونی از جمله شایعاتی که درباره ممنوعالفعالیتیاش وجود دارد، اظهارنظر کرده است.
شما تنها نماینده ایران در اکران فیلم «آشفتهگی»در اکران اروپا هستید در ابتدا حس خودتون را در ارتباط با فیلم بیان کنید؟
به عقیده من این فیلم برای اتمسفر جشنواره نبود، اما با این حال خیلیها این اثر را دوست داشتند. خودم عاشقانه «آشفتهگی» را دوست دارم و معتقدم در این نوع سینما، فریدون جیرانی رقیب ندارد. این دو فیلم اخیرش برای من جذابیت بسیار زیادی داشت.
به هر حال فیلم قبل از اکران در ایران برای اولین بار در اروپا به نمایش درمیآید، آیا از بازتاب این اتفاق اطلاعاتی دارید؟
این اتفاق برای ایرانیان خارج از کشور خیلی جالب است که برای اولین بار قرار است فیلمی را ببینند که هنوز در ایران اکران نشده است.چون همیشه باید منتظر باشند تا اکران فیلم در ایران تمام شود بعد در خارج از کشور به نمایش درآید. خوشحالم این اتفاق با فیلمی از فریدون جیرانی شروع شد. و چون این امکان فراهم نشد تا همکاران دیگرم در این نمایشها باشند من تنها نماینده فیلم هستم. من پیغامهایی در صفحه خودم از مردم میگیرم و میبینم همه منتظر و مشتاق هستند. من هم در سه اکران عمومی همراه آنها هستم و با همه وجودم در اختیار فیلم خواهم بود.
بله متاسفانه آقای جیرانی به دلیل کسالتی که برایشان پیش آمد، نتوانستند در این سفر حضور پیدا کنند.
من درباره شخصیت فریدون جیرانی و سینمایش هم تعصب دارم هم احترام ویژهای قائل هستم. از روزی که خبر بیماری ایشان را شنیدم خیلی ناراحت هستم و واقعا فقط دعا میکنم و از خدا میخواهم زود بهبودی حاصل شود. شکل سینمای جیرانی باعث شد من به سینما علاقهمند شوم. اتفاقاتی که در مسیر من در سینما افتاد با «سالاد فصل» شکل گرفت. شخصیت، کاراکتر، دانش، سواد و انسان بودن ایشان باعث میشود همیشه نسبت به او حس خوبی داشته باشم. این کسالت او خیلی من را ناراحت کرد. متاسفم در اکران اروپا نیستند به هر حال صاحب فیلم فریدون جیرانی است و جای ایشان حتما خیلی خالی است. ولی مطمئنم مردم با فیلم حال خیلی خوبی خواهند داشت.
مدتی است از سینمای ایران دور هستید و تا کنون بدون حضور شما دو فیلم اکران شده و دو فیلم دیگر هم در نوبت اکران دارید. آیا در این مدت که خارج از کشور هستید پیشنها بازی در فیلمهایی از سینمایی ایران داشتید یا بحث ممنوعالفعالیتی شما مطرح است؟
پیشنهادهای زیادی در سینما و تئاتر داشتم. آماده بودم که برگردم چون اینجا هم مشغول درس خواندن هستم. به هر حال این اولین سفر طولانی من نیست. اما از دوستانی که صاحبان این فیلمها بودند شنیدم که من در ایران ممنوعالفعالیت هستم. راستش خودم هم نمیدانم چقدر این خبر درست است. به من اعلام نشده است. سینما بخشی از زندگی من است. قطعا اگر با فیلم، فیلمنامه و تیمی که دوست دارم مواجه شوم، کار خواهم کرد.
چه پیش بینی از اکران «آشفتهگی» دارید؟
اول از همه امیدوارم جیرانی خیلی زود بهبود یابد. ایشان دیگر متعلق به خودشان نیست متعلق به خیلی از آدم هایی است که او را خیلی دوست دارند. برای اکران «آشفته گی» در ایران و خارج از کشور آرزوی موفقیت می کنم. می دانم افرادی که سینما را با این جنس داستان پردازی، قصه پردازی و نگاه متفاوت دوست دارند با این فیلم ارتباط برقرار می کنند.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «قرار نوامبر»؛ جزئیاتی از فیلم جدید مهناز افشار
- سپتیمیوس ۲۰۲۵؛ شهره آغداشلو، محمد رسولاف و مهناز افشار در هلند جایزه گرفتند
- ویژگیهای تفکری که سینما را از بنبست و سکون نجات داد
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- فریدون جیرانی رئیس کانون کارگردانان شد
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
- پیام کانون کارگردانان به مناسبت اولین سالگرد درگذشت کیومرث پور احمد
- گزارش مراسم رونمائی از کتاب «دندان گرگ»/ یک داستان حماسی شهری
- تقلید زندگی/ نگاهی به فیلم «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا»
- مردی برای همیشه/ در ستایش فریدون جیرانی
- فیلمساز کاشتنی نیست، نسل انقلابی هم ساختنی نیست/ گفت و گوی جیرانی با میرکریمی درباره فیلم «نگهبان شب»
- سینمای ایران؛ دگرگونی یا ویرانی؟/ جیرانی، عسگرپور، کثیریان و فرشباف از آینده فیلمسازی میگویند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند





